Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Juupeli - 02.09.2016, 19:25:43
-
Eli katsastuksesta hylsy. Syy CO-pitoisuus kierroksilla = 0.4 (sallittu= 0.3).
Lambda-arvo kierroksilla = 1.04 (sallittu = 0.97-1.03).
Autolla ajettu 412tonnia ja rapiat. Vaihettuja osia ennen leimaa oli tulpat ja puolat, kun toinen puola posahti ja tietenniin ilmanputsari. Mitä arvon raati veikkais mitä vaihetaan LAMBDA vai KATTI ?.
Arvot:
Tyhjäk. Kierrokset
CO = 0.1 CO = 0.4
CO2 = 11.7 CO2 = 14.1
HC ppm = 94 HCppm = 51
O2% = 4.7 O2% = 1.13
Lambda = --- Lambda = 1.04
-
Oliko auto kunnolla ajettu lämpimäks? Tyhjäkäynnillä hc aika liki rajaa, mikä viittais ennemmin katin puolelle, jos ei ollu kuumaks ajettu.
Lisäksi putki lie vuotaa jostakin, tuokin määrä o2 sotkee päästömittarin mittaamaa lambda-arvoa.
-
Oliko auto kunnolla ajettu lämpimäks? Tyhjäkäynnillä hc aika liki rajaa, mikä viittais ennemmin katin puolelle, jos ei ollu kuumaks ajettu.
Lisäksi putki lie vuotaa jostakin, tuokin määrä o2 sotkee päästömittarin mittaamaa lambda-arvoa.
Putki oli irti poikki nyt korjattu. Putki vuotaa kyl edelleenkin mutta jälkeen katin. Ei vaan kerkeä + EGR alipaine hässäkkä paskana = tulppaus.
-
Leima tuli. Arvot kohtuulliset mutta pääasia et leima tuli.
Tyhjä KIERROKSET
CO= 0.03 CO= 0.23
HCppm= 33 HCppm= 34
Lambda = ---- Lambda= 1.022