Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Ryde85 - 23.08.2016, 16:10:22
-
Saa nähä meneekö niinkuin elokuvissa ja huomenna sais systeemin toimimaan paikallisella Sinisellä. Edellisen omistajan (ruotsalainen) toimesta VolvoOnCall-toiminto on aktiivinen, tarkistin Vidalla ja soitin Ruotsinpuolen keskukseen autosta löytyvän napin avulla (hyvin toimi ja osasivat englantiakin).
Volvon tuki kertoo että tämmöisessä tapauksessa pitäisi mennä RUOTSIN puolen merkkiliikkeeseen tyhjentämään asiakastiedot järjestelmistä. Lisäksi edellisen omistajan olisi pitänyt tyhjentää tilit jne...
Nythän edellinen omistaja pystyisi käyttämään edelleen sovellusta ja ohjaamaan autoni toimintoja. Kuitenkin Vidalla deaktivoin yhteyden aamulla, ettei näin kävisi.
Nyt auto vain kysyy PIN-koodia, että saan puhelimen yhdistettyä. Tämän koodin saamiseksi pitää tilata se VOC-tili vin-numerolla Volvolta, mutta ei varmaan mene läpi jos Ruotsinpuolelta löytyy samalla vin-numerolla asiakastietoja. Toivotaan että ne saa nollattua kaikki Sinisellä ja ei tartte ku tehdä se voc-tilaus.
Kutina kuitenkin on paha, että tämä sössitään ja asiakas maksaa... :nohnoh
-
Moro!
Itsellä onnistui aktivointi Ruotsin tuontiin ihan soittamalla volvocarsiin apuuva-numeroon.
Volvon suomalainen tiepalvelu toimii vasta kun on käynyt Suomessa huollossa.
-
Ei onnistunu soittamalla. Turvallisuus syistä. Sano kyllä että Ruotsinrekisterin saa tyhjättyä Suomesta käsin. Huomenna selviää..
-
Tänään tilasin muiden huoltojen oheen kielen vaihdon ja vocin aktivoinnin, ja ei mitään ongelmaa pitäisi olla ruotsin tuonnin kanssa.
-
Nyt toimii VOC. Soitto volvomyyjälle ja hän sai tilit nollattua. Luotiin uudet yhteystiedot järjestelmään ja uusi PIN-koodi tuli viestillä. Sitten sovelluksen ohjeilla yhdistin puhelimen autoon. Bonuksena tilaus näyttäisi olevan edellisen omistajan toimesta voimassa vielä 4/2018 asti :) eli melkein kaksi vuotta ilmaista käyttöä jäljellä...
Meni kerrankin kuin elokuvissa 8)
-
Tuliko sinulle mitään kustannuksia tuosta käyttöönotosta? Ilmeisesti onnistui kuitenkin puhelimitse ilman käyntiä jälleenmyyjällä?
Yhteen viime viikolla tuotuun XC60 pitäisi tehdä sama homma ja kun auto on käyttöönotettu 5/14, tuossakin pitäisi olla puolisen vuotta lisenssiä jäljellä.
-
30€ on aktivointimaksu VoCissa. Ja siis vaikka olisi kautta jäljellä, uudelle omistajalle aktivoitava. Puhelimitse huollon kautta onnistuu.