Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: modsman - 21.08.2016, 13:50:52
-
Jarrut täristäneet vuosia. Tärinä on siitä kummallista että joskus täristää vain aavistuksen.
Katsastuksessa ei ongelmia tärinän suhteen paitsi alapallo oli väljä.
-
Vaihdon alapallon eteen jonka jälkeen tärinät miltei hävisi. Nyt vatkaaminen alkaa olla sietorajoilla. Auto ei kulje vakaasti vaan ikäänkuin soutaa.
Alapallo on mallia tarvike ja paikailleen ei mennyt edes moskalla pieksämällä. Viilalla onnistuin viilaamaan pooreja jotka olivat
aivan erillaiset kuin entisessä. Jäi kuitenkin fiilis ettei se vieläkään ehkä mennyt täysin pohjaan.
Pitäneekö vielä viilata.. Ei vaan taas jaksaisi purkaa kaikkea. Kokemuksia?
-
Jos tärisee jarruttaessa ja on levoton urissa, sekä nyhtää rattia kovasti kiihdyttäessä, niin etutukivarsien puslat alkanee olla vaihtokunnossa. Voivat silmämääräisesti olla vielä ehjät, mutta lienevät väsyneet.
-
Jos tärisee jarruttaessa ja on levoton urissa, sekä nyhtää rattia kovasti kiihdyttäessä, niin etutukivarsien puslat alkanee olla vaihtokunnossa. Voivat silmämääräisesti olla vielä ehjät, mutta lienevät väsyneet.
Kiitos tiedosta. Leveät kumit eivät ainakaan auta asiaa.
Alapallon kävin näyttämässä sinisellä. Totesivat olevan kunnolla paikoillaan.
-
Omissa kokemuksissa vastaavat jarru tärinät ovat johtuneet aina perus viasta, eli kierot levyt...
ärinä saattaa vaihdella onko levyt kuumat vai kylmät... ;)
Kerran jarrut rupesivat vatkaamaan kesärenkaiden vaihdon jälkeen, millään tuota en voinut aluksi todeksi uskoa... Talvirenkaat vaihdettiin takaisin mutta vatkaus vaan jatkui, kaippa sieltä jokin jännitys laukesi renkaita irrottaessa.. :idiot2:
-
Omissa kokemuksissa vastaavat jarru tärinät ovat johtuneet aina perus viasta, eli kierot levyt...
ärinä saattaa vaihdella onko levyt kuumat vai kylmät... ;)
Kerran jarrut rupesivat vatkaamaan kesärenkaiden vaihdon jälkeen, millään tuota en voinut aluksi todeksi uskoa... Talvirenkaat vaihdettiin takaisin mutta vatkaus vaan jatkui, kaippa sieltä jokin jännitys laukesi renkaita irrottaessa.. :idiot2:
Kaveri just kertoi että vanha/kiero jäähdytetty levy voi muuttaa muotoaan. Muodonmuutos tapahtuu äkkinäisistä lämpötilan vaihteluista joissa tulee jäähdytykseen hiushalkemia.
Kerran lähestyi takaapäin joku hälytysajoneuvo varmaan 200km/h. Iskin jarrun tiskiin satasen vauhdista linja-autopysäkille ja kuinka ollakkaan.. Tärinät tuli jäädäkseen.
Alapallon vaihto vain korostaa kun ei ole välystä.
-
Levyt ne ovat kierot. Onkohan t5-mallissa erillaiset levyt kuin normimalleissa?
Tarvikelevy irtoaa hintaan 45€/kpl. Kokemus noista on että alkavat täristää muutaman napakan jarrutuksen jälkeen.
Minkälaiset levyt ja palat olis hyvät?
-
Levyt ne ovat kierot. Onkohan t5-mallissa erillaiset levyt kuin normimalleissa?
Tarvikelevy irtoaa hintaan 45€/kpl. Kokemus noista on että alkavat täristää muutaman napakan jarrutuksen jälkeen.
Minkälaiset levyt ja palat olis hyvät?
http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=52_54_792&products_id=4553 (http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=52_54_792&products_id=4553) 80e kappale orginaalit.
-
http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=52_54_792&products_id=4553 (http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=52_54_792&products_id=4553) 80e kappale orginaalit.
Kiitos!! Nyt ostan oikeat levyt! 8)
Kummallista kun skepulia tarjotaan varaosaliikkeestä... :idiot2: