Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Volvo 24T - 10.08.2016, 20:19:36
-
Nonnii.. eli ohjaustehostimen painepuolen letkuun tullu reikä, hangannut moottorin kannakeeseen ja öljyt paineella ulos..
Voisko tuon metallin letku 10mm ulko mitta korjata suoralla helmi jatko liittimellä.. vai mistä saa uusia muualtako marmoritiskiltä?
-
miksipä ei...eihän noissa ole ees hirveet paineet...
-
Tuli hommattua purku autosta letku.. Uusi ois maksanu 150e..
Kuulemma voi olla 50-100bar.. Tuli suihkuna siitä hankaumasta öljyli vaikkei ees läpi reikää näy... Parempi ottaa varman päälle..
Paljonkos tonne menee öljyä ja uskallanko laitta Red lineä? Vai mikä on ois hyvää. Atf ei käy ja volvollaki 22el
-
Itsellle vastate. Tuli laitettua purku autosta letku, ja Red Lineä meni vajaa litra järjestelmään. Loppu samalla tehostimen vinkuminen etenki ajon jälkeen.. varmaa vettä ollu seasssa.
-
miksipä ei...eihän noissa ole ees hirveet paineet...
Siellä on parhaimmillaan yli 100bar painetta, että mikä sit on "hirvee paine" ::)
Yhteen seiskakymppiin korjasin painepuolen letkun helmiliittimillä ja hyvin toimi, pitää vaan huomioida että kaikki osat kestää painetta tarpeeksi. Alkuperäisen letkun kesto oli 150bar.
-
ei 150baria ole hydrauliikan liittimille mikään ongelma...melkeen kaikki letkutki kestää vähintään 200b...