Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: laatikkovika - 28.08.2016, 13:50:20
-
Olikos näin että tässä jo ne uudemmat abs anturit mistä ei pysty vastusmittauksella päättelemään mitään?
Tässä ei ainakaan kumpikaan etuanturi anna mitään vastuslukemaa. Anturit jo sitä mallia että itse anturin tykönä ei liitintä ole vaan ensimmäinen liitin vasta konehuoneessa.
Volttejako pitäisi mitata pyörää pyörittäessä?
100mV kun kierros sekunnissa vai miten ja mistä mitataan ja virrat päällä...
-
Jos ei anturin vastus ole 900 - 1100 -suuruudessa, niin se on rikki varmasti. Jos ei ole vastusta, se on siis rikki.
Pyörää käsin pyöritettäessä pitäisi saada aikaan 4 - 5 mV samoihin johtoihin. Jos ei 3 mV ylity, niin rikki on. Virtojen ei tarttee oll päällä. Mittausksen suoritat ehkä helpoiten irrottamalla ABS-yksikön ison pistokkeen ja kaivat yleismittarilla johtoparit. Jos ejemmän kuin yksi on rikki. Niin johtoparit on hankalampi löytää; mutta eipä niitä tarvitsekaan löytää.
-
Jos ei anturin vastus ole 900 - 1100 -suuruudessa, niin se on rikki varmasti. Jos ei ole vastusta, se on siis rikki.
En nyt usko tätä tässä vuosimallissa. Ei kai ne kaikki anturit kerralla pimene?
Nuo vastusmittausohjeet kun käsittääkseni pätevät -98 asti.
Niin ja valmistajan koodi P1550 tulee myös.
Anyone?
Tuolla samanlaisia oireita http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=34287.0
Tosiaan tracs, abs ja lambdavalo syttyy samanaikaisesti...
Taitaa olla tämäkin taas sen abs boksin tekosia?
-
LF sensor: pins 11 & 4
RF sensor: pins 18 & 3
LR sensor: pins 10 & 2
RR sensor: pins 17 & 1
Kokeile mitata, josko joku antureista antaakin n. 1000 ohmin vastuksen ja jotkut eivät anna mitään. Maailmahan on täynnä yllätyksiä.
-
Usko nyt jo, mitattu on eikä mitkään anna mitään vastusta ja silti toimii välillä normaalisti.
Tässä tämä jo uudempi versio jossa anturitkin ja koko systeemi erilainen kuin 850 tai 70 -97-98.
Näistä antureista ei kai saa tolkkua kuin volttimittauksella tai oskilloskoopilla.
Oma yleismittari ei kyllä näytä mitään Voltin tuhannesosia...
Niitä yllätyksiä kyllä mahtuu maailmaan joskus vähän liiankin kanssa.
-
Usko nyt jo, mitattu on eikä mitkään anna mitään vastusta ja silti toimii välillä normaalisti.
Tässä tämä jo uudempi versio jossa anturitkin ja koko systeemi erilainen kuin 850 tai 70 -97-98.
Näistä antureista ei kai saa tolkkua kuin volttimittauksella tai oskilloskoopilla.
Oma yleismittari ei kyllä näytä mitään Voltin tuhannesosia...
Niitä yllätyksiä kyllä mahtuu maailmaan joskus vähän liiankin kanssa.
"Tässä ei ainakaan kumpikaan etuanturi anna mitään vastuslukemaa."
Älä ny hermostu. Ymmärsi em. kirjoituksestasi, että olit mitannut vain etupään anturit.
Olisko, että et osaa mitata?
Mittaat sitten noista pinneistä millivoltit ohjeeni mukaisesti - ja unohda ne ohmien mitraukset. Ne olisi vain helpottaneet vian löytämistä mittaamalla.
-
Veikkaan kyl boksivikaa.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
Veikkaan kyl boksivikaa.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
No niin minäkin...
Tuohon että olisko, että et osaa mitata en viitsi vastata mitään.
-
Vähän lisää..
Antaa koodin siis nopeudentunnistimesta(vehicle) ja aina kun valo syttyy (aina 45kmh nopeudessa) moottori saa niinkuin piristysruiskeen :o
Samanlaisissa olosuhteissa alamäessä kaasu ylhäällä kulutus laski ennen lähes nolliin, nyt kun valo palaa niin kulutus on 4-5l/100km.
Meneekö tuo nyt jotenkin peruskartoilla valon palaessa, se nopeustieto vaikuttanee?
Meneekö abs boksin kautta? Tämä on nyt se ihan perimmäinen kysymys.
Oireilu väheni pelkällä abs boksin liittimen puhdistuksella.
Niinkuin moni on varmaan jo ymmärtänytkin, kyse on automaattivaihteisesta autosta.
Jostain ulkomaansivuilta sai sen käsityksen että vaihteiston rpm anturi antaa tietoa vain moottorinohjaukselle ja nopeustieto tulee kummaltakin etupyörältä ja niitä vertaillaan keskenään.
Vika olisi siis etuanturissa tai siinä boksissa taas.
Vai? :P
-
Vähän lisää..
Antaa koodin siis nopeudentunnistimesta(vehicle) ja aina kun valo syttyy (aina 45kmh nopeudessa) moottori saa niinkuin piristysruiskeen :o
Samanlaisissa olosuhteissa alamäessä kaasu ylhäällä kulutus laski ennen lähes nolliin, nyt kun valo palaa niin kulutus on 4-5l/100km.
Meneekö tuo nyt jotenkin peruskartoilla valon palaessa, se nopeustieto vaikuttanee?
Meneekö abs boksin kautta? Tämä on nyt se ihan perimmäinen kysymys.
Oireilu väheni pelkällä abs boksin liittimen puhdistuksella.
Niinkuin moni on varmaan jo ymmärtänytkin, kyse on automaattivaihteisesta autosta.
Jostain ulkomaansivuilta sai sen käsityksen että vaihteiston rpm anturi antaa tietoa vain moottorinohjaukselle ja nopeustieto tulee kummaltakin etupyörältä ja niitä vertaillaan keskenään.
Vika olisi siis etuanturissa tai siinä boksissa taas.
Vai? :P
Ilman nyt suurempaa kokemusta aiheesta mutta miten tuo rengastus? Tuo 45km/h viittaa nimittäin siihen että juuri silloin iskee luistonesto käyntiin jolloin tarkkailee takarenkaiden ja eturenkaiden pyörimistä suhteessa toisiinsa, jos häikkää niin sähköläpällinenhän laskee kierroksia ja tekee tarvittavia toimenpiteitä + viallinen ABS-boksi voi olla hankalakin diagnisoida. Ainakin omassa C70:sessä jokin STC "ajonesto" on.
Oletko testannut että toimiiko ABS:sit? Taka-jarrut nyt on hankala ylipäätänsä saada lukittumaan mutta edestä voisi testata helpostikin vielä näillä keleillä.
-
Oireilu väheni pelkällä abs boksin liittimen puhdistuksella.
Voisko olla juotosvika/-vikoja liittimellä ja kun liitin irroitettiin niin pinnit liikkui sen verran että ottaa paremmin kontaktia piirilevylle.
-
Joka kulmassa ollut jo pitkään samanlaiset renkaat ja abs toimii kyllä.
Tuota juotosvikaahan tässä epäillään..
Kyselin lähinnä siksi että onko ollut jollakin samanlaista vaivaa.
-
Lähtisin kyl siitä boksiviasta täs kohtaa liikkeelle. Näis ne tulee järjestään tiensä päähän. Juotokset ei oo paha rasti kolvata uusiks. Itellä teki joskus takavuosina satunnaisia vikoja ja varsinkin mukulakivikatua ajaessa. No tinaukset olikin ihan paskana.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
Kyllähän se sinne boksin suuntaan varmaan menee. Autolla ei ole ajettu kuin n. 170tkm mutta ei kai tässä oikein muutakaan voi kokeilla.
-
Ei oo kilometreistä nää kiinni. Ajan hammas ja tärinä nää syö rikki.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
-
Näin se näkyy olevan.
Kiitos ja kuulemiin.