Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: -Jaska- - 18.08.2016, 15:33:20

Otsikko: V70 2.0D 2010 nykii
Kirjoitti: -Jaska- - 18.08.2016, 15:33:20
Elikkäs otsikon mukainen menopeli, jolla nyt ajettu 240 tkm on jo muutaman vuoden nykinyt erityisesti kylmänä ja pienillä kierroksilla (noin 1500 tietämissä erityisesti).

Mitään vikakoodeja ei probleemi jätä ja Keskusautohallin arvailujen perusteella autoon on jo vaihdettu EGR, jokin turbon rele/venttiili, välijäähdytin ja pakosarjan tiiviste.

Nykiminen vähenee huollon jälkeen aina hetkeksi, kunnes taas alkaa entistä pahempana.

Ei kellään mitään ajatusta olis, mistä vois johtua?
Otsikko: Vs: V70 2.0D 2010 nykii
Kirjoitti: spoonkiller - 20.08.2016, 20:07:05
Itsellä ollut samanlaista ongelmaa. 1800-2100rpm nykii tasakaasulla toisinaan voimakkaastikin. Vaihdettu avain vaunulla jo ahtopaineventtiili ja polttoainepumpun liitin. Silti nykii ja avain vaunun kaverit kävivät läppäri autossa kiinni ajelemassa yli tunnin eivätkä mitään huomanneet. Ärsyttävä ongelma :(
Otsikko: Vs: V70 2.0D 2010 nykii
Kirjoitti: volvotdi - 22.08.2016, 00:37:46
EGR hyvin vahvana epäilyksenä tai jatkuva DPF poltto kun on jäänyt ohjelma jumiin. Kummatkin hyvin tyypillisiä vaivoja noissa pikkukoneissa.
Otsikko: Vs: V70 2.0D 2010 nykii
Kirjoitti: Jones_v70 - 23.08.2016, 10:34:40
Mahtaako liittyä samaiseen ongelmaan? Vai onko ominaisuus, omassa V70 2.0d:ssa kylmänä liikkeelle lähdettaessä kierrosalueella 1500-2000 rpm tuntuu että auto hyytyy/tukehtuu Vaihtaessa Vaihteita vaikka pedaali olis pohjassa. Kierroksia reilusti yli 2000rpm ongelmaa/ominaisuutta vaihtaessa vaihteita ei ole, ja moottorin ollessa lämmin tätä ei esiinny.
Otsikko: Vs: V70 2.0D 2010 nykii
Kirjoitti: 1518964 - 23.08.2016, 11:04:50
Mahtaako liittyä samaiseen ongelmaan? Vai onko ominaisuus, omassa V70 2.0d:ssa kylmänä liikkeelle lähdettaessä kierrosalueella 1500-2000 rpm tuntuu että auto hyytyy/tukehtuu Vaihtaessa Vaihteita vaikka pedaali olis pohjassa. Kierroksia reilusti yli 2000rpm ongelmaa/ominaisuutta vaihtaessa vaihteita ei ole, ja moottorin ollessa lämmin tätä ei esiinny.

Oireet hyvin samanlaiset kuin mitä minulla V50 1,6d. Ratkaisua ei vielä ole, selvitellään. DPF pitäisi olla puhdas joten sen polttoja ei tuo varmaankaan ole.
Otsikko: Vs: V70 2.0D 2010 nykii
Kirjoitti: Jones_v70 - 23.08.2016, 12:18:18
Oireet hyvin samanlaiset kuin mitä minulla V50 1,6d. Ratkaisua ei vielä ole, selvitellään. DPF pitäisi olla puhdas joten sen polttoja ei tuo varmaankaan ole.
Sinänsä tuon kanssa pärjää, kunhan muistaa antaa kierroksia enemmän kun kone kylmä. Mutta outoa että kylymänä ei alavääntöä ollenkaan ja meinaa hyytyä,kun kierroksia alta 2000rpm sen jälkeen lähtee kuin telkkä pöntöstä :)
Otsikko: Vs: V70 2.0D 2010 nykii
Kirjoitti: Api5000 - 23.08.2016, 14:47:02
Itselläni on v70 1.6 DRIVe jossa esiintyi tuota alaväännön heikkoutta. Puhdistin ilmamassamittarin siihen tarkoitetulla suihkeella ja auto
 muuttui ihan eriksi. Halpa ainakin kokeilla, motonetissa CRC:n pullo 11,90.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Otsikko: Vs: V70 2.0D 2010 nykii
Kirjoitti: 1518964 - 24.08.2016, 10:13:54
Itselläni on v70 1.6 DRIVe jossa esiintyi tuota alaväännön heikkoutta. Puhdistin ilmamassamittarin siihen tarkoitetulla suihkeella ja auto
 muuttui ihan eriksi. Halpa ainakin kokeilla, motonetissa CRC:n pullo 11,90.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Täytyy kokeilla. Oliko sellaista yleistä hengettömyyttä vai hetkittäistä tukehtumista?
Otsikko: Vs: V70 2.0D 2010 nykii
Kirjoitti: Api5000 - 24.08.2016, 11:40:00
Lähinnä liikkeelle lähtiessä tuntui välissä kuin olisi ollut kakkonen päällä. Yli 2000 kierroksen taas pelasi hyvin.
Ilmamassamittarin pinnassa olikin öljyinen pinta joka taas liittynee venttiilikopan huohottimeen joka on haaroitettu tuohon ilmanottoon. Liekö jossain vaiheessa öljyn määrä lisääntynyt dpf polttojen yhteydessä ja sitäkautta päässyt sotkemaan paikkoja. Nyt paikat pyyhitty ja seurannassa.

Mutta jokatapauksessa ihan selkeästi auttoi mittarin puhdistus vääntöön.


Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla

Otsikko: Vs: V70 2.0D 2010 nykii
Kirjoitti: 1518964 - 24.08.2016, 12:31:27
Ok, no oireet on sitten hieman eri. Meillä on vetoja normaalisti, mutta jos lähtee sellaisella kevyellä pintakaasulla, varsinkin 2 ja 3 vaihteilla, tulee lyhyitä, kevyitä nykäisyjä jossa veto ei ole päällä.
Otsikko: Vs: V70 2.0D 2010 nykii
Kirjoitti: janne81 - 24.08.2016, 21:35:51
EGR hyvin vahvana epäilyksenä tai jatkuva DPF poltto kun on jäänyt ohjelma jumiin. Kummatkin hyvin tyypillisiä vaivoja noissa pikkukoneissa.
Kerroppas lisää tosta ohjelman jumiin jäämisestä.
Otsikko: Vs: V70 2.0D 2010 nykii
Kirjoitti: volvotdi - 25.08.2016, 07:19:23
Kerroppas lisää tosta ohjelman jumiin jäämisestä.

Ohjelma on jäänyt junnaamaan paikalleen,  jolloin DPF polttoa tehdään aina kun moottorin normaali käyntilämpötila saavutetaan.

Merkkiliikkeen korjaus tuohon vaivaan on uusi ECM. Minun korjaus on DPF poisto. Muita konsteja ei ole.
Otsikko: Vs: V70 2.0D 2010 nykii
Kirjoitti: janne81 - 25.08.2016, 21:11:03
Ohjelma on jäänyt junnaamaan paikalleen,  jolloin DPF polttoa tehdään aina kun moottorin normaali käyntilämpötila saavutetaan.

Merkkiliikkeen korjaus tuohon vaivaan on uusi ECM. Minun korjaus on DPF poisto. Muita konsteja ei ole.
Ohhoh, toivotaan että oma ei tuollain hullaannu.. Montako on tullut vastaan?
No täytyy ottaa suhun ehkä muutenkin tässä syssyn mittaan yhteyttä niin sillähän siitäkin sitten pääsis..
Otsikko: Vs: V70 2.0D 2010 nykii
Kirjoitti: volvotdi - 26.08.2016, 00:22:39
Montako on tullut vastaan?

Oikeastaan joka toinen paljastuu tuoksi viaksi.
Otsikko: Vs: V70 2.0D 2010 nykii
Kirjoitti: janne81 - 26.08.2016, 16:56:41
Tokko tuosta jää mitään vikakoodeja tai ilmoituksia mihinkään talteen? Keskikulutus varmaan nousee aikalailla ainakin?
Otsikko: Vs: V70 2.0D 2010 nykii
Kirjoitti: Lankku - 26.08.2016, 21:11:50
Tokko tuosta jää mitään vikakoodeja tai ilmoituksia mihinkään talteen? Keskikulutus varmaan nousee aikalailla ainakin?
Kulutus nousee selvästi, hetkellistä seuratessa varsinkin. Ja taisi mennä niin, että poltto päällä moottorijarrullakaan ei mene kulutus nollaan.
Otsikko: Vs: V70 2.0D 2010 nykii
Kirjoitti: Nipa - 28.08.2016, 19:47:16
EGR hyvin vahvana epäilyksenä tai jatkuva DPF poltto kun on jäänyt ohjelma jumiin. Kummatkin hyvin tyypillisiä vaivoja noissa pikkukoneissa.
Kerro toki lisää, onko jo lastutettuja jäänyt jumiin? Eli on nostettu vähän tehoja noin 200tkm sitten, mutta hiukkaskiihdytin on jätetty paikalleen. EGR:ällä ajettu vasta 330tkm, joko se menee vaihtolistalle seuraavaksi?
Pientä nykimistä täyskaasulla, jossain on ketjukin missä laitoin ahtopaineen kuvaajan, sahaa ylös-alas aina joskus kiihdytyksessä, mutta oire ilmenee pääasiassa yhtä aikaa dpf polton aikana.
Ennen lastua se paineen sahaus tuntui ja aiheutti mielenkiintoisia tilanteita esim. täysperää ohittaessa, mutta nyttemmin kun menoja on vähän lisätty niin jaksaa kiivetä rekan ohi vaikka vähän nykiikin.

Voiko nykiminen liittyä VNT säätimen toimintaan? VAG konsernillahan tämä hyvin yleinen ongelma. Mr Muscle käsittely tai uusi mutka?