Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Kuddunen - 08.08.2016, 19:24:09
-
Joujou. Elikkä 92vm. Vapari 2.3 johon isketty ft:n turbo ja hilkkeet. Ekoilla starteilla pelas vallan mainiosti (turbon moottorinohjainyksiköllä sekä bossin vihreillä suuttimilla) kunnes rötäjää sammu eikä enää ruvennu kirveelläkään pelittää lukuunottamatta satunnaisia hörähtelyjä. Jälkikäteen älyttyämme että bossin vihreet suuttimet kaipaa esivastuksen, ei meno muuttunut mihinkään, pelkästään pahempaan. Päätimme kokeilla vaparin originel suuttimilla miten lähtenee käyntiin, mutta kappas, ei lähekkään. Kaikki siis bensapuolella orkkista sekä myös ohjainyksikkö vaparista. Alkaa pieni epätoivo iskemään, mistä lähdetään syytä etsimään miksei volga suostu lähtemään käyntiin moisten syiden takia? Benziiniä saa ja kipinänki olevinaan. Tänks.
-
Eiköhän boksi kärventynyt
-
Eiköhän boksi kärventynyt
Tuossa olisi kuva jäähdytyslevyn vieressä majailevista satiaista.
(http://c.share.photo.xuite.net/prostitutex/1c75769/4912521/204753632_l.jpg)
Kärähtäneen trankun voi helposti varmistaa yleismittarilla.. ja suuttimien ohjaus trankku on mielestäni tuo vasemmassa reunassa oleva yksinäinen.
Otsikko: LH 2.4 suuttimien vaihto matala ohm -> korkea ohmNo niin tässäpä kysymys, joka ilmeisesti askarruttaa muitakin.
LH 2.4 ruiskussa on vakiona matalaohmiset 330 cc suuttimet ja etuvastukset
(http://i17.photobucket.com/albums/b85/hagar172005/resistors.jpg)
Tuohon voi luonnollisesti vaihtaa tilalle suuremmat matalaohmiset suuttimet -> ei ongelmaa.
Mutta miten toimitaan, jos laittaakin tilalle korkeaohmiset suuttimet esim. 465 cc R Volvosta.
- eräs virittäjä laittoi korkeaohmiset matalien tilalle koskematta etuvastuksiin ja kuulemma toimi ok - onko tässä riskejä?
- useat ovat sanoneet, että ohitat etuvastukset - tähän vinkkiä miten se käytännössä hoidetaan
- otetaanko etuvastuksien liitin irti ja liitetänkö suuttimien vihreät johdot valkoiseen + 12V johtoon?
Otsikko: Vs: LH 2.4 suuttimien vaihto matala ohm -> korkea ohmLainaus käyttäjältä: JuHaU - 26.07.08 - klo:11:16
...korkeaohmiset matalien tilalle koskematta etuvastuksiin... ...onko tässä riskejä?
Tässä tapauksessa ei ole riskejä ainakaan elektroniikan puolesta.
Tosin liian suurella yhteisvastuksella voipi olla ettei suuttimet aukea kunnolla ja siinä tapauksessa menis laihalle.
Suuttimia vaihtaessa korkeaohmisiin, olisi varminta järkätä kokonaisvastus lähelle alkuperäistä.
Jos esim. alkuperäisissä vastus etuvastuksen kanssa olisi vaikkapa 10 ohmia, tulisi vaikkapa 7 ohmiselle suuttimelle laittaa pienempi -3 ohminen- etuvastus.
Mitkä mahtaa olla alkuperäisten osien vastusarvot?
Otsikko: Vs: LH 2.4 suuttimien vaihto matala ohm -> korkea ohmKyselläämpäs nyt tyhmiä aiheeseen liittyen.
Entäs jos vaihtaa korkeiden tilalle matalat?
uusissa 2.4ohm ja vanhoissa 15.9ohm
päteekös tuohon sama että pitäisi päästä etuvastuksen kanssa ~samaan mitä nykyiset?
etuvastus ~ 13ohm 25w ?
vai riittääkö se että on "korkeiden" arvoihin eli 9ohm - 16ohm
eli luokkaa 6ohm-8ohm 25w
Otsikko: Vs: LH 2.4 suuttimien vaihto matala ohm -> korkea ohmLainaus käyttäjältä: 440tbo - 02.09.08 - klo:21:57
... riittääkö se että on "korkeiden" arvoihin eli 9ohm - 16ohm
eli luokkaa 6ohm-8ohm 25w
Pelittää.
Otsikko: Vs: LH 2.4 suuttimien vaihto matala ohm -> korkea ohmLainaus käyttäjältä: Jaippi - 03.09.08 - klo:13:10
Pelittää.
Kiitän :)
-
Ja se täyskaasukärkien johdin piti katkaista sit kans....