Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: gRaggi - 27.07.2016, 10:18:21
-
Volvo ilmoitti eilen että on huolton tarpeessa, autolla on nyt 132tkm ajettu ja viimeisin huolto tehty 113tkm kohalla milloin vaihdettu myös jakohihna ja vesipumppu.
Eli seuraava huolto taitaa olla 120tkm huolto, Volvoncars.com kävin kattoo huollon hintalaskuria ja siinä mainitaan että seuraavassa huollossa menis hiukkassuodatin vaihtoon, eli yli tonnin huolto tulossa. Tässä nyt mietin että onko siinä mitään järkeä? Vai vienkö ohjelmoitavaksi ja poistan koko härveli, samalla vois ohjelmoida se egr pois pelistä.
Huoltokirja leiman takia se olisi hyvä huoltoon viedä, muuten voisin tehdä kaikki ite.
Mainittakoon vielä että polttoainesuodatin vaihdoin ite mikä vissiin tähään huoltoon kuuluu.
-
Jos autossasi on 109hv niin poistata se suodatin, säästyt toooodella monelta muulta vaivalta ja autosi kulutus sekä voimavarat ovat aivan toisenlaiset.
Laitan YV:n sinulle.
-
Jos autossasi on 109hv niin poistata se suodatin, säästyt toooodella monelta muulta vaivalta ja autosi kulutus sekä voimavarat ovat aivan toisenlaiset.
Laitan YV:n sinulle.
Jep tiedän että näistä ei oo mitään muuta ku haittaa mutta mitä nyt olen nettiä tutkinu niin trafi meinaa katsastukseen jotain dpf testausta tehä??? Mullakin katsastus tulossa parin kk päästä niin olisko paras tehä tämä ohjelmointi katsastuksen jälkeen vai ennen? Ja mitäs sitten jos katsastusmies tulee sanoo että dpf;ä on tyhjä ku linnunpönttö ja hylkäys tulee?
Volvotdi sain viestin ja soitan sulle kun asiat selvii.
-
Nyt on volvo menossa ens viikolla 120 tonnin huoltoon. Huollossa ei vahdeta hiukkassuodatinta vaan ajattelin sitä tyhjentää. Onko muilla ollu mitään ongelmia katsastuksessa koodauksen ja tyhjennyksen jälkeen? Eli jokos trafilta on jotkut selkeät ohjeet tullu miten selvitetään että pönttö on tyhjä?
Nyt toi oma on ajettu jo 134tkm ja alkaa olemaan starttaukset todella pitkät, voisko se hiton hiukkassuodatin ton? Polttoainesuodatin on vaihdettu 15tkm sitten.
-
Nyt on volvo menossa ens viikolla 120 tonnin huoltoon. Huollossa ei vahdeta hiukkassuodatinta vaan ajattelin sitä tyhjentää. Onko muilla ollu mitään ongelmia katsastuksessa koodauksen ja tyhjennyksen jälkeen? Eli jokos trafilta on jotkut selkeät ohjeet tullu miten selvitetään että pönttö on tyhjä?
Ei ole mitään uusia ohjeita tai kikkoja tuon tutkimiseen.
-
Selvä. Aika paljon siinä joutuu purkaa että edes pääsee kattoo alapuolelta onko sille tehty mitään.
-
Hei,
nyt kannattaa olla tarkkana. Omassa 2011 drivessakin ohjelma näytti alkuun dpf:n vaihtoa/täyttöä mutta dpf:n malli olikin muuttunut eikä sille tarvinnut tehdä mitään. Suodattimen käyttöikä normaaliajossa pitäisi kestää sinne 250tkm tuntumaan.
-
Hei,
nyt kannattaa olla tarkkana. Omassa 2011 drivessakin ohjelma näytti alkuun dpf:n vaihtoa/täyttöä mutta dpf:n malli olikin muuttunut eikä sille tarvinnut tehdä mitään. Suodattimen käyttöikä normaaliajossa pitäisi kestää sinne 250tkm tuntumaan.
Asia selviää muutama minuutin kuluttua, ku käyn hakee sen auton huollosta. Eivät pystyneet aamulla vielä kertoa onko omassa autossa vaihdettava vai ei.
-
Auto haettu huollosta, siellä väittivät että olisi tarvinnu vaihtaa. Täyttö oli 60tkm välein ja vaihto 120tkm välein.
Katotaan kuinka kauan toi nyt kestää ja katotaan sit. Paras olisi ehkä tyhjentää koko pönttö vaan niin varmaan toimis koko auto paremmin.
-
Kuulostaa oudolle. Aja niin pitkään kuin menee ilman ongelmia.
-
Niin meinasinkin. En oo ihan varmaa millaiset oireet tulee ku alkaa olemaan tukossa? Se pitkä starttaus vähän ihmetyttää vaan.
-
Poltto-ohjelma alkaa käynnistymään normaalia useammin (normaalisti luokkaa 800km). Huomaa esimerkiksi pahasta hajusta (ulkopuolella ;D)
Seuraavaksi todennäköisesti tietokone alkaa ilmoittelemaan vikavaloa ja hiukkasloukun täyttymistä sekä käyntiä huollossa.
Lopuksi heittänee vikakoodin päälle ja matka jatkuu 60km/h kunnes koodit on kuitattu ja vika korjattu.
-
Poltto-ohjelma alkaa käynnistymään normaalia useammin (normaalisti luokkaa 800km). Huomaa esimerkiksi pahasta hajusta (ulkopuolella ;D)
Seuraavaksi todennäköisesti tietokone alkaa ilmoittelemaan vikavaloa ja hiukkasloukun täyttymistä sekä käyntiä huollossa.
Lopuksi heittänee vikakoodin päälle ja matka jatkuu 60km/h kunnes koodit on kuitattu ja vika korjattu.
Tai auto koittaa regeneroida jatkuvasti, jonka seurauksena polttoainetta sekoittuu moottoriöljyyn.
Tätä kun on tapahtunut tarpeeksi kauan niin moottorivaurio odottaa. :)