Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: DrDoomsday - 06.08.2016, 09:59:10

Otsikko: 960 2.5 vm96 puhaltaa vain lasille ja jaloille?
Kirjoitti: DrDoomsday - 06.08.2016, 09:59:10
Elikkäs tuli ostettua tällainen perheen + koirien siirto väline.

Ongelma on että en saa puhaltamaan muualle kuin jaloille ja lasille.  Puhaltimen nopeus säätö toimii, valot syttyvät ilmastointiin (ei kylläkään sekään toimi) ja sisäkierto nappiin, myös lämpötilan säätö  toimii.  mutta puhaltimen suunnan valitsin ei toimi lainkaan?

Foorumeita selatessa jostain paine säätimestä olin lukevinani?

Eilen sen verran purin autoa että otin raitisilma suodattimen pois pelkääjän jalkatilan muovien alta ja puhaltimen moottorin puhdistin myös. Pientä lisä puhtia tuli puhaltimeen mutta ei toimi suuntaus..
Otsikko: Vs: 960 2.5 vm96 puhaltaa vain lasille ja jaloille?
Kirjoitti: The moose - 06.08.2016, 10:52:32
Saattaa olla letku irti jostain alipainekellosta. Mutta toden näköisempää on että kellosta on kalvo puhki.

On niitä jotkut kai tilailleet. Toimitusaika useita kuukausia tai vuosi? Ja on joku saattanut sellaisen kalvon vaihtaa. Sinne kellon sisään. Saattaa jossain tän foorumin syövereissä olla juttua noista molemmista.
Otsikko: Vs: 960 2.5 vm96 puhaltaa vain lasille ja jaloille?
Kirjoitti: Huikkoster - 06.08.2016, 11:14:46
Siellä voi olla sähkövika. Silloin se on tuollaisessa perustilassa. Itsellä on sama välillä ja kopautus vihreään liittimeen matkustajan jalkatilassa herättää säädöt.
Otsikko: Vs: 960 2.5 vm96 puhaltaa vain lasille ja jaloille?
Kirjoitti: DrDoomsday - 07.08.2016, 08:59:58
Kiitoksia.
Pitääkin koittaa ensin tuota liitintä.
Tämä kello,  missä sijaitsee? Ja osaankohan havaita jos siitä kalvo puhki?
Voisikohan ebaystä löytyä sellaista?  Jos siis siinä vika.
Otsikko: Vs: 960 2.5 vm96 puhaltaa vain lasille ja jaloille?
Kirjoitti: Rämpytin - 07.08.2016, 09:51:43
Itsellä oli sama ongelma vm93 960:ssä. Suunnan valinta ei vaikuttanut mihinkään ja joskus helteillä toimi.
ECC:n alipainesolenoidi piirissä oli kylmäjuotos vihreän liittimen (8-10 pin?) juotoksen ensimmäisessä pinnissä.
Apparin jalkatilasta potkumuovi pois ja kultainen palikka pultattuna kahdella ruuvilla puhallinkoteloon, helppo tunnistaa 7 alipaineletkua liittyy kiinni. Kiinnitysruuvit kannesta irti ja alipaineet piuhahtaa pois, sitten itte piirilevyn jossa solenoidit näkyvillä saa käteen ja voi käydä juottamas.

(http://i.imgur.com/d9DOuZE.jpg)
(http://i.imgur.com/AaBjIVS.jpg)