Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Kakkos_nelonen - 02.08.2016, 10:10:09

Otsikko: 240 Ohjaustehostimen jälkiasennus
Kirjoitti: Kakkos_nelonen - 02.08.2016, 10:10:09
Morjesta pöytään!
Volvojen harrastelu jatkuu ja tuli hommattua 240 GL vm87  B200E ja m47.

Muita lisävarusteita on ihan riittämiin mutta ohjaustehostin puuttuu. Kokemusta/tietoa millainen homma olisi jälkiasentaa? Kyllä tuollakin pärjää mutta oishan se nyt mukava ja kun volvon tehostettua ohjausta pyörittelee yhellä sormella.
Jos purkuautosta hommaistehostimen niin millaine homma olisi? Joutuuko ohjausakselin pituutta tms muuttamaan ?
Pikaisia neuvoja ja Kiitos etukäteen!


Otsikko: Vs: 240 Ohjaustehostimen jälkiasennus
Kirjoitti: Huikkoster - 02.08.2016, 10:24:42
Ihan tehtävissä.
Hammastanko, rattiakselin alaosa, pumppu ja letkut ja jos viimeisen päälle tekee niin tehostetun ohjauksen alapallonivelet.
Tehostetussa on 10mm edempänä renkaan keskikohta.
Otsikko: Vs: 240 Ohjaustehostimen jälkiasennus
Kirjoitti: Kakkos_nelonen - 02.08.2016, 10:59:08
Kiitos ripeästä vastauksesta, jos joltain löytyy tehostimen eri osia voi laittaa yv:tä mutta aion kysellä myös purkamoilta.
Otsikko: Vs: 240 Ohjaustehostimen jälkiasennus
Kirjoitti: Kakkos_nelonen - 02.08.2016, 13:34:25
Onko asennuksessa jotain mitä pitää erityisesti huomioida tms? Vinkkejä asennukseen kiitos!
Otsikko: Vs: 240 Ohjaustehostimen jälkiasennus
Kirjoitti: lassii - 06.08.2016, 13:05:59
Tarttet myös hihnan ja hihnapyörän, eihän tehostin pyhällä hengellä pyöri. Jos autossa ei valmiina ole kolmiuraista kiilahihnapyörää niin sen tarvii.

Ihan simppeli homma paperilla mut toinen käsipari on aina avuks. Ite joskus laitoin yksin niin aika ikävä ruuvata akselia paikalleen ja samalla sovittaa rattiakselia booreille.

Tein ite sen mokan aluks etten huomannu et rattiakselin alaosa on tosiaan erimittanen. Tein siis homman kahteen kertaan.



Otsikko: Vs: 240 Ohjaustehostimen jälkiasennus
Kirjoitti: jen - 06.08.2016, 22:19:01
Tarttet myös hihnan ja hihnapyörän, eihän tehostin pyhällä hengellä pyöri. Jos autossa ei valmiina ole kolmiuraista kiilahihnapyörää niin sen tarvii.

Ihan simppeli homma paperilla mut toinen käsipari on aina avuks. Ite joskus laitoin yksin niin aika ikävä ruuvata akselia paikalleen ja samalla sovittaa rattiakselia booreille.

Tein ite sen mokan aluks etten huomannu et rattiakselin alaosa on tosiaan erimittanen. Tein siis homman kahteen kertaan.
auto on vm -87 eli hihnapyörässä pn kolmasura valmiina,ei ole tehty kampiakselin hihnapyöriä tehostajalla tai ilman vaan kaikissa on kolme uraa,b19-b23 moottoreissa vm 75-84 oli peltinen hihnapyörä mihin lisättiin omaan hihnapyörään 1kpl hihnapyörä lisää! ;)
Otsikko: Vs: 240 Ohjaustehostimen jälkiasennus
Kirjoitti: Jambo - 14.08.2016, 14:58:05
Tehostetussa on 10mm edempänä renkaan keskikohta.

Nyt tästä sellanen kyssäri että onko pyörien kääntyvyydessä eroa tehostettu vs. tehostamaton?
Otsikko: Vs: 240 Ohjaustehostimen jälkiasennus
Kirjoitti: Huikkoster - 14.08.2016, 15:05:01
Eei jos meinaat kääntöympyrää? 9,9m kaikissa 200 sarjan malleissa.
Tehostetussa on enemmän pystykallistusta jolloin pyrkii keskittämään paremmin ja ohjaustuntuma paranee.
Otsikko: Vs: 240 Ohjaustehostimen jälkiasennus
Kirjoitti: Jambo - 14.08.2016, 16:59:32
Juu ihan astelukua meinasin (lähinnä mietin noitten luisuttelumiesten kääntyvyyden lisäämistä)...