Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: turbozio - 24.08.2016, 20:34:59
-
v-70, vm 07 taka iskarit loppu ja perä painunut alaspäin.Mitäs iskari merkkiä olette käyttäneett?? ???
-
Sachsin Super Touring on ainakin varma alkuperäisvalinta. Olettaen, että perässäsi ei ole nivomateja.
-
Eiköhän siellä Nivomatit ole, jos perä on painunut alas. Varmuuden saa vain katsomalla auton alle iskarin koon.
-
Sachsin Super Touring on ainakin varma alkuperäisvalinta. Olettaen, että perässäsi ei ole nivomateja.
Jotku varaosapuljut ei myy enään nuita, huonon kestävyyden vuoksi ;) bilstein b4 on hyvä iskari.
Eiköhän siellä Nivomatit ole, jos perä on painunut alas. Varmuuden saa vain katsomalla auton alle iskarin koon.
Ja jos nivot on niin vaatii myös jousien vaihdon jos mielii normi iskarit alle..
-
Ja jos nivot on niin vaatii myös jousien vaihdon jos mielii normi iskarit alle..
Ja iskarin yläpään kiinnike koriin menee uusiksi jos vaihtaa tavalliset iskarit nivojen tilalle.
Mutta mitkä siellä on ??
-
Mulla oli aikaisemmin nivot jotka piti perän törkeen korkeella. Kätevä keksintö jos vetää raskaita kuormia.
Nivot tulivat käyttöikänsä loppuun. Kestivät 270tkm.
Bilsteinin jouset ja iskarit yläkilkkeineen kustansi jotain 500€ alle laitettuna. Mukavuustasoltaan valitsin pehmeät.
En ole katunut. Hyvä tuli ja perä on sopusoinnussa.
-
Ja iskarin yläpään kiinnike koriin menee uusiksi jos vaihtaa tavalliset iskarit nivojen tilalle.
Mutta mitkä siellä on ??
Millä tavalla ne on erinlaiset? Nimimerkillä +150tkm ja yläpäitä ei ole vaihdettu ja alusta on päivitetty kahdesti.
-
Mulla Bilteman vahvistetut jouset, sekä iskrit, hyvin toiminu n30tkm. Tiedä sitte kauanko toimii? ::)
-
Jotku varaosapuljut ei myy enään nuita, huonon kestävyyden vuoksi ;) bilstein b4 on hyvä iskari.
Joo sachs on ilmeisesti ledendaarinen sudenkuoppa. niitä ei kandee volvoihin laittaa. sanoi mekaanikot että sachsit kun näihin laittaa niin kohta on taas asiakas ovella. no minulle laitettiin (tosin toisessa pajassa) ja kas, olin kohta taas siellä ovella. tilalle bilstein ja on kestänyt
-
Millä tavalla ne on erinlaiset? Nimimerkillä +150tkm ja yläpäitä ei ole vaihdettu ja alusta on päivitetty kahdesti.
Nivomatin yläpäässä on tukipelti vain yläpuolella eli mutterin alla. Iskari nojaa suoraan kumiin ja on muotoiltu pyörtäväksi. Tavallisen iskarin yläpäässä on tukipellit molemmin puolin. Iskari vastaa alempaan peltiin. Monesti tarvikeiskareissa on vielä iskarin yläpäässä irtoholkki, joka tulee alapeltiä päin. Nivomat-yläpään kanssa holkki on yläpeltiä vasten ja iskari voi jäädä hölskymään pystysuunnassa. Tai aikaa myöden alkaa hölskymään kun paikat antavat periksi. Ilman holkkia olevalla iskarilla yläpellin alle jää tyhjää tilaa ellei kkristä ihan pohjille.
-
Mää laitoin iskarin yläpäähän ison prikan, ja vedin mutterilla kiinni. sielä se on pysyny, ja toiminu.
-
Joo sachs on ilmeisesti ledendaarinen sudenkuoppa. niitä ei kandee volvoihin laittaa. sanoi mekaanikot että sachsit kun näihin laittaa niin kohta on taas asiakas ovella. no minulle laitettiin (tosin toisessa pajassa) ja kas, olin kohta taas siellä ovella. tilalle bilstein ja on kestänyt
Meillä on V70:ssä ollut nyt kolme vuotta alla Sachsit, 40tkm ja mitään vikaa (vuotoja tms) ole....
oiskohan noi nivotkin Sachs:in tekemät, joita orginaaleina Volvoon myydään+
-
Minulla myös vänkärin puolelta sachin takaiskari työnti öljyt pihalle alle 10tkm jälkeen, takuuseen uusi ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmaa, nuissa erittäin tärkeää että kiristetään iskarin pultit ja mutterit vasta kun auto on ajokorkeudessa, muuten saattaa väännättää iskaria ja rikkoutua nopeammin.
-
Tältä näyttä loppuun ajettu nivomat: https://dl.dropboxusercontent.com/u/62489009/Kuvat/Nivomat.jpg
Bilsteinit asennettuna: https://dl.dropboxusercontent.com/u/62489009/Kuvat/J%C3%A4lkeen_.jpg
-
Minulla myös vänkärin puolelta sachin takaiskari työnti öljyt pihalle alle 10tkm jälkeen, takuuseen uusi ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmaa, nuissa erittäin tärkeää että kiristetään iskarin pultit ja mutterit vasta kun auto on ajokorkeudessa, muuten saattaa väännättää iskaria ja rikkoutua nopeammin.
Juuri se sama meni minullakin. itseasiassa eräs mekaanikko väitti että sachs ei enää virallisesti toimittelisi tarvikkeena volvoihin. voihan niitä silti laittaa jos hyllystä löytyy. ja tuosta kiristyksestä nimenomaan sekin sanoi ja teki sen minulle oikein mutta eipä kauaa kestänyt.
Tullaan taas siihen "sama tehdas, sama laatu" dilemmaan. Aftermarket iskarit voivat sopia paikalleen mutta eivät ihan taida olla samaa tasoa kuin alkuperäiset Volvo-Sachs iskarit.
-
Kuullostas vaan epäkaupalliselta ajatus että Sachs:in kokoinen tehdas tekis Volvolle priimaa ja omalla nimellä myis sitten huonompaa. ::)
-
Kuullostas vaan epäkaupalliselta ajatus että Sachs:in kokoinen tehdas tekis Volvolle priimaa ja omalla nimellä myis sitten huonompaa. ::)
:facepalm: Niin siis hehän tekevät sitä mitä asiakas tilaa. Aivan oikea bisneslogiikka. Tuskin on noille aftermarket kamoille häävejä vaatimuksia annettu muuta kuin että "sopii volvoon". Iskareita hajoaa, annat takuuseen uudet jos ylipäänsä tulee pyyntöjä ja kun kate on hyvä (koska voit myydä hyvällä hinnalla roskaa) niin so not. Lievästi erilainen keskustelu käydään kun autonvalmistaja tulee ostoksille. Vaatimuslista viimeisen päälle, korvausvastuu, vasteaika, varaosien saatavuus, ympäristöystävällisyys, eettiset asiat jne jne. Se on yks hailee jos osaset myy iskareita jotka heti kohta hajoavat. Mutta ans kun uusista autoista hajoilee jotain niin se on likipitäen illan pääuutisissa ja kaikenmaailman medioissa. Puhelin soi iskaripajalla kellonaikaan katsomatta ja sitten juoksevat. Pahimmassa tapauksessa käräjille. Ja vaikka laatu oiskin hyvä niin sitten tulee se toinen puhelu eli tiedoksi että "päätimme alentaa iskareidenne hintoja" ;D Näinhän hiljattain teki VW.
Uskoo ken haluaa tuohon sama laatu, sama tehdas. Itse en usko koska se olisi jo järjenkin vastaista.
-
Tuttavalta meni v70 takaiskarit (sachs) vuoden sisällä 2 kertaa takuun aikana. En ehkä päädy valitsemaan sachs;seja.... ???
Bilstein kuulostaa hyvältä valinnalta?
-
Mul on ollut bilisteinit takana kai jotain 50tkm. Ei ongelmia. Fixuksessa kysyin Sachseja niin sanoivat että eivät ole kestäneet Volvoissa joten varastossa on vain Bilisteineja niihin.
-
Suosittelen V70 mk2 Bilsteinin B4 iskareita ja jos todella jämäkät haluaa niin B6 ;)
Sachs:in iskareista huonoja kokemuksia keston suhteen,valmistajallakin ongelma tiedossa.
-
Mulla sach iskari kestänyt edessä 200tkm. Takana ei kestänyt kuin 25tkm. Vaihdoin Monroet ja niilläkin metrejä takana about 200tkm. Saas nähdä vieläkö kelpaa katsurille.
-
Kaverilla taka Sach-iskarit oksensivat öljyt. Ei kestänyt edes katsastusväliä. Pääosin matka-ajoa asfaltilla.
Mulla kyseisen lafkan pötkylät edessä kestäneet kohtuu kovaa käyttöä kohta 150tkm. Katsastuksessa kehut.
Ehkä väitteissä on perää. Aikaisemmin olivat laatua.