Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Juuso.T - 20.08.2016, 11:06:29
-
Nostettiin tossa 242 kaasaritekniikan tilalle ysistä otettu ruiskullinen aihio,joka turpotettu pitäisi saada auto käymään,varmaan voi jättää alkuperäiset valojen ja muiden johdot paikalleen,pystyykös noista ysin sähköistä riisua pelkät moottorinohjauksen johdot kuinka helposti?,vai onko olemassa helpompaa tapaa?
-
Sitä ysisatkun johtosarjaa ei perkaa pirukaan ilman pakkoa, jos on LH-jetillisen 240:n moottorin johtosarja saatavilla.
-
Sitä ysisatkun johtosarjaa ei perkaa pirukaan ilman pakkoa, jos on LH-jetillisen 240:n moottorin johtosarja saatavilla.
Jei, saanko pirun arvonimen! Oon kahteen kertaan tuon savotan tehnyt, toiseen vielä sillaite että kojelaudan alla menevää osaa johtosarjasta ei ollut ollenkaan saapusessa jotenka tein ne "suorasta". On siinä oma hommansa, mutta ei se nyt mitenkään mahdoton savotta ole. Lähtee helpoista ja selkeistä eli konehuoneen osalta perkaa valot, pesurit, töötöt ja mitäkaikkea aiheeseen liittymätöntä siellä onkaan ja ei katko johtoja vaan perkaa ne pois kokonaan, silloin niihin läpivientikumeihin jää vain tarpeellsiet johdot. Koko lailla paljon vähenee johtomäärä sarjoissa...
-
Nostettiin tossa 242 kaasaritekniikan tilalle ysistä otettu ruiskullinen aihio,joka turpotettu pitäisi saada auto käymään,varmaan voi jättää alkuperäiset valojen ja muiden johdot paikalleen,pystyykös noista ysin sähköistä riisua pelkät moottorinohjauksen johdot kuinka helposti?,vai onko olemassa helpompaa tapaa?
Ysisatkun sähkökuvat pöydälle, autosta purettu johtosarja toiseen käteen ja tikka (tai jokin muu vastaava) toiseen käteen. Ei muutakun erottelemaan tarvittavat johdot. :juhau:
Helpoin tapa saada 242:ssa kaikki toimimaan, on säilyttää auton oma sähköjärjestelmä paikoillaan ja liittää moottorilta tulevat tiedot konehuoneessa olevaan pistokkeeseen.
-
Jees kiitos vastauksista :).
Juuri näin yritimme tehdä parhaamme mukaan,mutta jostain syystä emme ilmeisesti onnistuneet tässä hommassa,ja tajuttiin tälleen jälkeenpäin viellä,että meillähän pitäisi olla ne suuttimien esivastuksetkin kolvattuna :o ,tällä hetkellä ollaan niitä vastuksia yritetty etsiä netistä,mutta jos joltain löytyis semmone varma toimiva johtosarja millä sais ton auton käymään,niin otan mielelläni vastaan,vaihdossa voin tarjota käteistä.
Ysisatkun sähkökuvat pöydälle, autosta purettu johtosarja toiseen käteen ja tikka (tai jokin muu vastaava) toiseen käteen. Ei muutakun erottelemaan tarvittavat johdot. :juhau:
Helpoin tapa saada 242:ssa kaikki toimimaan, on säilyttää auton oma sähköjärjestelmä paikoillaan ja liittää moottorilta tulevat tiedot konehuoneessa olevaan pistokkeeseen.
-
Joo ois pitäny itekki miettii muutaman kerran ennekun tähän leikkiin ryhty,tuli tosiaan hommattua tommone 940 tehty turpokone ,ja oli pihassa sopivasti 940 -92 keula kolaroitu,niin siitä sitten purkasin sähköt tähän ja ajattelin,että "ohan muutkin näitä tehny joten miksen myös minä",mutta ei tästä kyllä taida tulla yhtään mitään :D.
Sitä ysisatkun johtosarjaa ei perkaa pirukaan ilman pakkoa, jos on LH-jetillisen 240:n moottorin johtosarja saatavilla.