Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: LaitinenP - 30.07.2016, 21:42:11

Otsikko: Oven lukituslaitteen huolto
Kirjoitti: LaitinenP - 30.07.2016, 21:42:11
Millähän tavalla tai materiaalilla tuon oven lukituslaitteen tapin päällä olevan mustan suojuksen voisi uusia? Parista ovesta ovat nämä suojukset finaalissa. Olisi mukava saada ovi naksahtamaan alkuperäiseen malliin.

(https://s31.postimg.org/h4tedxtk7/oventappi.jpg) (https://postimg.org/image/h4tedxtk7/)

Noita osia ei taida saada enää siniseltäkään (vai saisikohan?).
Otsikko: Vs: Oven lukituslaitteen huolto
Kirjoitti: The_OttoB - 30.07.2016, 21:51:26
Toi vastakappale taitaa olla sama ympäri autoa. Takaovista voisi löytyä ehjempiä
Otsikko: Vs: Oven lukituslaitteen huolto
Kirjoitti: D`Artagnan - 06.08.2016, 16:01:39
Myös itse meinannut tehdä uudet nailonista. Materiaalikin on jo hankittu ja sorvikin olisi käytössä, kun vain olisi aikaa.
Monissa autoissa on vastaavat muovit lukituslaitteessa ja ymmärtääkseni sen tehtävänä on helpottaa oven sulkeutumista. Muovin kuuluisi uutena, tai ehjänä ollessaan pyörähtää akselissaan, jolloin ovi menee pienemmällä voimalla lukkkoon. Muista autoista olen noita korjannut sillä tavalla että rautasahanterällä olen sahannut holkin mahtumaan jälleen pyörimään akselinsa ympäri.
Harvassa autossa noita pystyy muuten vaihtamaan ilman tapin aukiporausta, mutta Volvossa onneksi pystyy ruuvaamaan sen akselitapin pois ja vaihtamaan pelkän holkin.
Otsikko: Vs: Oven lukituslaitteen huolto
Kirjoitti: LaitinenP - 06.08.2016, 19:28:36
Myös itse meinannut tehdä uudet nailonista. Materiaalikin on jo hankittu ja sorvikin olisi käytössä, kun vain olisi aikaa.
Monissa autoissa on vastaavat muovit lukituslaitteessa ja ymmärtääkseni sen tehtävänä on helpottaa oven sulkeutumista. Muovin kuuluisi uutena, tai ehjänä ollessaan pyörähtää akselissaan, jolloin ovi menee pienemmällä voimalla lukkkoon. Muista autoista olen noita korjannut sillä tavalla että rautasahanterällä olen sahannut holkin mahtumaan jälleen pyörimään akselinsa ympäri.
Harvassa autossa noita pystyy muuten vaihtamaan ilman tapin aukiporausta, mutta Volvossa onneksi pystyy ruuvaamaan sen akselitapin pois ja vaihtamaan pelkän holkin.

Jos näitä pääsee joskus jossain sorvaamaan, niin kannattaisi tehdä saman tien vähän isompi erä. Meilläkin oli aiemmin duunipaikalla ikivanha sorvi, jota osasin jopa käyttää. Nyt ei taida enää löytyä.