Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: vjlle - 18.08.2016, 05:12:53
-
Noniin, tässä muutaman vuoden aikana tullut hairahdettua milloin minkäkinlaiseen kehonliikuttimeen.
Haitarilla: Nissan Micra->Toyota Aristo.
Nyt löytyi se kauan kuolattu, ja itselle osuva ruotsinrauta. Vuosimallin 1996 940:nen kartano. Tekniikkana B230FK ja jatkeena M90 Laatikko.
Autolle itsessäänhän on ehditty vuosien aikana tehdä vaikka ja mitä.(Dp vaihdettu, kisakatti, putkisto, bensalastu, A-Nokka, jotain takaspoilerihärpäkettä jne..) Eli perusviriä. Paiskataas tulokkaasta parit kuvat. Ei se kaunis ole, mutta parhaani koitan asialle tehdä. Vielä ennen syksyä tarkoitus myllyttää kauttaaltaan, ja vähän kohentaa ulkokuoren yleisilmettä. Tänne tulee juttua sitämukaa mitä kerkeän rakentelemaan. Kiva taas kirjoitella pitkästä aikaa tänne -H-
(https://s3.postimg.org/z62yoec8z/DSC_0014.jpg)
(https://s4.postimg.org/wybv2fk19/DSC_0015.jpg)
-
Kummatkaan auton alukiekot eivät oikeen vakuuttaneet. Edessä olevista 17":sista on enemmän kieroja mitä suoria. Sekä takana olevat 15":set eivät juuri näytä miltään. Joten otin näppäränä poikana nettivaraosan auki, ja yhtäkkiä olikin suuntana jo Helsinki.
Jotain tälläistä kiusoittelua, näistä enemmän myöhemmin :hg: :
(https://s4.postimg.org/bxip0wact/DSC_0021.jpg)
-
Haitko auton täältä Lahden suunnilta? Näyttäisi samalta autolta joka täälläpäin liikkui aiemmin. Siisti peli.
Kuvia uusilla vanteilla odotellessa 8)
-
Haitko auton täältä Lahden suunnilta? Näyttäisi samalta autolta joka täälläpäin liikkui aiemmin. Siisti peli.
Kuvia uusilla vanteilla odotellessa 8)
Kaveri haki tässä keväällä lahdesta päin juu, Eiköhän siintä jotain saada aikaan :)
-
Saatiinhan ne sinne sovitettua ::) Takavanteelle (9") on tuo 215/45-17 oikein passeli. Etuvanteille(8") tarvinee etsiä 205/40-17 taikka 205/45-17. Siellä tuo 215/45 ei toimi :)
*W->
(https://s3.postimg.org/xc1gtn1c3/DSC_0026.jpg)
-
Ja tuosta ! RH Zw1:set koossa:
8x17 ja 9x17. Korkeutta tullaan hieromaan, ja eturenkaat vaihtuu matalemmiksi sekä kapeammiksi -H-
(https://s3.postimg.org/4n39olhmr/DSC_0023.jpg)
(https://s4.postimg.org/8gfiqqz65/DSC_0029.jpg)
(https://s4.postimg.org/gab9p96bx/DSC_0030.jpg)
-
Kohta olisi lähdettävä hankkimaan kaikkea kivaa tarviketta. Eilen vanteita vaihdellessa katselin, että toinen etutolppa aika öljyssä(iskari). Oliko niin, että 240:sen etuiskarit ovat ysisatasen omia lyhyemmät, ja menivät holkeilla 940:sen etutolppaan?
-
Ne on aika tarkkaan 17mm lyhyemmät. 9-3 Saabissa ja 80 Audissa on ollu reilusti lyhyempiä ja suurinpiirtein samanpaksusia patruunoita
-
Katotaan jos ne audin pamput vaikka tuonne eksyisi.. Tänään tehtyä:
- Epäkeskolla ja schollin s30+:lla käyty auto läpi.
- Motonetin savukalvoa takavalojen kirkkaisiin.
- Puskureille näytetty kuumailmapuhallinta.
- Ehjät kylkivilkut.
Eiköhän siintä pikkuhiljaa...
(https://s4.postimg.org/bhbnx9act/DSC_0039.jpg)
(https://s10.postimg.org/uzy2g236h/DSC_0044.jpg)
-
Tänään haen 205/45-17 Contin eturenkaat. Kompromissiratkaisua siinä mielessä, että mitään älyttömiä venyjä ei haeta. Myös ihan mukava välillä, että vanteella on muutakin kuin musta kuminauha :D Huomenna käyn pyöräyttämässä renkaat vanteille, ja sitten pääseekin vähä miettimään tulevaa ajokorkeutta. -H-
-
Vetokoukun otin ehjänä pois sähköineen, kun ei itsellä sille käyttöä koskaan ole. Ja puoli kerrosta jousia katosi takapäästä jonnekin ::)
(https://s4.postimg.org/iz9di6dzx/DSC_0048.jpg)
-
205/45-17:set pyöritelty etusille, ja puoli kierrosta lähti etujousista. Laadun takaa Sony:
(https://s13.postimg.org/5xvh915gn/DSC_0055.jpg)
-
Yksinpuhelu jatkuu. Volvo on nyt vajaassa viikossa kokenut melkoisen muodonmuutoksen, vaan silti näyttää kauhean "vajaalta" ja tylsältä. Jotainhan siintä aivan ilmiselvästi puuttuu. Ideointia ja parannuksia otetaan vastaan, jos semmoisia sattuu päähän pälkähtämään. Huomisen aikana varmaan tarvitsee näyttää taas jyrkeää pesuainetta RH:ille, pesaista auto ja vähän siistiä tuota hilseilevää takaikkunan ylälistaa. Koitetaan saada valoisan aikana aikaiseksi vähän parempia kuvia. :)
-
Sisustan putsausta ja tulppien vaihtoa lukuunottamatta ollut vain ajossa. Sopiva takavaimennin pitää etsiä, vanhasta oli vetokoukun rungon takia laikattu päädystä palanen pois, ja paikattu suht törkeästi :D
Niitä kuuluisia kuvia:
(https://s11.postimg.org/r7alftupv/DSC_0074.jpg)
(https://s10.postimg.org/dpbn7khft/DSC_0075.jpg)
-
Voi vi..... :tickedoff: nythän tuo myrkyn lykkäsi. Startin jälkeen pelaa n.minuutin hyvin, jonka jälkeen alkaa hitonmoinen ravistaminen, ja plx alkaa näyttämään Leania eli 20+afr. Kaasulla joutuu härnäämään kierroksia ylös, ja välillä koittaa vähän loikasta putkessakin. Pumppu surisee kyllä täyttöaukosta kuunnellessa, vaan suht kimeästi. Tasainen surina niin kauan ennenkuin meinaa tyhjäkäynnillä sammua. Siinä pisteessä kun meinaa kone sammua, niin alkaa tuo surina heittelemään samaa tahtia mitä takavalot(ylläri sinänsä). Ehdotuksia? ???
E: tässähän on tuo "OBD Look a like" pistoke eikä tuo vanhempi vilkkuvälkky diagnostiikkapistoke, enkä omista rojuja ja nippeleitä lukea koodeja.
E2: Tuossa joutessani kävin ulkona. Siinä se laihalle heitteli tyhjäkäynnillä. Seuraavat toimenpiteet järjestyksessä:
- Nyppäsin maffin liittimen irti: Nousi tyhjäkäyntikierrokset, ja käytti harvemmilla väleillä kierrokset melkein nollissa. -> Liitin kiinni.
- PLX:n lambdaliitin konehuoneesta irti, ja takaisin paikalleen.(En löytänyt muuta lambdaa putkesta, kuin tuon laajakaistan=Laajakaistalta ilmeisesti signaali myös Lh:lle?)
- Sitten heiluttelin ja kääntelin imuputkea tuosta ahtimen ja immun välistä heti perään kun olin tuon plx:n liittimen käyttänyt irti, ja boom: 14.6 - 15.00 Afr väliä tyypillisesti seilaa, ja taas pelaa?
Mystisiä vehkeitä.. vielä kun selvittäisi mistä tuo johtuu. Ennen tätä päivää saattoi satunnaisesti heittää ko. vian päälle.. :idiot2:
E3: Plx:n lambdan signaalijohdon liitin hapettumasta vihreä. Olipa suuri ongelma taas ::)
-
Tuu käymää nii lukastaa koodit :)
-
Tuu käymää nii lukastaa koodit :)
Nyt ei kyllä osaa sanoa että mihin päin kymenlaaksoa :buck2:
-
Nyt ei kyllä osaa sanoa että mihin päin kymenlaaksoa :buck2:
Paiskasin yv :D
-
Kiitokset Jogiin vikakoodien luvusta -H-
Levoton etupään pompotus loppui. Oli etupää levännyt pohjaanlyöntikumien varassa V:> Nyt on ajokorkeus just eikä melkein, ja maskinkehyksen vaihtelin. Kyllä se siintä. Myös kouvolan menot tuli eilen käytyä.
-V
(https://s13.postimg.org/qjgg4cq6f/DSC_0093.jpg)
-
Kiitokset Jogiin vikakoodien luvusta -H-
Levoton etupään pompotus loppui. Oli etupää levännyt pohjaanlyöntikumien varassa V:> Nyt on ajokorkeus just eikä melkein, ja maskinkehyksen vaihtelin. Kyllä se siintä. Myös kouvolan menot tuli eilen käytyä.
-V
(https://s13.postimg.org/qjgg4cq6f/DSC_0093.jpg)
Ollos hyvä -H-
-
Ei mitään uutta ja jännittävää. Hifejä asenneltu ja ajeltu. 6.5" 2-Tie erillissarja eteen, sekä kontissa 12" Digital Designsin elementti. Kotelona toimii 32mm vanerista kasattu 129l Relfleksikotelo 6" Aeroportilla. Viritystaajuus asettui sinne 34hz. Nyt kuvasaastetta oikealla kameralla otettuna *W->
(https://s18.postimg.org/68exryv1l/DSC_5314.jpg)
(https://s17.postimg.org/yr2t25upb/DSC_5316.jpg)
(https://s18.postimg.org/aemlk9yp5/DSC_5317.jpg)