Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: uutis - 24.08.2016, 18:35:43
-
Jonkin, elikkä auto on vuodelta 2001. Ajettu 374tkm. Nyt tuli sitten sellainen ominaisuus että sammui ajosta n.1500rpm ja ei käymään enää millään, ollaan tutkittu suuttimet, vaihdettu siirtopumppu sekä nokka ja kampuran tunnistin. Startattukin molemmilla avaimilla eikä käy. Lupailee hetken vajailla pytyillä jonka jälkeen häviää sekin toivon pilke. Jakokin on kohdallaan. Nyt alkaa loppua neuvot kesken olisko kellään ollut samanlaista vikaa?
-
vikakoodit?
-
Luettu eikä ollu kun nokka akselin anturi signaali katkonainen
-
Onko startatessa railipaine riittävä?
Sopiva lukija kiinni ja starttaamaan, mihin paine nousee?
-
paine oli startatessa yli 40000 kpa. ihmetyttää vaan kun autodatalla ei saa mitään selkeää vikaa. täytynee kohta hinauttaa siniselle...
-
Jonkin, elikkä auto on vuodelta 2001. Ajettu 374tkm. Nyt tuli sitten sellainen ominaisuus että sammui ajosta n.1500rpm ja ei käymään enää millään, ollaan tutkittu suuttimet, vaihdettu siirtopumppu sekä nokka ja kampuran tunnistin. Startattukin molemmilla avaimilla eikä käy. Lupailee hetken vajailla pytyillä jonka jälkeen häviää sekin toivon pilke. Jakokin on kohdallaan. Nyt alkaa loppua neuvot kesken olisko kellään ollut samanlaista vikaa?
Löytyikö tähän ratkaisua?
-
Ei
-
Jos on ajatuksia niin kaikki otetaan vastaan
-
Kannattaisko käyttää ruiskupumppu irti siitä nokka-akselin päästä.... Helppo homma ja itellä oli napsahtanu akseli poikki siitä! Nosti välillä painetta mutta ei läheskään riittävästi. Saksan purkaamolta 100e punppu ja hoi henkiin!
-
Jonkin, elikkä auto on vuodelta 2001. Ajettu 374tkm. Nyt tuli sitten sellainen ominaisuus että sammui ajosta n.1500rpm ja ei käymään enää millään, ollaan tutkittu suuttimet, vaihdettu siirtopumppu sekä nokka ja kampuran tunnistin. Startattukin molemmilla avaimilla eikä käy. Lupailee hetken vajailla pytyillä jonka jälkeen häviää sekin toivon pilke. Jakokin on kohdallaan. Nyt alkaa loppua neuvot kesken olisko kellään ollut samanlaista vikaa?
jaa onkos vm.2001 D5 kampiakselin tunnistin?
-
Onko mittaristo kunnossa? Muistaakseni omani sammutti auton kun oli vikaa ja epäilen että mittaristo oli syypää.
Käyntiin lähti sammumisen jälkeen.
Tosin tapauksesta on aikaa ja en ole varma voiko yleensäkään aiheuttaa sitä.
Sulakkeet, releet kunnossa?
-
Jos mittaat kampiakselin tunnistimen signaalia niin sitä ei varmaan tule? Nokan vikakoodi kummitellut sen kampiakselin pyörintänopuden puuttumisen takia... moottorin etupuolelta alhaalta johtosarja rikki? Kannattaa purkaa ja syynätä johdot tarkasti kun ovat hanganneet toisistaan kuoret puhki
-
Kampuran pyörintänopeus pätkii. Auto on nyt sähkökorjaamolla polttoainepaineet on kohdillaan sikäli että tuollaiseen harakiri testeriin voi luottaa. Toivottavasti kohta ratkeaisi.
-
Noniin. Elikkä viaksi paljastui vauhtipyörä. Auto oli kesäkuussa vauhtipyörän ja kytkimen vaihdossa paikallisessa korjaamossa ja nyt kävi niin että oli päässyt työsylinterin pultti irtoamaan ja lopputulos käsin kosketeltava. Nyt auto taas käy ja kukkuu ajetaan pitkää tietä näkymättömiin. Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin päätän lähetyksen täältä tälläerää
(https://s27.postimg.org/ahmm1bzhb/IMG_20170303_WA0001.jpg) (https://postimg.org/image/ahmm1bzhb/)
-
Minulla kävi samoin kun ketjun aloittajalla. Auto sammui ajosta eikä käynnisty millään. S60 2001 d5- koneella. Jotenkin laahaava ääni kuuluu käynnistystä yrittäessä. Ja väniin kuin vaihteistoöljy tuoksuisi. Mikä estää koneen käynnistymisen, jos työsylinterissä olisi vika?