Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: tarzan - 20.08.2016, 18:13:29
-
Eikö kellään muulla ole alvariinsa kotteron kanssa ongelmia ku mulla :D ?
Ongelma: varotusta tuuppaa et olis nestetaso liian alhanen ja pitää kottero sammuttaa asap.
Nestettä kuitenki ihan oikeet määrät eikä lämmöt o noussu yli normin.
Onko tuolla paisarissa joku anturi ja millä (virallisella)nimellä vois kyseistä vekotinta jostain varaosa luetteloista etsiä ?
Alkujaan lisäsin aina pikkasen mut tänään en korkkia alkanu aukoo ku auto oli kuumana ja en haluu itteeni ehdontahdon polttaa. Ja siis nesteet ei katoo mihinkää :D
Tää akka taas kiittää ja niiata niksauttaa jos vastauksia tulee ::)
-
Mulla oli tänään samaa ongelmaa. Säiliö kävi kyllä tyhjänä kun vaihdoin syylärin tyhjennyspropun o-renkaan, mutta sen jälkeen valitteli että taso alhainen, vaikka pinta reilusti yli minimin. Testasin sitten vielä yleismittarilla sen anturin toiminnan. Sen jälkeen toimi... liekö ollut koho tai kytkin kuitenkin vielä jotenkin jumissa tms. Mutta kannattaa katsoa liikkuuko anturin koho vapaasti ja mitata anturi jos löytyy yleismittari. Se koho näkyy suoraan kun avaan säiliön korkin, siis se valkea osa pitäisi liikkua.
-
Omahan ainakin pyytää j.nestettä kun haluaa jäähdytysnestettä TAI jarrunestettä.
-
Mun mielestä se koho tuntuis liikkuvan ihan hyvin... Mulla ei o mitään mittarii ja vaiks olis ni en osais käyttää sitä :D enkä mä edes tiedä missä / mikä se anturi on :(
Reilusti yli minimin on kylmänä säiliössä nestettä ja jarrunestesäiliökin on täynnä. Tehostajan öljyt ok, moottoriöljyt ok.
Moottorinvikavalo ei ole noitte ilmotusten aikana syttyny, punanen kolmio vaan. Saako ne pajalla kuiteski luettuu miks herjaa ?
-
Anturi on ihan on/off kytkin ja minun ymmärtääkseni mikään muu ei pinnankorkeustietoa autolle kerro. Anturin liitin on paisuntasäiliön vieressä n. säiliönalareunan korkeudella, se kannattaa käyttää auki ja katsoa onko miten hapettunut tai likainen. Siitä sen voi myös mitata yleismittarin ohmi-alueella. Tuskin tuon anturin viallisuus antaa vikakoodia(on/off kytkin), mutta kyllä korjaamolla pitäisi tuo osata mitata ja todeta toimiiko vai ei.
-
kävin näyttääs, kuulemma on anturivika ei kyllä mittailtu mitään. Koko hela säiliö pitäs hommata.
Nyt oon koittanu interwebi ihmeellisest maailmast löytää mut ku niitä on "satamiljoonaa" :) kaikis ei o kuvaa et voisin vertailla :)
Ohjaustehostimen joku säiliö on ton jäähdytin säiliön vieres, sekin pitäs hommata ku tihkuttaa joko korkin alta tai sit keskisaumasta.
-
Jos tuo on yhtään samanlainen kuin vanhemmissa, niin tuosta ohjetta:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=37706.0
https://www.fcpeuro.com/products/volvo-coolant-level-sensor-c70-s70-v70-s60-s80-uro-parts
-
Kiitos Justus :) ! Tuolta löysin myös ohjaustehostimen säiliön :)
-
Ollos hyvä vaan. Kiva kun pysty jeesaan.
-
Minkäköhän verran joutuu nestettä lisäämään kun ton paisarin vaihtaa ?
Entäs ohjaustehostimen säiliön(?, siis se mikä on ton em paisarin kyljes :) ) vaihdon yhteydessä öljyä ja mitä öljyä :) ?
MITÄÄN käryä ei o mitä siellä nyt on...
-
Ohjaustehostinjärjestelmän tilavuus on muistaakseni pari litraa jos siihen nesteet vaihtaa. Jäähdytysnesteet kun omasta autostani vaihdoin niitä tuli kerralla ulos jotain 4-6 litraa, pelkkä paisari oisko litra-pari.
Ohjaustehostimen öljyistähän nämä on tarkkoja, eli jos vihreä tiiviste korkissa niin se on sitä kullanarvoista Volvon vihreää nestettä ja motonetissa taisi olla joku halvempi vastine.
-
Ohjaustehostinjärjestelmän tilavuus on muistaakseni pari litraa jos siihen nesteet vaihtaa. Jäähdytysnesteet kun omasta autostani vaihdoin niitä tuli kerralla ulos jotain 4-6 litraa, pelkkä paisari oisko litra-pari.
Ohjaustehostimen öljyistähän nämä on tarkkoja, eli jos vihreä tiiviste korkissa niin se on sitä kullanarvoista Volvon vihreää nestettä ja motonetissa taisi olla joku halvempi vastine.
Pentosin hydrauliöljyä se vihreä. Löytynee halvempaa korvaavaa.
Jos on punaista niin se on ATF öljyä.
-
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590310/Comma-MVCHF-ohjaustehostinoljy-1l
Tuota voipi laittaa jos vihreää litkua pitää olla.
-
joo vihree tiiviste mut neste on mustaa :P
eikä tota löydy ku Lohjan motonetista, mulla yövuoro ja auto pitäs viedä huomenna 12.00 pajalle :(
-
Myös tämä käy: http://www.motonet.fi/fi/tuote/590047/Liqui-Moly-ohjaustehostinoljy-mm-FordVolvo-1l
Riittää että on tuo CHF11S-luokitus.
E: Ja tuota Comman öljyähän on kaikkialla paitsi Lahden motonetissa...
-
jotain mitä löytäis Turun suunnalta, sais ukko hakee tullessansa...
-
Noita molempia em. öljyjä löytyy Turun motonetista.
-
Noita molempia em. öljyjä löytyy Turun motonetista.
Näköjään :)