Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: JuHaU - 04.08.2016, 23:41:39
-
Huoltomuistio vaimon kauppakassille. Tällä kertaa valintakriteereinä oli seuraavat. Pienempi ja ketterämpi kuin entinen -05 V70.
Tällainen sitä sitten tuli hankittua. Automaatti ja D5 kone olivat hakukriteereinä. Suomessa näitä ei juurikaan ole uutena myyty,
eli lähes kaikki on uitettu jossain vaiheessa tänne. Tämäkin yksilö on viettänyt ensimmäiset ajat Belgiassa.
(https://lh4.googleusercontent.com/-gjZfjfu--iQ/V6OhpBfd1mI/AAAAAAAAeIc/R786xHFEnfc-CKoGf0_L-5A6rprvi9k6wCL0B/w1534-h863-no/20160804_220955.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-Pxkk6R3dwM0/V6RHHFj2ibI/AAAAAAAAeKs/wRU0n3Y07dcuk4gSOx_Daqgtyt6s0AvAQ/w1598-h899-no/20160804_220947.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-f5L4RddOZvg/V6RHbUoLyoI/AAAAAAAAeK8/nNL2MLawNJ0GpVuRxVYDID0RFgiT-mNJQ/w1598-h899-no/20160804_221029.jpg)
Voimanpesä 2.4 D5
(https://lh4.googleusercontent.com/-1mPLB1Mhhdc/V6Ohy9yHDmI/AAAAAAAAeJk/8LoJf71bh3MBbqthqYhd1I2DVsnWVKfSg/w1534-h863-no/20160804_224547.jpg)
Auto: Volvo V50 D5
Mallivuosi: 2007
Käyttöönotto: 09/2006
Värit: hopea
Moottori: 2.4 D5 180 hv 350 nm
Vanteet: Volvo original 16" 205/55/16 ja 17" 205/50/17
(http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/Images/0000c8af/80/0d/c2/d9.jpg)
Varusteet:
Automaattivaihteisto
Nahkaverhoilu
Peruutustutka
High Performance audio system, audio in
Kilometrihistoriaa:
07/2007 20 715 km
11/2007 26 723 km
9/2011 83 000 km tuotu Suomeen Belgiasta
09/2012: 157 000 km
10/2013: 199 688 km
10/2014: 206 538
9/2015: 231 457 km
10/2015: 237 525 km
8/2016: 288 000 km
09/2016: 289 533 km - Vuosikatsastus
09/2017: 302 678 km - Vuosikatsastus
09/2018: 315 605 km - Vuosikatsastus
Tulet työt:
Vahaus
Huollot ja korjaukset 2016:
Imusarjan läppäakseli asennettu paikoilleen (4.8.2016 - 288 000 km)
Sisätilojen fiksaus - 08/2016
Uusien renkaiden ja vanteiden asennus (Pegasus 18" 225/40/18) - 08/2016
Automaattilaatikon öljynvaihto - 20.8.2016
Vetoakseleiden vaihto - 21.8.2016
Vasen raidetangonpää - 22.8.2016
Öljynvaihtohuolto Service 2.0 - 1.9.2016
Jakopää, kiristimet ja apulaitehihnat - 1.9.2016
Etualatukivarsien takimmaiset puslat - 1.9.2016
Roiskeläpät asennettu - 2.9.2016
Etusivuvalot ja vasen takavalon polttimo vaihdettu - 5.9.2016
Lohkolämmitin asennettu öljypohjaan - 23.10.2016
Sisätilanlämmitin asennettu - 17.11.2016
Huollot ja korjaukset 2017:
Uudet renkaat eteen - 18.9.2017 (302 660)
Vuosikatsastus - 19.9.2017 (302 678)
Huollot ja korjaukset 2018:
Takaluukun mikrokytkimen vaihto 11.2.2018
Apukuskinpuoleisen ajovalon vaihto 30.3.2018 (311 103)
Öjynvaihtohuolto 2.4.2018 (311 113)
Kesärenkaat ja takaiskunvaimentimet 21.4.2018
Vasen etupyörän laakeri 20.9.2018 (315 820)
-
Huolto-ohjeita ym linkkejä.
Automaattilaatikon öljynvaihto
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?68521
(http://lh3.google.com/httran26/R6f6VnvxMfI/AAAAAAAAAH8/1odjRH9bgDk/s800/volvoTransmissionFlush013.jpg)
Kaiuttimien päivitystä
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?147255-S40-Full-Speaker-Replacement
-
Huoltomuistio vaimon kauppakassille.
Tulevat työt:
Vetoakseleiden vaihto - sisäpäät valmiit
Öljynvaihtohuolto
Automaattilaatikon öljyjen huuhtelu
Sisätilojen fiksaus
Vahaus
Uusien renkaiden ja vanteiden asennus
roiskeläppien asennus
vahaus
Jotain tämän suuntasta olikin odotettavissa. :juhau:
-
Jeje ja seurataan. :juhau:
Edit: Onko väri sama kuin sun V70 vai sama kun mulla? :)
-
jaa ha semmoost täl kertaa ja tosiaan pistetään seurantaan :)
ja todellakin vaatii vanne päivityksen :P
-
Tänään oli vuorossa desinfiointia ja sisustan fiksausta.
Vaihdoin takaovipahvit uudemman mallisiin, joissa keskellä on tuo vaalea osa.
Samoin kuljettajan penkki vaihtui parempikuntoiseen.
Viikonloppuna olisi vuorossa vielä etuovien ovipahvien vaihto ja apukuskin penkin fiksaus.
(https://lh3.googleusercontent.com/-g9CaWH-uZnY/V6TzWRi0xmI/AAAAAAAAeMk/9DEDTtoiMeg4uIgu36vCOAa9-a8-YKboA/w506-h900/20160805_205419.jpg)
-
Tänään vaihtui apukuskin penkki siistimmällä nahalla olevaan.
Vaihdoin myös pyyhkijöiden viiksen vanha oli jo vähän ruvella.
(https://lh6.googleusercontent.com/-gskCHXqOcos/V6ZDY1CohbI/AAAAAAAAeQc/NcyRYggCa9soVzRuemgt29L_UmXVYGaRACL0B/w484-h860-no/20160728_210637.jpg)
Ratin airbag oli myös vähän kulunut vaihto oli tosi simppeli. Ratin kehysmuovit irti ja bägi irtosi meisselillä lukituskoloja painamalla.
(https://lh5.googleusercontent.com/-BqWabCqseMo/V6ZDSjEW7wI/AAAAAAAAeQI/94RqReDWj88vqZA-ktG3pDHf8GGW26PfwCL0B/w1531-h861-no/20160728_210645.jpg)
Käsijarrukahva ja vaihdekepin nuppi olivat myös parhaat päivänsä nähneet. Kässäri vaihtui jo uuteen. Vaihdekepin nupin saan vasta maanantaina.
(https://lh4.googleusercontent.com/--L1lmhOtRy8/V6ZDgSnhUAI/AAAAAAAAeQw/5FSgRn07blAaP83YgH4gfLXI9TzXg5ikACL0B/w1576-h774-no/k%25C3%25A4ss%25C3%25A4ri.png)
-
Onks tota vaidekepin-nuppia ja pyyhkijänviikseä koira syönyt vai miten ne tohon kuntooon on saatu.
-
Onks tota vaidekepin-nuppia ja pyyhkijänviikseä koira syönyt vai miten ne tohon kuntooon on saatu.
Kyllä siellä koirulilla on ollut tylsää. Ostin auton siis tässä kunnossa.
Tilasin solarplexius aurinkokalvot takakonttiin ja takasivuoviin.
Seuraavat sitten mukana, jos tulee seuraavaksi samanlainen tilalle. Voihan noi toki laittaa kiertoonkin.
(http://www1.garaget.org/archive/124/123165/160605/large_160605-1515813.jpg)
-
Kyllä on koiralla ollut tosiaan tylsää autossa.. Pari tuon kuntoista autoa nähnyt tuttavapiirissä ja ei voi kun ihmetellä.
-
Kuvat ennen ja jälkeen...
(https://lh6.googleusercontent.com/-ucQTXRfOJbs/V6cLkjHCLoI/AAAAAAAAeSw/WtW4ayWKeHMib-qDruZyz30dnE7XD3ZLgCL0B/w484-h860-no/20160807_131736.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-2Ud52p_0Sco/V6cLkmcUX5I/AAAAAAAAeSw/L0PZBjlJtD0dyR8QX9f188GldoSnpfZFwCL0B/w484-h860-no/20160807_131844.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-m6TIlceHllo/V6cLkqztqpI/AAAAAAAAeSw/2q-2We1s-4EeY3wLXkNXIFswlm3jbLIpACL0B/w1531-h861-no/20160807_131939.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-O8g6Kp6-aOk/V6cHhFV75SI/AAAAAAAAeSY/AEY6B-bNtD8kD2C-G6qWalu7j9UTPfE1QCL0B/w484-h860-no/20160807_120907.jpg)
-
Kuvat ennen ja jälkeen...
(https://lh6.googleusercontent.com/-ucQTXRfOJbs/V6cLkjHCLoI/AAAAAAAAeSw/WtW4ayWKeHMib-qDruZyz30dnE7XD3ZLgCL0B/w484-h860-no/20160807_131736.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-2Ud52p_0Sco/V6cLkmcUX5I/AAAAAAAAeSw/L0PZBjlJtD0dyR8QX9f188GldoSnpfZFwCL0B/w484-h860-no/20160807_131844.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-m6TIlceHllo/V6cLkqztqpI/AAAAAAAAeSw/2q-2We1s-4EeY3wLXkNXIFswlm3jbLIpACL0B/w1531-h861-no/20160807_131939.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-O8g6Kp6-aOk/V6cHhFV75SI/AAAAAAAAeSY/AEY6B-bNtD8kD2C-G6qWalu7j9UTPfE1QCL0B/w484-h860-no/20160807_120907.jpg)
Ja miekun luulin että mulla on kuskinpenkki huonossa kunnossa kun siinä on istuinosan penkissä verhoilu haljennut parista kohtaa. Sehän onkin aika hyvässä kunnossa jos pariin ekaan kuvaan vertaa :D
-
Koira pistelly puoli autoa. :o
Onneks ostit niin tuosta saadaan vielä uuden veroinen kauppakassi...
-
Koirakalteri sikaosastolla olis saattanu olla inansa halvempi noinniinq alunperin... :idiot2:
Siistiä jälkeä.
-
aikas perusteelisesti järsinyt eli kaikki ruokanen ollu ;)
meillä ei kelvannut kuin vaihde kepin nuppi noh maisteli se jotakin muutaki mutta vaihde keppi piti syödä :2funny:
hienolta näyttää S*
-
Kyllä tulis hauvalle lähtö(vihtavuoren sertiä) jos meillä kävis noin >:(
Kyllä se Juha tän vielä ehoks paikkaa. 8)
-
Kyllä tulis hauvalle lähtö(vihtavuoren sertiä) jos meillä kävis noin >:(
Kyllä se Juha tän vielä ehoks paikkaa. 8)
en mää siitä koiraa toruis itte sen sinne jätät ja voi sen mukkaankin ottaa tai sit jättää kotio ;)
-
en mää siitä koiraa toruis itte sen sinne jätät ja voi sen mukkaankin ottaa tai sit jättää kotio ;)
Joo eriasia tosiaan jos se on ollut sinne unohdettuna, mutta niitä perkeleitä on semmosiakin että ku selkäs käännät niin nakerrus alkaa.
-
Koirakalteri sikaosastolla olis saattanu olla inansa halvempi noinniinq alunperin... :idiot2:
Siistiä jälkeä.
Niimpä... onhan siellä vakiona se verkkokin. Ei ole taidettu osata sitäkään käyttää.
Ulkokuori on jo ihan kelvollinen vaikka ei ole ehtinyt vielä edes vahaamaan.
(https://lh5.googleusercontent.com/-VjZPJF7MsFQ/V6eHrqg7xWI/AAAAAAAAeVE/OAW7XMQkDUQoocWpQ8yNpkeg9TGmic5ywCL0B/w1531-h861-no/20160807_181204.jpg)
-
Edit: Onko väri sama kuin sun V70 vai sama kun mulla? :)
Katoitko värikoodin? :)
-
Katoitko värikoodin? :)
Kävin kurkkaamassa ja on sama kuin V70 426-26.
-
Sulla on nyt sit kaksi samanväristä 8)
-
Sisustus olisi nyt etuovipahvien vaihtoa vailla valmis.
(https://lh6.googleusercontent.com/-Jvx1t425dCc/V6yyPZ9pPCI/AAAAAAAAeZM/wLhfrKCxr_EVTHCM6tZ5wxrOhR0f-ItfQCL0B/w1534-h863-no/11.8.2016%2B-%2B1)
-
Solarplexus aurinkokalvot tuli asennettua paikoilleen. Ihan kelvollisen tuntuiset ne ovat, sopivuus oli hyvä ja asennus helppo ja nopea.
(https://lh4.googleusercontent.com/-3pjTmvMG0hg/V63wPOpH5aI/AAAAAAAAebU/__K07O_qdWMoylMfeqZQgVOwm6vBzpfrgCL0B/w1534-h863-no/20160812_184518.jpg)
Etuovi ilman plexiä.
(https://lh6.googleusercontent.com/-1K3d8xvS_eI/V63wPDGvS6I/AAAAAAAAebU/Jd5AJzKIBRk7gA4eHn8wjMr-MnU0sPQ5QCL0B/w1534-h863-no/20160812_184440.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-HJ6VeCn7yXE/V63wPKXzsAI/AAAAAAAAebU/IdREH4xqP3sFCRc7UwxF_yXWD7Jhu3VoQCL0B/w1534-h863-no/20160812_184433.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-azsGXoDuBTY/V63wPHUWafI/AAAAAAAAebU/I66jGGql_RoAfs8aTcaDIWYkYKpDz1bCwCL0B/w1534-h863-no/20160812_184425.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-HDFShluN2is/V63wPB35F4I/AAAAAAAAebU/zwjEqzHPCt0wY0ge85lNBc2DIqMi4-KHACL0B/w1534-h863-no/20160812_184416.jpg)
-
Mistäs tilasit pleksit? Vähän omaankin miettiny, kulkis sitten mukana seuraavaan (jos sattuu passaamaan :D)
-
Mistäs tilasit pleksit? Vähän omaankin miettiny, kulkis sitten mukana seuraavaan (jos sattuu passaamaan :D)
Sunnuntaina tilasin suoraan valmistajalta ja tänään noudin paikallisesta R-Kioskista.
http://www.solarplexius.se/
-
Miten noi vetarit oireilee? Pitääkö selkeästi jo ääntä? ???
-
Miten noi vetarit oireilee? Pitääkö selkeästi jo ääntä? ???
Täristää niin maan perkuleesti.
30 - 40 km/h aivan jumalaton tärinä ja aina kun kiihdyttää.
Täristää myös jarrutettaessa, kun nivelissä on välystä.
-
Täristää niin maan perkuleesti.
30 - 40 km/h aivan jumalaton tärinä ja aina kun kiihdyttää.
Täristää myös jarrutettaessa, kun nivelissä on välystä.
Ok.
Yksi S40 T5 Volvo täristää selvästi kiihdyttäessä. Täytyy tutkia siitä kaikki etupään nivelet ja puslat.
-
alatukivarren takimmainen hela löystyessään tekee vastaava oiretta.
-
alatukivarren takimmainen hela löystyessään tekee vastaava oiretta.
Tällaista olivat huollossa kuulemma löytäneet kertomastani autosta.Tämä selvitetään iskunvaimentimien vaihdon yhteydessä.
-
tohon vaimon kulkineeseen vaihtanut molemmat n.180tkm kohdalla.
-
mites tuo aukeeko ikkkunat tuon pleksin jälkeen (kysyy tietämätön) ELK
-
mites tuo aukeeko ikkkunat tuon pleksin jälkeen (kysyy tietämätön) ELK
Akkunat aukee, mutta plexi jää paikoilleen.
-
Akkunat aukee, mutta plexi jää paikoilleen.
Näin pelkäsinkin ;)
-
Näin pelkäsinkin ;)
Ei haittaa, kun takaovissa on lapsilukot päällä ja sähköikkunoiden pääkatkaisin kuskin ovesta nollilla.
-
Akkunat aukee, mutta plexi jää paikoilleen.
Näin pelkäsinkin ;)
Ei haittaa, kun takaovissa on lapsilukot päällä ja sähköikkunoiden pääkatkaisin kuskin ovesta nollilla.
Entäs sitten kun kuskille sattuu näppivirhe... Pitäs laskee etulasi, mutta käykin kämmi?? Ainakin V70 pystyy ohjaamaan kuskin paikalta kaikkia laseja, riippumatta siitä, onko takalasit käskytetty "kylmäksi"
-
Entäs sitten kun kuskille sattuu näppivirhe... Pitäs laskee etulasi, mutta käykin kämmi?? Ainakin V70 pystyy ohjaamaan kuskin paikalta kaikkia laseja, riippumatta siitä, onko takalasit käskytetty "kylmäksi"
No ei ne sentään nyt paikaltaan tipahda.
-
Täristää niin maan perkuleesti.
30 - 40 km/h aivan jumalaton tärinä ja aina kun kiihdyttää.
Täristää myös jarrutettaessa, kun nivelissä on välystä.
Mulla aivan tismalleen samanlainen auto ja sama oireisto, kun hankin kyseisen menopelin.
Uudet alatukivarret ja vetoakselit ja silti täristi juuri tuossa 30-40 km/h. Matka-ajossa meni kuin juna.
Lienee näissä joku ominaisuus, sillä kukaan ei enää tiedä missä voisi olla vika. Sinisellä sanoivat, että vaihteistossa todennäköisesti jotain. Soitin sitten laatikkoexperteille AutoGeariin Tammelaan, jossa suurinpiirtein nauroivat paikallisen Sinisen huoltopäällikön diagnoosille. :idiot2:
Odotan innolla, että saako The Insinööri tämän mystisen tärinän katoamaan! 8)
-
Tänään vaihdoin renkaat niin tuli todettua, että sisemmät vetarit on ihan kuivat. Suojakumi molemmista rikki samasta kohtaa eli kapeimmasta kohdasta.
Eli tuo vetari diagnoosi oli ainakin oikea. Toivottavasti tärinä loppuu, kun saa ne vaihdettua.
(https://lh6.googleusercontent.com/-Htir_kUo-eo/V7IIbm0POXI/AAAAAAAAekk/sxKRCFMtklsjOE3K460P3dQDb0d0D0qWACL0B/w1534-h863-no/20160815_210209.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-bp5IqBHCPT8/V7IIbpgMreI/AAAAAAAAekk/ISAy117h4f0FwGdjl5q1XgA03EbTyLNPACL0B/w1534-h863-no/20160815_210200.jpg)
(https://lh4.googleusercontent.com/-T2cFI7RUD2o/V7IIbsbSf6I/AAAAAAAAekk/qg9EDUqOSdUxowqbMD68FwSlzkrZRCZiQCL0B/w1534-h863-no/20160815_210137.jpg)
(https://lh6.googleusercontent.com/-iAbAwWp-FQg/V7IIblP5SWI/AAAAAAAAekk/hgn2DxDfpdIzp7WEB8f9MT5oYtt2kcm2ACL0B/w1534-h863-no/20160815_210149.jpg)
-
Mulla aivan tismalleen samanlainen auto ja sama oireisto, kun hankin kyseisen menopelin.
Uudet alatukivarret ja vetoakselit ja silti täristi juuri tuossa 30-40 km/h. Matka-ajossa meni kuin juna.
Lienee näissä joku ominaisuus, sillä kukaan ei enää tiedä missä voisi olla vika. Sinisellä sanoivat, että vaihteistossa todennäköisesti jotain. Soitin sitten laatikkoexperteille AutoGeariin Tammelaan, jossa suurinpiirtein nauroivat paikallisen Sinisen huoltopäällikön diagnoosille. :idiot2:
Odotan innolla, että saako The Insinööri tämän mystisen tärinän katoamaan! 8)
Raportoidaan tänne kun vetarit on vaihdettu. Entisessä V70 teki aivan saman ilmiön, kun kuskin puolen sisempi vetari oli kuiva / väljä. Kait sulle tuli automaatin vetarit, ne joissa on ne tasapainolimput vetarissa.
-
mitä muuten vetarit kustantaa?
-
Muistaakseni aikoinaan sai ainakin manuaaliin ainoastaan kokonaisia kankia. Mites näissä on nykyään ja maksavatko edelleen aivan luonnottomasti? Hieman otti otsalohkoon kun yli 1k euron alustasarjan päälle heiteltiin vetarit molemmin puolin, toiset yli tuhat euroa... Toki itsellä oli -05 (t5 koneella) jonka jälkeen tietääkseni tuli akseleihin päivityksiä. Uusien akselien myötä kyllä loppui ongelmatkin koska olivat uudempaa versiota. Ensimmäisten kanssa oli kuulemma ravistuksia ja hajoamisia jo alkuperäisellä sport-alustalla joka oli luokkaa -15mm.
-
mitä muuten vetarit kustantaa?
Kiinalaiset saa alle 200 € kpl.
Alkuperäiset noin 500 € kpl.
Kiinalaiset tilattu ja toivotaan, että kestää edes 1/3 osan siitä mitä orggikset.
-
alkupäästähän noita ainakin meni pituuden takia.olikos niin että olivat liian lyhkäisiä ja alustasarjat tappoi niitä sen takia.vaimon on facelifti mallia, mut kaippa ne siitäkin joskus menee. mikä varuste paketti tässä oli?
-
Tässä ketjussa on mm juttua noista vetareista.
V50/S40 D5 vetarit (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=55434.0)
-
Raportoidaan tänne kun vetarit on vaihdettu. Entisessä V70 teki aivan saman ilmiön, kun kuskin puolen sisempi vetari oli kuiva / väljä. Kait sulle tuli automaatin vetarit, ne joissa on ne tasapainolimput vetarissa.
Kyllä ainakin tuotekuvaus kertoi kyseisten olevan juuri nimenomaan automaattiin. Tilasin omani RockAutosta Jenkeistä. Molemmat vetarit posteineen taisivat kustantaa 238€. Tilasin lauantaina ja jo maanantaina DHL toi työpaikalle. Odottelen raporttia vaihto-operaatiosta!
-
SPIDAN tai SKF maksaa n. 450-500€ pari. Saa nähä lähteekö tärinät -04 V50 T5
-
Automaattilaatikon öljyt vaihtuivat huuhtelumenetelmällä. 10 litraa vedin läpi Mobilin 3309 luokituksella olevaa öljyä läpi.
Laatikon toiminta muuttui huomattavasti paremmaksi vaihdot tulivat todella pehmeiksi. Aikaisemmasta vaihdosta ei ollut mitään
tietoa. Öljy ainakin oli ihan mustaa.
Hyvin sopi Kiinalaiset vetarit paikoilleen ja asennus ei ollut paha rasti edes autotallin lattialla.
Kuskin puolta kasaan laitettaessa raidetangonpää olka-akseliin tuleva tappi napsahti poikki.
Sitten menikin saman verran aikaa, että sai jumittuneen raidetangonpään irti ulommasta raidetangosta.
Kellokin oli juuri sopivasti 18:10, niin varaosaliikkeet olivat kiinni.
Jos huomenna sitten pääsisi koeajolle.
-
Hyvin sopi Kiinalaiset vetarit paikoilleen ja asennus ei ollut paha rasti edes autotallin lattialla.
Kuskin puolta kasaan laitettaessa raidetangonpää olka-akseliin tuleva tappi napsahti poikki.
Sitten menikin saman verran aikaa, että sai jumittuneen raidetangonpään irti ulommasta raidetangosta.
Kellokin oli juuri sopivasti 18:10, niin varaosaliikkeet olivat kiinni.
Jos huomenna sitten pääsisi koeajolle.
Kuis se sillee napsui poikki, eikai voimalla vaan? :)
-
Kuis se sillee napsui poikki, eikai voimalla vaan? :)
Tottunut aikaisemmin siihen, että Volvossa mutterit saa vetää kunnolla kiinni. En muistanut, että tää onkin melkein Voortti.
-
Kyllähän ne vetarit olikin jo vaihdon tarpeessa. Sisäpäät veti pari kertaa jumiin. Tai ainakin tuntui siltä, kun paukautti "vastaan" ajossa.
(https://lh6.googleusercontent.com/-7aZjTSQMhXc/V7tIoWXv_wI/AAAAAAAAev0/O3P_vSV6SqcgGK6voKFn-e8-ESL7dQK-ACL0B/w1534-h863-no/20160822_213228.jpg)
Tärinä kiihdytettäessä loppui vetareiden vaihtoon. Jarrutettaessa täristää vielä ihan hieman. Paha sanoa, että tuleeko levyistä vai puslista. Leimalla se sitten selviää.
Mulla aivan tismalleen samanlainen auto ja sama oireisto, kun hankin kyseisen menopelin.
Uudet alatukivarret ja vetoakselit ja silti täristi juuri tuossa 30-40 km/h. Matka-ajossa meni kuin juna.
Odottelen raporttia vaihto-operaatiosta!
Onkohan sun vetareissa rasvaa? Täällä jyrinät jäi tallin lattialle vanhojen vetareiden kanssa.
Uudessa kuskinpuolisessa ei ollut tuota tasapinolimppua välissä.
-
Hyvä että tili kuntoon. :) huomattavasti kivempaa ajaa. Kun ei hakkaa :)
-
Hyvä että tili kuntoon. :) huomattavasti kivempaa ajaa. Kun ei hakkaa :)
Kuis se sillee napsui poikki, eikai voimalla vaan? :)
Se oli muuten TRW laatuosa, joka levis mun käsittelyssä.
-
Mondeolla ajelleena voisin melkein väittää että levyt täristää :P
-
Oli kyllä rasvat niinkuin pitääkin. Omani tosin on madallettu, että voi johtua myös siitä.
Jarrutuksen tärinän saat loppumaan tukivarsien vaihdolla. Näin neuvoi minulle nimimerkki Risto H!
Leimalla ei väljää näkynyt missään. Oikein inssi kehui, mutta luotin Ristoon. Vaihdoin silti ja johan loppui. :)
-
Mondeolla ajelleena voisin melkein väittää että levyt täristää :P
Siinä ex valkoisessa S40 oli samanlaiset jarrut kuin tässäkin ja eivär menneet kieroiksi silläkään ajamamisella, niin tuntuu oudolta.
1.9. varattu aika Service 2.0 huoltoon ja jakopään laittoon.
-
1.9. varattu aika Service 2.0 huoltoon ja jakopään laittoon.
Service 2.0 huolto teetetty laajennettuna. Jakohihna ja kiristimet menivät vaihtoon samalla.
Vikakoodeja oli A4 lapullinen suurin osa tosin passiivisia. Kaikki kuittaantuivat ja aktiivisia ei jäänyt.
Apulaitehihnat olivatkin jo vaihdon tarpeessa. Pitkään näillä ei olisi enää päästelty.
(https://lh3.googleusercontent.com/LwHhVA3KbxguRKRdFb36vyKtJJz5rACZp5TEkaRzKoEWIC7XrW9Xty8majP7cktLw69BlNIv-N8=w1920-h1080-no)
Ohjelmistot päivitettiin myös ajantasalle ja vaihdelaatikko tuli samalla nollattua. Laatikon toiminta muuttuikin jo inhimilliseksi.
Sain autoon nyt myös toisen avaimen se meni onneksi myyjäliikkeen piikkiin.
Laturin vapaakytkin oli hirttänyt kiinni ja se menee vielä vaihtoon.
Tärinä jarrutettaessa paljastui väljiksi etutukivarsien takimmaisiksi pusliksi. Ne vaihdoin vielä uusiin niin nyt loppui vatkaus myös jarrutettaessa.
Kohta se onkin jo niin hyvässä kunnossa, että sen voi leimata ja vaikka vahata. Leimalle pitää vielä vaihtaa 3 polttimoa. Toivottavasti tällä kertaa se
mystinen parkkivalo ei zippaa juuri ennen leimaa.
Edit: 5.9.16 polttimot vaihdettu (takavalo löytyi pihalla olevasta 850 purkuautosta ja etusivuvalot olivat normi 5w polttimoita, joita tuli joskus ostettua V70 varten laatikollinen).
-
Kattavaa huoltamista! :)
-
Tänään otin vielä kuskin puolen etualatukivarren pois ja löin takimmaisen puslan syvemmälle (pohjaan saakka).
Jäi viime kerralla hieman vajaaksi ja toinen kiinityspultti ei mennyt paikoilleen. Nyt on kaikki pultit paikoillaan ja jarruista tuli
samalla hieman herkemmät, kun alkaa heti hidastamaan, eikä voima mene väljään puslaan.
Asensin myös roiskeläpät paikoilleen.
(https://lh3.googleusercontent.com/7A21i7D2OeiXflZd9-teqjujPokUM7cAIjNwxPKU6IU918jn6_Sgubh2yv8LMaQazckP36PRr-E=w1920-h1080-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/r4l78ujoBV33yrnEYdmjMyKAlQwlWmBJQN3FuRcQ4j6Yug47vOe_JxNb-j3KkgR5qfyt6AHOkwg=w1920-h1080-no)
(https://lh3.googleusercontent.com/incw3T90nSso12YcVvogncT2kJf0hzMoAQxqTjNs3w5KpovbzlCJw-rvxGL411giN6B0OIBn2zQ=w1920-h1080-no)
-
Auto kävi vielä pikahuollossa, jossa vaihdettiin laturin vapaakytkin. Vanha olikin jo aivan yhtä puuta ja ei siis toiminut toivotulla tavalla.
Nyt auton käyntiääni on sellainen, kuin sen kuuluukin olla.
Nyt se onkin jo siinä kunnossa, että sen voi leimata ja laittaa kiertoon.
-
Vuosikatsastus tehty huomautuksitta. Perinteinen parkkipolttimokin oli tällä kertaa ehjä.
Luvut muistiin:
Iskunvaimentimet:
Etu: vasen 64 % oikea 56 %
Taka: vasen 55 % oikea 53 %
Jarrut:
Etu: vasen 3.3 kn oikea 3.2 kn
Taka:vasen 2.3 kn oikea 2.1 kn
käsi: vasen 1.7 kn oikea 1.9 kn
-
Vuosikatsastus tehty huomautuksitta. Perinteinen parkkipolttimokin oli tällä kertaa ehjä.
Luvut muistiin:
Iskunvaimentimet:
Etu: vasen 64 % oikea 56 %
Taka: vasen 55 % oikea 53 %
Jarrut:
Etu: vasen 3.3 kn oikea 3.2 kn
Taka:vasen 2.3 kn oikea 2.1 kn
käsi: vasen 1.7 kn oikea 1.9 kn
Kelpaa ajella. 8)
-
Autoon asennettu välikelin kitkat 17" Pegasuksilla.
Autosta puuttui lohkolämmitin, joten asentelin hyllystä löytyneen V70 D5 elementin paikoilleen.
Lohkon kyljestä ei sopivaa paikkaa löytynyt, joten asensin sen öljypohjaan lämmittämään rasvoja.
Vastuksen sähkövastusta käänsin enemmän 90 asteen kulmaan niin menee sopivasti moottorisuojan alle.
Katsotaan onko käytännön hyötyä. Elementin sai kohtuu kätevästi kiinnitettyä paikoilleen, kun teki öljypohjassa
olevaan tyhjään koloon jengat 8 mm pultille. Samalla asentui myös sisäpistokkeen haaroitin ja johto.
Kabiinin läpivienti jäi vielä tekemättä.
(https://lh3.googleusercontent.com/-pbpdymfCUQjTWNWaVTV4hNVbJ0aHBylSzphS0w8qQGYZACs0vlpy62PjUnWE7ER4XptJpGA1vc=w1920-h1080-no)
-
Nyt oli sopiva hetki asentaa sisälämmitin paikoilleen (talvikin meni jo ohitse).
Johto oli helppo vetää konehuoneesta alkuperäisestä läpiviennistä.
Otin hansikaslokeron pois ja sitä kautta tuo läpivienti näkyihin hyvin.
Siihen reikä ja johto kabiinin puolelle.
Lämmitin paikoillaan.
(https://lh3.googleusercontent.com/oUcuoalUiSFUgtug1x8iAvgW7cMDTPD4t2ARoI4uWu_e_QwrZIdog0rIkWtJVjGMHOHJbWrZu1c=w1920-h1080-no)
-
Tähän on sentään mukavampi vaihtaa polttimoita kuin isosiskoon V70.
(https://lh3.googleusercontent.com/-OzX6D6XTFl4/WIyEhiaElDI/AAAAAAAAj9E/lc7Uxs8YV_8_YgPdnQTOza9qNM7QW5usgCJoC/w530-h298-p-rw/20170128_133726.jpg)
-
Tähän on sentään mukavampi vaihtaa polttimoita kuin isosiskoon V70.
(https://lh3.googleusercontent.com/-OzX6D6XTFl4/WIyEhiaElDI/AAAAAAAAj9E/lc7Uxs8YV_8_YgPdnQTOza9qNM7QW5usgCJoC/w530-h298-p-rw/20170128_133726.jpg)
Fordeihin tuo on helppoa. En ole maan vielä kokeillut, mutta pitäisi kyllä. Edellisessäkin S60 alkoi menemään rutiinilla, puskurin irroitukseen meni enää max 10-15min.
-
Tähän on sentään mukavampi vaihtaa polttimoita kuin isosiskoon V70.
(https://lh3.googleusercontent.com/-OzX6D6XTFl4/WIyEhiaElDI/AAAAAAAAj9E/lc7Uxs8YV_8_YgPdnQTOza9qNM7QW5usgCJoC/w530-h298-p-rw/20170128_133726.jpg)
Joskus TAKK aikoina tuli perehdyttyä näiden helppoihin umpion irroituksiin. :)
On kyllä kätevät. :)
-
Onko nuo umpiot kuten XC90:ssä semmosilla kiskoilla kiinni?
-
Onko nuo umpiot kuten XC90:ssä semmosilla kiskoilla kiinni?
Umpio on lukittu paikalleen noin 15 cm pitkällä "sokalla". Nostetaan vaan ylös. Sitten umpio lähtee tosiaan pois sellasia kiskoja myöten. Kulmassa on yksi tappi.
-
Umpio on lukittu paikalleen noin 15 cm pitkällä "sokalla". Nostetaan vaan ylös. Sitten umpio lähtee tosiaan pois sellasia kiskoja myöten. Kulmassa on yksi tappi.
Ok eli samanlainen systeemi kyseessä kuin XC:ssä, hyvä että noita on muissakin volvoissa. esim S60:ssä ekassa saa olla kahdeksan nivelinen ranne että pääsee polttimoon ellei pura auton keulaa...
-
Pakollinen vuosittainen päivitys.
Autoon vaihdettu alle alkuperäiset 16" alut ja vuosikatsastettu huomautuksitta.
Etujarrut 2.6 kN ero 0%
Takajarrut 1.6 kN ero 0%
Seisontajarru 1.8 kN ero 0%
K-arvo 0.01
iskunvaimentajat OK
Vertailun vuosi 2016 lukemat.
Jarrut:
Etu: vasen 3.3 kn oikea 3.2 kn
Taka:vasen 2.3 kn oikea 2.1 kn
käsi: vasen 1.7 kn oikea 1.9 kn
(https://lh3.googleusercontent.com/-gCFf0JAXLm0/WcDB8_Wu4PI/AAAAAAAApNA/G7D5yjI31Pc8LIv2V8JYwqX3aQck9_22QCL0BGAs/w530-d-h295-n-rw/v50.JPG)
-
Takaluukku jämähtänyt kiinni asentoon jokunen hetki sitten.
Luukku aukesi, kun poisti takaluukun verhoilut ja irroitti lukon vastakappaleen rungosta.
Hetken aikaa tutkailua ja sitten tuli mieleen, että ei ole varmaan ensimmäinen kerta kun takaluukun lukko präkää.
Foorumilta löytyikin pari ketjua aiheesta ja tutkinta jatkuu näiden vinkkien kanssa.
Eli vika on todennäköisesti johtosarjassa tai sitten takaluukussa olevassa mikrokytkimessä.
Täytyy testata tuo kytkimen ohitus / sen pakkomaadoitus ensiksi, niin pääsee sitten tilailemaan uusia osia.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=1954.0
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=310.0
-
Vika on suurella todennäköisyydellä mikrokytkimessä. Jos olis S40, niin sitten 50/50 johtosarja, tai mikrokytkin :)
-
Kun tuon auki saa niin onko paha purkaa mikrokytkin esille kokeillakseen onko siinä vika.
Johtosarjasta kumi suojus auki ja yksi johto kerrallaan nyppimään katkeeko vai onko jo katki. Jotenkin ~2004 ylöspäin monella merkillä murheena takaluukun johtosarjat. :-\
-
Mikrokytkimen saa vaihdettua ulkokautta, eli ei haittaa, vaikka luukku onkin jumissa ;)
-
Mikrokytkimen saa vaihdettua ulkokautta, eli ei haittaa, vaikka luukku onkin jumissa ;)
Okei. Siitä pääsee helposti liikkeelle. 8)
-
Vika on suurella todennäköisyydellä mikrokytkimessä. Jos olis S40, niin sitten 50/50 johtosarja, tai mikrokytkin :)
Purin lukkopaketin myös ja kytkin sen takaisin johtosarjaan kiinni, niin takaluukun valosyttyi lukkomoottorissa olevasta mikrokytkimestä, niin ei se johtosarja ainakaan ihan hapero ole.
Mikrokytkinpaketin osanumero talteen / muistilapuksi
VOLVO S40 V50 C70 BOOT TAILGATE HANDLE MICRO SWITCH 30699141 / 30753757
-
Koska kyseessä on astetta harvinaisempi laite foorumilla, niin saisiko päällimmäiset mietteet minkälainen tällainen D5 V50 on arkikäytössä, vaikka verrattuna V70, nyt kun autosta kokemusta on kertynyt.
Ensimmäisessä viestissä mainittuja kriteereitä on itselläkin mielessä kun V70 seuraajaa katsellut, ja vastaavia päätyny hakukriteetien myötä tarjolle.
-
Koska kyseessä on astetta harvinaisempi laite foorumilla, niin saisiko päällimmäiset mietteet minkälainen tällainen D5 V50 on arkikäytössä, vaikka verrattuna V70, nyt kun autosta kokemusta on kertynyt.
Ensimmäisessä viestissä mainittuja kriteereitä on itselläkin mielessä kun V70 seuraajaa katsellut, ja vastaavia päätyny hakukriteetien myötä tarjolle.
Kyllähän tämä on nuo kriteerit täyttänyt. Ollut lisäksi myös todella huoleton käyttää, poislukien aluksi vaihdetut vetarit ja nyt tämä takaluukun mikrokytkin.
Mulla oli aikaisemmin S40 D3 koneella eli 2.0 vitosdiesel ja hyvin pitkältihän tämä on samanlainen / samanoloinen. Kävin viikolla tällä 700 km työmatkalla ja kivastihan sillä yksinään ajeli. Etupenkit ovat hieman pienemmät kuin V70 II niin reisitukea ei ole ihan samalla tavalla. Tämä on sen verran poikkeava auto myös omassa autohistoriassa, että tätä ei ole edes lastutettu. Tuo D5 pata ajaa ihan hyvin asiansa kun pääasiallinen käyttö on vaimon työmatka-ajot ja lasten kuljetukset harrastuksiin. Vaimo tykkää tästä huomattavasti enemmän kuin entisestä tai tuosta mun nykyisestä V70, kun on todellakin näppärä kaupunkioloissa ja pystyy tarvittaessa tekemään U käännöksen ilman monta vekslausta. Ihan rahan arvoinen laite siis on ollut.
-
Mikrokytkimen saa vaihdettua ulkokautta, eli ei haittaa, vaikka luukku onkin jumissa ;)
Ei ollut tosiaan paha rasti. 4 kpl T25 ruuveja irti ja sähköliitin irti, niin kahva on kädessä.
Parkkipolttimoiden ja luukun kytkimen suojien T20 ruuvit 6 kpl irti, niin sai vaihdettua tuo mikrokytkimen "telineen".
-
Keväinen öljynvaihtohuolto tehty Comman öljyt ja alkuperäinen suodatin vaihdettu (311 113 km).
-
Kesärenkaiden vaihdon yhteydessä vaituivat myös takaiskunvaimentajat, kun hyllyssä oli jo uudet hankittuna. Hanttarin takapumppu olikin jo oksentanut öljyt ulos talven aikana.
-
Kun ostin auton ja vaihtelin penkkejä, niin projekti jäi hieman kesken. Hanttarin penkkinä on ollut siitä lähtien oikealta ohjattavan auton sähköpenkki ja auton äly ei ymmärtänyt penkissä olevaa sähköpenkkiä, joten penkki on ollut hieman hassussa asennossa. Nyt vaihdoin auton alkuperäisen penkin alarungon paikoilleen jolloin sain penkkiin etäisyyssäädön. Samalla säädin penkin korkeuden ala-asentoon.
Pakollinen kuva aurinkoisesta työmaasta.
(https://lh3.googleusercontent.com/-LqL5r2IY8AM/Wu29d4NnODI/AAAAAAAAs-U/8ICtwqGC7uoWfAsqvocMA-6C1b5PT3blwCJoC/w530-h298-n-rw/20180505_163255.jpg)
Edit: 30.10.2018 auto luovutettu haltijalle.