Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: DaKyy - 04.08.2011, 08:19:47
-
Tai eiköhän se ole rattiakseli joka vinkuu... Onkos kokemusta mikä noista pettää?
Kävin näyttämässä autoa Alastarolla ja käteen jäi lähinnä vaihdekepin nuppi, kirjaimellisesti. Vajaan tunnin kurvailun jälkeen alkoi myös ratti ääntämään käännellessä, melkoista narinaa rupesi pitämään.
Vaikuttaisi että rasvaa puuttuu jostain raosta. Onkos tuossa joku nivel joka pitää ääntä, vai olisko tuossa ratin takana heti joku laakeri joka moista kapelia vois pitää? Ja meneekö koko rattiakseli vaihtoon vai saako tuota rasvalla kuntoon?
-
Ettei joku muovi hankais akseliin.
toi nupin kimpoominen kakkoselle vaihtaessa on muuten jännä kokemus... itelle kävi niin...
-
Käytin eilen jo irti tuon muovin kun hieman rasvaa akselille koitin suihkutella, ei mielestäni siitä johtunut - pitänee se vielä käyttää irti. Ja tosiaan kun alkoi ihan yllättäen niin vähän epäilyttää että on oikeasti jotain rikki.
-
Ettei sitten olis rattilukko joka hankais sit olis jo vakavampaa...
-
Se ainakin vaikuttaisi toimivan suht hyvin, hiljattain tuohon vaihdettiin koko lukkopesä. No, on mulla toinen rattiakseli tuossa varalla, josko sen siihen tyrkkää...
-
omassa narisi kans ohjaus..konehuoneen puolella oli "jokin nivel" joka liikkui rattia käänneltäessä joka piti kyseistä narinaa.Kaveri heilutti rattia ja mä ruuttasin crc:tä sinne narinan suuntaan jo loppui
O0
-
taisi narista sama kun minulla tällähetkellä kun kääntää rattia. kallistuksenvakaajan tanko :)
-
Narina lakkasi yhtä nopeasti kuin alkoikin. Ohjaus muuttui heti kevyemmäksi, että joku siellä hankasi rattiakseliin... Koska sitten pettää lopullisesti...
-
Mulla on jäänyt kaikista volvoista v-kepin nuppi käteen :D