Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: eerok - 31.07.2016, 20:19:25

Otsikko: 850R
Kirjoitti: eerok - 31.07.2016, 20:19:25
Tuli ostettua vuosien haaveilun jälkeen tällainen 850R. Pellin alla ärjyy B5234T4 jonka jatkeena M59 tasauspyörästön lukolla. Kilometrejä on kertynyt 324tkm, ja sen kyllä huomaa auton maalipinnasta. Vielä ennen talvea täytyisi varmaan myllyttää tämä ja katsella sitten uudestaan miltä näyttää. Huoltokirjan mukaan tähän on joskus laitettu joku lastu, mutta liekö sitten otettu pois, kun ei tämä oikein lastutetulta tunnu. Pientä lisätehoa tästä ehkä joutuu vielä joskus ottamaan. Putkistolle täytyy ainakin tehdä jotain, kun ei nuo vitosen äänet oikein pääse oikeuksiinsa vakioputkistolla.

Onkos ärrien vakiovarustukseen kuulunut kaukosäätöinen keskuslukitus? Tässä ei nimittäin ole kaukosäädintä, liekö sitten hukkunut joskus, vai onko ikinä ollutkaan. Ja jos tässä sattuisi olemaan kaukosäätöinen keskuslukitus niin mitenkä onnistuu uuden kaukosäätimen yhdistäminen tähän autoon?

Kattoluukussa on jotain häikkää, aukeaa kyllä hyvin, mutta sulkeutuu vain puoleen väliin asti ja palaa takaisin kokonaan auki. Väkisin runnuttamalla tulee kyllä kiinni, mutta onkohan tuolle tehtävissä jotain kohtuuvaivalla, vai täytyykö kattoluukkua pitää vain "sporttiasennossa"?  :D
Minkähän takia tuossa kojetaulussa on kaksi painiketta kattoluukulle? Mitä tuon oikean puoleisen painikkeen tilalla pitäisi olla?

Yllättävän hyvin rokkaa muuten 20 vuotta vanhat vakiopoppivehkeet. CD-vaihtajakin vaikuttaisi toimivan :D

Jos jollain on vaikkapa 17" vanteita talvirenkailla myynnissä niin saa pistää tarjousta yv:llä.

(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/DSCF1747_zpsupcqsn1s.jpg)
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/DSCF1749_zpsv6mrrch7.jpg)
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/DSCF1752_zpshfruzxd3.jpg)
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/DSCF1753_zpsfpfaxqvh.jpg)
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/DSCF1755_zpsq1lcbdjd.jpg)
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/DSCF1758_zpswdtxh75l.jpg)
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/DSCF1760_zpsnjt3wtno.jpg)
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/DSCF1763_zpszezhaly4.jpg)
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/DSCF1772_zpsevlyvenw.jpg)
(http://i1310.photobucket.com/albums/s655/Eero_Kukkonen/DSCF1765_zpsu2itsz2o.jpg)
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: janne81 - 31.07.2016, 21:38:29
Jos on se Volvon oma Guard-alarm2 niin koodaus menee: 5x virrat päälle pois ja silä viidennellä jätät virrat päälle sekä painat kaken nappia.
Kaikkien luukkujen tulee olla suljettuna ja kakessa paristot kunnossa tietysti.

Joku laittanu toisen kytkimen tyhjän paikan tulpaks  :2funny: kokeilepa ihan laittaa sinne vivustoihin öljyä tms. rasvaa jos alkais sillä pelaamaan, tuntuu meinaan siltä että ihan liikaa kuormaa ottaa jostain syystä.
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: Tonskulii - 31.07.2016, 21:41:16
Tuosta: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=172.0

Ja ennen kaikkea, nam. S* Ite kun kattelee päivittäin tavan T-5:sta, niin kyllä iskee kateus, masennus ja itkupotkuraivarit kun näitä äRRiä kattelee. Tahtoo yhden  ;D
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: eerok - 01.08.2016, 23:39:05
Tuli tuossa ihmeteltyä, kun ei oikein ahdot tahtonut nousta, hädin tuskin jaksoi vakiomittarin viisari nousta puoleen väliin valkoista aluetta. Tuli sitten käytyä vähän letkuja ja ahtoputkia lävitse, ja kaasuläpän vierestä kumiletkusta löytyikin peukalon mentävä repeämä. Sen korjailin tilapäisesti uutta letkua odottamaan. Ahdot nousikin sitten aika rajusti. Reippaasti yli mittarin asteikon, välillä tuppasi moottorikin kovassa kiihdytyksessä ahdon piikatessa pöpeltämään tms. No, hukkaportin tankoa säätämään ja ahdot on nyt aikalailla kohdallaan, eikä moottori ainakaan sekoile mitään. Ja joo, ei taida hukkaportin tangon säätö olla se oikea tapa ahtopaineiden muuttamiseen, mutta tuossa eilen googlaillessa sattumalta löysin sivuston, jolta kuinka ollakaan löytyi jotain viritysstooria juuri tästä yksilöstä. Sieltähän sitä sitten löytyikin oikein kuvien kanssa kertomusta ahtopaineiden säädöstä hukkaportin tangolla. Saman verran taisin pidentää tankoa, kuin mitä tuon sivun mukaan sitä oli lyhennetty. Seuraavaksi täytyy laittaa asteikollinen ahtopainemittari.
Tuosta: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=172.0

Ja ennen kaikkea, nam. S* Ite kun kattelee päivittäin tavan T-5:sta, niin kyllä iskee kateus, masennus ja itkupotkuraivarit kun näitä äRRiä kattelee. Tahtoo yhden  ;D
Olen kyllä ihan tyytyväinen, ettei tullut tavan T5:sta ostettua, niitäkin kun aika ahkeraan tuli etsittyä  ;D
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: Maxxxed - 02.08.2016, 09:35:03
Tervetuloa! :) Siisti lähtökohta. Hieromalla varmasti hyvä!  S*
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: Dave - 02.08.2016, 15:58:28
Se on mukava, kun pääsee pitkään mielessä olleen unelman toteuttamaan. 2011 tuli haettua S 90, mielessä se oli ainakin 2003/2004 lähtien. Todennäköisesti jo aiemmin. Ole muuta kuin päättää ja tekee niin :)
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: viiksivallu - 02.08.2016, 16:14:17
Hienoa että taas yksi äRRä pelastettu! Komean näköinen kyllä, siistimällä saa aika namun jo. Myllytystä vaan. Miksi muuten takapuskurin alareuna muovin värinen? :o

On muuten pirun tarkka tää 850 noitten letkujen kanssa, mulla jäi 2 imuletkua jouten kun kasailin motin omasta kasaan, ja tuntuu olevan sama homma.

(https://drive.google.com/uc?id=0B4rd1HQcbhZhSHFBVm82RXhmUG8)

Nuo 2 ylintä. Näkisko sun konehuoneesta mihin noi menis? Tulis tarpeeseen pikku apu tuossa.
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: eerok - 02.08.2016, 18:20:48
Hienoa että taas yksi äRRä pelastettu! Komean näköinen kyllä, siistimällä saa aika namun jo. Myllytystä vaan. Miksi muuten takapuskurin alareuna muovin värinen? :o

On muuten pirun tarkka tää 850 noitten letkujen kanssa, mulla jäi 2 imuletkua jouten kun kasailin motin omasta kasaan, ja tuntuu olevan sama homma.

(https://drive.google.com/uc?id=0B4rd1HQcbhZhSHFBVm82RXhmUG8)

Nuo 2 ylintä. Näkisko sun konehuoneesta mihin noi menis? Tulis tarpeeseen pikku apu tuossa.
Tästähän oli eräs Volvogroupfinlandissakin tunnettu massipäällikkö tehnyt parin tonnin tarjouksen. Onneksi ei myyjä suostunut siihen tarjoukseen, purkuun olisi mennyt. Enpä ole tuohon takapuskuriin kiinnittänytkään huomiota. Korinvärinen pitäisi ilmeisesti olla? Oliskohan saanut joskus jonkun pusun perään ja puskuri vaihdettu...

Koitapa laittaa tuo kuva uudestaan, nyt se ei näy.
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: viiksivallu - 04.08.2016, 02:49:23
Tästähän oli eräs Volvogroupfinlandissakin tunnettu massipäällikkö tehnyt parin tonnin tarjouksen. Onneksi ei myyjä suostunut siihen tarjoukseen, purkuun olisi mennyt. Enpä ole tuohon takapuskuriin kiinnittänytkään huomiota. Korinvärinen pitäisi ilmeisesti olla? Oliskohan saanut joskus jonkun pusun perään ja puskuri vaihdettu...

Koitapa laittaa tuo kuva uudestaan, nyt se ei näy.

Onneksi ei ollut kuunnellut.. Paljon parempi kohtalo tämä, ei tämmösiä voi osiksi laittaa :-\ Ja joo, korinvärinen kuten helmat ja etupuskin. Aika paljon kohentais ulkonäköä ;)

Kuvan mysteeri saatu ratkottua jo.
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: eerok - 11.08.2016, 20:20:59
Hommasin Titanit ärrään. Ja hajonneen letkun tilalle do88:lta tilattu silikoniletkukin saapui tänään. Syttyi muuten ensimmäinen varoitusvalokin. Jäähdytysnesteen tasosta valittelee, vaikka nestettä on paisarissa tarpeeksi. Mikähän sitä ahdistaa?
(https://s10.postimg.org/h4dmgbpyt/IMG_20160811_WA0011_1.jpg) (https://postimg.org/image/h4dmgbpyt/)
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: viiksivallu - 11.08.2016, 20:48:04
Hommasin Titanit ärrään. Ja hajonneen letkun tilalle do88:lta tilattu silikoniletkukin saapui tänään. Syttyi muuten ensimmäinen varoitusvalokin. Jäähdytysnesteen tasosta valittelee, vaikka nestettä on paisarissa tarpeeksi. Mikähän sitä ahdistaa?
(https://s10.postimg.org/h4dmgbpyt/IMG_20160811_WA0011_1.jpg) (https://postimg.org/image/h4dmgbpyt/)

Jumittaisko paisarin anturi? Kokeile ottaa paisari irti, nesteet pihalle ja sitten vähän heiluttelet ja kääntelet. Pitäis kuulua kun se ''koho'' liikkuu siellä.

Passaa nuo titanit kun nenä päähän... Saispa itsellekkin titanit tai pegasukset ::)
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: Tonskulii - 11.08.2016, 23:14:41
Äkkiä -40mm jouset eteen, tuo oikein pyytää saada nenää maanläheisemmäksi!

Muuta sanottavaa ei ole, edellinen kommenttini kiteytti aika lailla auton ulkoasun muuten. S*
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: Tome- - 12.08.2016, 06:25:41
Ärrä seurantaan.  :nälkä:
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: eerok - 14.08.2016, 23:13:07
(https://s4.postimg.org/swr0geuxl/20160814_205613.jpg) (https://postimg.org/image/swr0geuxl/)
Tulipa tuossa vähän tutkittua ja näperreltyä. Tuollainen lastu siellä nyt sitten on.
Ilmanputsarin pesin ja öljysin, vaihdoin raitisilmasuodattimen ja tyhjäsin airco kleenin sisälle. Uusi ahtoletkukin kulkeutu paikalleen. Kattoluukkuakin tuli vähän ihmeteltyä ja selvisi, että luukun takaosassa oleva puolelta toiselle kulkeva pellinlirvake oli kuskinpuolelta revennyt liitoksestaan, ja ilmeisesti se kuskinpuolen pää jäi luukkua sulkiessa sitten aina sinne kiskojen peräosaan kanittaen luukun oikean puolen. No, rautalankapatenttia tulille ja nyt toimii taas :)
Tulipa muuten tilattua takakontin luukkuun siihen kuuluvat merkit.
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: eerok - 21.08.2016, 12:48:15
Pientä huoltoa toteutettu. Vaihdoin moottoriöljyt ja suodattimen, vaihteistoöljyt, bensansuodattimen ja pyyhkijäkoneiston. Nyt pyyhkii hyvin koko tuulilasin. Uusi avain tuli teetätettyä ja kaveri vaihtoi ilmastoinnin löylyt pajallaan. Ilmastointi antoi vikakoodin vasemmasta lämpöanturista. Missä moinen anturi sijaitsee? Keskuslukituksen kaukosäädin on tulossa ebaystä. 3" downpipe on myös tulossa, jos myyjälle ei tule parempaa ostotarjousta. Ai niin, finnittömät kilvet tuli hankittua myös.
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: raimsshi - 21.08.2016, 22:45:25
Lämpöanturi kauhukahvan yhteydessä. Olisko vaan pölyä niin ettei pieni ropeli jaksa pyöriä..
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: eerok - 10.09.2016, 02:47:16
Viime viikonloppuna hain toisen moottorin työstettäväksi, tänään päivällä saapui bsr:n kanget arp-pulttien kanssa, ja loppuillasta tulikin mäntäpistiäinen kyläilemään, kuinka ollakaan. Noh, ei muuta ku remonttihommiin sit vaan.
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: -PENA- - 11.09.2016, 00:28:49
ja loppuillasta tulikin mäntäpistiäinen kyläilemään, kuinka ollakaan.

Onnex olkoon, tiedän tunteen...  :D
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: eerok - 11.09.2016, 02:04:20
Onnex olkoon, tiedän tunteen... k :D
Tattista! Hiukan meinaan vituttaa
Otsikko: Vs: 850R - mäntäpistiäinen kävi kylässä
Kirjoitti: eerok - 13.09.2016, 00:59:12
Jooh elikkäs nyt olisi sitten tarkoitus rakennella tuosta b5204t lohkosta tähän kone.

Sen verran ärrää kerennyt purkamaan, että imusarja, turbo ja venttiilikannen pultit on irti. Vähän huonosti pääsee tekemään, kun ei ole toista autoa, ja ärrä on kaverin pihassa.
Otsikko: Vs: 850R - mäntäpistiäinen kävi kylässä
Kirjoitti: eerok - 13.10.2016, 23:14:23
(https://s12.postimg.org/bx4eudh2h/20161013_151154.jpg) (https://postimg.org/image/bx4eudh2h/)
Osat tuli tänään koneistamolta. Lohko porattiin 81.4mm ylikokoon. Veivit tarkastettiin ja parista hoonattiin alasilmää. Kannelle tehtiin perushuolto. Männänrenkaiden välykset tarkistin ja kaikki oli ok. Tästä sit pikkuhiljaa kasaamaan.

Vara-autokin tuli hommattua; 850 B5252S manuaali karvalakki vuosimallia 1993.

(https://s10.postimg.org/654d9zjv9/20161009_173537.jpg) (https://postimg.org/image/654d9zjv9/)

(https://s9.postimg.org/g1sf6gyaz/20161012_170826.jpg) (https://postimg.org/image/g1sf6gyaz/)

Heti vaihtui termostaatti ja 13 vuotta vanha jakohihna. Ja pitihän noita puskureita vähän elvyttää.
(https://s9.postimg.org/ihndhwc63/20161013_120414.jpg) (https://postimg.org/image/ihndhwc63/)
Otsikko: Vs: 850R - mäntäpistiäinen kävi kylässä
Kirjoitti: eerok - 16.10.2016, 23:57:40
Tänään vuorossa oli mäntien ja kankien yhdistäminen sekä kampuran asennus.
(https://s13.postimg.org/xlgd0zsw3/DSCF1814.jpg) (https://postimg.org/image/xlgd0zsw3/)
Kampura 90mm iskulla
(https://s17.postimg.org/86da80d17/DSCF1820.jpg) (https://postimg.org/image/86da80d17/)
Tossa vielä vähän parempaa kuvaa koneistusjäljestä   
(https://s17.postimg.org/viw9fwt4b/DSCF1810.jpg) (https://postimg.org/image/viw9fwt4b/)
Ykkösen männän sovitin paikalleen ja vaikuttaa siltä että kanget mahtuu pyörimään ilman lisätilan tekemistä.
Otsikko: Vs: 850R - mäntäpistiäinen kävi kylässä
Kirjoitti: eerok - 30.10.2016, 00:34:40
(https://s13.postimg.org/teik8b0nn/image.jpg) (https://postimg.org/image/teik8b0nn/)

(https://s18.postimg.org/a2wlft4et/image.jpg) (https://postimg.org/image/a2wlft4et/)
Taas on vähän edetty koneen kasaamisessa. Alakerta on öljypohjaa lukuunottamatta nipussa ja kannen laitoin tänään kiinni. Rakotulkit laitoin pyttyjen väliin. Tiedä sitten auttaako mitään, mutta tuskin kai niistä haittaakaan on. KL-racingin kimppatilauksessa on tulossa käärmeenpesä T3-laipalla, joten pakokaasujarrua ei taida tähän kokoonpanoon tulla  ::)

Asennustila on muuten mahtava, kuten kuvistakin voi ehkä päätellä. Kasausapuna on mm. matkalaukku.
Otsikko: Vs: 850R - mäntäpistiäinen kävi kylässä
Kirjoitti: eerok - 02.11.2016, 13:21:12

(https://s15.postimg.org/5wsadshxz/20161031_193536.jpg) (https://postimg.org/image/5wsadshxz/)

(https://s12.postimg.org/k9y02k1tl/20161031_194004.jpg) (https://postimg.org/image/k9y02k1tl/)
Mäntä halki imusarjan puolelta venttiilikuoppien kohdalta, sulanut molemmin puolin männäntapin kohdalta ja pakovenat iskenyt mäntään kiinni. Venat taitaa olla vähän kierossa kun jää tuollain kantaan :D
Otsikko: Vs: 850R - mäntäpistiäinen kävi kylässä
Kirjoitti: eerok - 14.11.2016, 22:46:15

(https://s16.postimg.org/7bocruacx/IMG_20161114_WA0010.jpg) (https://postimg.org/image/7bocruacx/)

(https://s15.postimg.org/x4hblj907/IMG_20161114_WA0020.jpg) (https://postimg.org/image/x4hblj907/)
Nostin tänään vanhan moottorin pois
(https://s4.postimg.org/amgnp4mbd/IMG_20161114_WA0017.jpg) (https://postimg.org/image/amgnp4mbd/)
Kaksoismassavauhtipyörä 850:ssä?  :idiot2: :idiot2: :idiot2: mikähän aivopieru toi on ollu tehtaalla?
(https://s21.postimg.org/ldbgls5ub/IMG_20161114_WA0015.jpg) (https://postimg.org/image/ldbgls5ub/)

(https://s3.postimg.org/4wwpc9yhb/IMG_20161114_WA0011.jpg) (https://postimg.org/image/4wwpc9yhb/)

(https://s15.postimg.org/pqnibpv07/IMG_20161114_WA0025.jpg) (https://postimg.org/image/pqnibpv07/)

(https://s17.postimg.org/sz5ru43h7/IMG_20161114_WA0033.jpg) (https://postimg.org/image/sz5ru43h7/)

(https://s17.postimg.org/6sd8vi2d7/IMG_20161114_WA0021.jpg) (https://postimg.org/image/6sd8vi2d7/)
Siinä näkyy sit millaseen kuntoon ykkösen mäntä oli mennyt. Aika viimeistelty on, niinkuin on myös sama  pytyn kk-laakerit... Tai siis se mitä niistä on jäljellä eli tuo pätkä ja silput öljypohjassa ja imusihdissä.

Mikähän tuon on tapahtumaketjun on saanut aikaan? Voisko olla että kk-laakerit luiskahtanut päällekkäin, mäntä napannut sen takia pakoventtiileihin ja sitten on haljennut koko mäntä? Vai voisko olla toisinpäin, että käyny laihalla, nakuttanu tai sulanu, jotain irronnut männästä ja jäänyt pakovenojen väliin, sitten iskenyt männän venoihin ja samalla kietassut laakerit vituiksi?


Oli miten oli, niin nyt on uusi moottori pääpiirteittäin kasassa. Imusarjaa täytyy vähän muokata glt-kaasuläpälle, pakosarja ruuvata kiinni kunhan nyt saapuu, turbo tilata (kenties hx35), huohotin heittää kiinni ynnä muuta pientä räpellystä. Kytkimeksi tulee uusi R-kytkinlevy ja 707 sre asetelma. Asetelma täytys kait vielä sovituttaa vauhtipyörään (ei tuohon mikä kuvissa näkyy :D)

Voiko tota vakio huohotinta muokata jotenkin niin ettei paskaa ohjata imupuolelle? Kampikammion tuuletuksen kuitenkaan kärsimättä.
Otsikko: Vs: 850R - mäntäpistiäinen kävi kylässä
Kirjoitti: eerok - 08.12.2016, 13:43:48
(https://s23.postimg.org/e6t5gjoxz/DSCF1843.jpg) (https://postimg.org/image/e6t5gjoxz/)
"Bolt-on" pakosarja tuli kuin myös Holset hx35 #12 pesällä.
(https://s29.postimg.org/7ie6gw5zn/DSCF1851.jpg) (https://postimg.org/image/7ie6gw5zn/)
Downpipen lähdön mietintää. Ahdasta on, mutta taitaa juuri riittää tila tossa hukkiksen alla
(https://s30.postimg.org/mc4870vod/DSCF1858.jpg) (https://postimg.org/image/mc4870vod/)
Joku on ollut kunnon cdlc-ukko kun on pitänyt ärrän öljykorkki tunkea tuohon :D
(https://s29.postimg.org/yl9x5ygmr/DSCF1860.jpg) (https://postimg.org/image/yl9x5ygmr/)
Välijäähdytin löysi tiensä paikalleen. Vielä täytyy jotain tunkea noiden jäähdyttimien väliin että saa ne vähän irti toisistaan. Harkinnassa myös ilmastoinnin poisto kokonaan, ei toimi, enkä tiedä riittääkö rahat ja kiinnostus ikinä korjaukseen.
Otsikko: Vs: 850R - mäntäpistiäinen kävi kylässä
Kirjoitti: Juhizz - 08.12.2016, 19:02:25
Eihän tuo mikään "ärrän korkki" ole.. Se on vain uudemman tyylin korkki. Isäukon 2007 S60 vaparissa samanlainen.
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: eerok - 04.02.2017, 17:30:42
(https://s29.postimg.org/jhvipr437/image.jpg) (https://postimg.org/image/jhvipr437/)
Eilen pidettiin moottorinnostajaiset, tinakoneen lisäksi nostettiin vinokone kaverin 245 konehuoneeseen. Nyt täytys sit jatkaa kasailua, tehdä putkisto, päivittää pensapuoli yms. yms.

Nii ja kymppivenaseen tuli kyllästyttyä aika äkkiä, vaihtui italian 855 T5:n.

Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: eerok - 13.02.2017, 10:47:27

(https://s18.postimg.org/rcxkc5nhh/IMG_20170212_202711.jpg) (https://postimg.org/image/rcxkc5nhh/)

(https://s32.postimg.org/kzw0cg8n5/IMG_20170203_190828.jpg) (https://postimg.org/image/kzw0cg8n5/)

(https://s3.postimg.org/yy7jg0f7j/IMG_20170207_211713.jpg) (https://postimg.org/image/yy7jg0f7j/)
Downpipeäkin räitty jo vähän kasaan
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: eerok - 13.02.2017, 23:02:19
Vähän lisää kuvia

Ahtimen öljyntuloon teetin teräspunosletkun banjoilla
(https://s15.postimg.org/u7j8103dz/image.jpg) (https://postimg.org/image/u7j8103dz/)

Paluun toteutin 20mm ulkohalkasijan metalliputkesta, tumppi öljynpaluureikään liiman kanssa, ahtimen päähän hitsasin putken paluun laippaan ja väliin 20mm sisähalkasijan öljynkestävää letkua. Katotaan miten toimii ja muokkaillaan sit jos tarpeen.
(https://s17.postimg.org/uyg9u0zbv/image.jpg) (https://postimg.org/image/uyg9u0zbv/)
(https://s3.postimg.org/sj7euhmdb/image.jpg) (https://postimg.org/image/sj7euhmdb/)

Hx35 mahtuu ihan mukavasti koneen taakse, eikä takatuen suojapeltikään tullut tielle.
(https://s24.postimg.org/lugc8op69/image.jpg) (https://postimg.org/image/lugc8op69/)

Vähän joutuu varmaan jarruputkea nostaan ja lämpösuojaa hakkaamaan, saas nähdä miten paukkuu jos ei ylätuen puslaa uusi tai vaihda jäykempään :D
(https://s21.postimg.org/mtpvajqxv/image.jpg) (https://postimg.org/image/mtpvajqxv/)

Orkkisturbon vesiputki piti patentoida tukkoon :D
(https://s16.postimg.org/cu4akxj35/image.jpg) (https://postimg.org/image/cu4akxj35/)

Kennojen väliin ilmarakoo kumiletkuilla
(https://s3.postimg.org/tozxojhi7/image.jpg) (https://postimg.org/image/tozxojhi7/)

Vanhan koneen purin vihdoin kokonaan osiin, ei ne muutkaan kk-laakerit vissiin ihan virheettömiä ollut, kun tuollain on muotoeroa ja osan laakeripinnatkin pahan näkösiä.
(https://s1.postimg.org/sfetpmvrf/image.jpg) (https://postimg.org/image/sfetpmvrf/)
Otsikko: Vs: 850R
Kirjoitti: eerok - 06.03.2017, 22:48:56
Ensisavut tuli otettua eilen. Ja savuahan riitti. Öljynpaineet sai sahattua about minuutissa ja käyntiin lähti nopeasti. Joku alipaineletku tuli kytkettyä imusarjaan vähän liian hätäisesti, joten kierrokset lähti melko laukalle heti käynnistyksestä kun imi ilmeisesti kyseisestä letkusta ilmaa. Tänään sit letku pois, letkulähtö tukkoon ja ongelma oli poissa. Orkkis valkoiset suuttimet myin rahapulassa syksyllä pois, eikä tullut sit mieleen, että niitä vois tarvita tässä vaiheessa. No kaverilta lainaan uudemman ärrän vihreät suuttimet. Varmaan noiden takia käy melko rikkaalla ja savuttaa, mutta täytyy muutenkin nyt jatkaa viimeistelytöitä, esim. downpipessä vielä taitaa olla vuotoja ennen lambdaa. Öljynlauhduttimen liitoksista vuotaa öljyä norona, o-renkaat ei ole oikean kokoiset. Jos joku sattuu tietämään oikean mitan niille niin voisi sen pistää tänne, muuten joutuu hakemaan siniseltä >:(

Ahtoputket pitää suunnitella ja tilata, sitten sais jo alottaa sisäänajon, toistaiseksi vaan käytellyt tyhjäkäyntiä hetken aikaa. Venttiilikoneisto pitää melko raakaa ääntä. Voisiko johtua nostajista? En herkistellyt/ilmannut niitä mitenkään, olivat vaan öljykylvyssä viikkoja ennen asennusta. Korjaantuvatko itsestään käytön myötä?