Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: flohha - 29.08.2016, 16:33:57

Otsikko: V70 mk1 1997 vaihteiston vaihto
Kirjoitti: flohha - 29.08.2016, 16:33:57
Moikka!
Eli otsikon 2,4l vaparin manuaalilootan perän laakeri/laakerit päättivät antautua... nyt tarttis vaihtaa osia.
Volvo newbienä kysymys kuuluu; käykö esim. 850 mallista vaihteisto tuohon suoraan " heittämällä"?
Lähistöltä löytyis sopivasti kasipätkässä ollut laatikko, mallia M56... eli osuuko kiinnityskohdat ja vetoakselin spoorit jne. yksiin?
Kiitollisna tiedoista,
Flohha.
Otsikko: Vs: V70 mk1 1997 vaihteiston vaihto
Kirjoitti: dneproshin - 29.08.2016, 19:47:50
Ainakin kytkimen työsylinteri on 8-satkussa ulkoinen, V70 sisäinen. Sen kanssa joutuu soveltamaan siis.
Otsikko: Vs: V70 mk1 1997 vaihteiston vaihto
Kirjoitti: Lankku - 29.08.2016, 22:41:51
Ainakin kytkimen työsylinteri on 8-satkussa ulkoinen, V70 sisäinen. Sen kanssa joutuu soveltamaan siis.
Vaihtuu muistaakseni vasta -99 vuosimalliin, eli -98 loppuvuodesta.
Otsikko: Vs: V70 mk1 1997 vaihteiston vaihto
Kirjoitti: laatikkovika - 30.08.2016, 08:57:59
Vaihtuu muistaakseni vasta -99 vuosimalliin, eli -98 loppuvuodesta.
Kyllä se vaihtuu jo -98 malliin, kesällä -97.
No, ainakin käyttöönotettu 10/97 on jo kytkimen työsyl. painelaakerin kanssa kompuksessa.
Ihan ensimmäisissä 70 malleissa oli vielä ulkoinen työsyl. kun niitä vielä muutama hyllyssä oli...
Valmistenumeroita en jaksa kaivaa, kyllä nekin googlella aika helposti löytyy.
Otsikko: Vs: V70 mk1 1997 vaihteiston vaihto
Kirjoitti: flohha - 31.08.2016, 16:38:38
Tsekkasin vindekooderi sivustolta tuota oman auton vaihteistomallia ja vastaus oli M56/M59... eli on siis jompikumpi.
Taitaa olla viisainta vaan könytä konehuoneeseen ja etsiä laatikon tyyppikilpi...
Otsikko: Vs: V70 mk1 1997 vaihteiston vaihto
Kirjoitti: aprilli - 31.08.2016, 19:26:04
Ellei kyseessä ole R-malli niin se on M56.