Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Pyssy - 29.08.2016, 04:41:02
-
Moottori heilahtelee startatessa voimakkaasti, varsinkin, jos lähtee aluksi kahdella tai kolmella pytyllä. Kannatinkumit sökönä. Pakoputki otti nokkiinsa moisesta, ja katkesi.
Moottorin kannatinkumeja on kuulemma kahta erilaista mallia, kokokumista ja hydraulista.
- Ovatko vaihtokelpoiset keskenään?
- Jos eivät, miten selvitän, kummat autossa on.
Mitenkäs sitten vaihteiston kannatinkumin kanssa? Automaatti kyseessä, tiätysti.
-
Eipä ole näissä kuin kokokumisia. Sama juttu laatikon kanssa
-
Noillapa tiedoilla saat Volvolta uudet kumit. Ite vaihdoin just kumit. Ei tarvitse nosturia
-
Mites vaihtuu ilman nosturia, tarkoitan koneen nosturia.
-
Mites vaihtuu ilman nosturia, tarkoitan koneen nosturia.
ei mitenkään eli jekki alle! ;)
-
Tunkkasin öljypohjasta. Appari puoleisen kumin vaihdoin kuormaliinan avulla. Puun alle vaan.. Helpottaa kun ottaa öljynsuotimen ja laturin pois edestä
-
Motonetin verkkokuvaston mukaan:
Vasemmassa kumissa on epäkeskeiset kiinnityspultit, samoin oikeassa v. -76 asti. Dieselissä on erilainen
Oikeassa kumissa on kohdakkain olevat pultit, ilmeisesti v. -77 alkaen. Ei selvinnyt, onko dieselissä erilainen
Vaihteiston kumi on samanlainen kaikissa, paitsi ylivaihteellisessa manuaalissa tai 5-v manuaalissa
(Motonet-varauksin)
Hinnat Motonetissa alle 10€/kpl. Haen Siniseltä, jos eivät tolkutonta hintaa pyydä. Kaikki kolme kumia vaihtoon. Yksi muita huonompi pilaa toiset nopeasti.
-
Dieselin kumit taitaa olla vaan jäykemmät. Samoin automaatti/ylivaihde.
Ite meinasin vaihtaa M46 kumin M47 laatikon perään jos vähän jäykentäs enemmän.