Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: karchu - 11.08.2016, 17:09:40
-
Mistät porukat on tilaillu turbolliseen tulppia? Luin täältä että ois ollu 40e, mut sinisen myyjä sanos et se hinta on vaparille.
Ja noi ois maksanu 87e huhhu, jäi hyllyyn ELK
-
Jos varmasti toimivat haluut niin osta sinisen tulpat. Eikö oo montaa euroa eroa motonetin boschin tulppiin.
-
Jos varmasti toimivat haluut niin osta sinisen tulpat. Eikö oo montaa euroa eroa motonetin boschin tulppiin.
Joo huomasin saman teenelkussa ettei toiminukun orkkikset, mut meinasinkin että mistä porukka ostanu noita tulppia halvemmalla, tai saako edes : D
-
Mistät porukat on tilaillu turbolliseen tulppia? Luin täältä että ois ollu 40e, mut sinisen myyjä sanos et se hinta on vaparille.
Ja noi ois maksanu 87e huhhu, jäi hyllyyn ELK
78€ skruvatillakin eli ei tuo sinisen hinta paljoa kalpene.
E: Vparts 69€ toimtettuna.
-
Ite tilasin joku vuosi sitten saksasta auto24? 5-6e/kpl
-
Ite tilasin joku vuosi sitten saksasta auto24? 5-6e/kpl
Lukikos niissä volvo ?
Justii keksiviikkona tilasin sieltä ilmamassamittarin 108e : D Mut en uskaltanu ostaa niitä tarjottuja tulppia, kunen tiedä volvon tulppien osanumeroa ja valmistajaa :/
-
Suosittelen myös sinisen tulppia, joskus muinoin tuli 850 10V ostettua tarviketulpat, en muista merkkiä mutta kuitenkin perustulppia vähän paremmat. Tämän jälkeen aina kun löysäsi kaasun niin auto lähes sammui, tyhjäkäyntikierrokset kävi tosi alhaalla. Ei muuta kuin uudet tulpat siniseltä ja auto toimi taas hienosti. :)
-
Vuosia on laitettu töissä vitosturboihin Boschin FR7DPP+ eli +24. Vapareihin FGR7DQE+ eli +23. Kestäneet hyvin vaihtovälin. Myös esim. perus yksikärkinen NGK BCPR6ES on toiminut vapareihin.
-
Aina oon käyttänyt Bosch:n tai NGK:n tulppia, ilman mitään ongelmia.
Aikaisemmin volvon tulpat oli Bosch:in valmistamia (80-luvulla), nykyisistä en tiedä.
-
Onkohan teillä ollut autoissa jotain muutakin perustavanlaatuista vikaa, jos kerta muut kuin volvon tulpat saa tuollaisia oireita aikaan... ::) Itse en koskaan yhdessakään volvossa ole käyttänyt volvon leimoilla varustettuja tulppia vaan aina jotain ko. malliin soveltuvia tunnettujen valmistajien tulppia eikä koskaan ole ollut ainuttakaan tulpasta johtuvaa ongelmaa vaikka kilometrejä on tullut ajettua kuusinumeroisilla määrillä :)
-
Täällä on myös käytetty aina Boschin tulppia ilman ongelmia.. :)
-
Muistelenpa että ne sinisellä myytävät tulpat on Boschin valmistamat. Volvo ei valmista yhtään sytytystulppaa. T5:sissa oon käyttänny juurikin Boschin tulppia, ja hyvin ovat toimineet
-
Muistelenpa että ne sinisellä myytävät tulpat on Boschin valmistamat. Volvo ei valmista yhtään sytytystulppaa. T5:sissa oon käyttänny juurikin Boschin tulppia, ja hyvin ovat toimineet
Pitänee sitten kokeilla niitä boshin niin säästää kolmekymppiä, rahaa sekin :D
Asiasta maksalaatikkoon, kuinka saan tulpan irti kun tuntuu et tulee kierteet mukana -,- ??
1 tulppa oli prkl melkee irti ja yks lähti hyvin, mut 3 on niin jumissa ettei lähe helpolla.
Crc:tä ruiskin jonku verran nyt, ja auto jäähtyn, eli ei irronnu lämpösellä eikä kylmällä koneella. >:(
No nyt aukes, meni vaan 2 tuntii nitkutellen irti :D
-
Vanhaan ketjun kysymys.
Auto otsikon 2.4t 200hp ja tarkoitus olisi asentaa iridium tulpat. Motonetissä suositellaan - Bosch:n FR7NI33 (vaihtoväli 100tkm) tulppia. Onko kokemusta? Tai olisiko suositella jotain toimivia iridiumeja?
-
Vanhaan ketjun kysymys.
Auto otsikon 2.4t 200hp ja tarkoitus olisi asentaa iridium tulpat. Motonetissä suositellaan - Bosch:n FR7NI33 (vaihtoväli 100tkm) tulppia. Onko kokemusta? Tai olisiko suositella jotain toimivia iridiumeja?
Hi
meikäläisellä myös tulpanvaihto ajankohtainen,ei tosin Turbo masina
nyt koneessa on kiinni boschin nelikärkiset proput joilla on nyt ajettu n 20tkm
tulpat ostettu muutama vuosi sitten,nyt ei noita nelikärkisiä näytä löytyvän (motonet ym)
täällä foorumilla on nuo tietäjät sanoneet,että alkuperäiset tulpat kestävät parhaiten.
,,,jokunen aika sitten kysäisin volvon varaosamyynnistä,että onko volvon varaosana
myymät tulpat monikärkisiä ja sanoivat niiden olevan 3 kärkisiä (S60 103kw)
en taida pähkäillä noiden suhteen vaan haen nuo tulpat merkkiliikkeestä,hintakin oli kohtuullinen.