Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jonih - 05.09.2016, 22:08:04
-
Morjensta. Löyty 940 konehuoneesta katkennu paineletku. Letkussa on t-haara mistä menee letku polttoaineen paineanturille ja toinen vissiin jonnekki hehkureleen tietämille. Pitäiskö sen yhen pään olla jossakin pumpun kyljessä? Ihmetyttää kuinka tuo toimii vaikka ei tietoa mee paineanturille asti. :idiot2:
Toinen mikä ihmetyttää niin minkä takia, siis jos oikeen sain johtoja seurattua, se painetieto pitää mennä sinne hehkureleelle? Ei vielä ymmärrä näitä diisselin ihmeitä.
-
Ei tuossa ole mitään paineanturia polttoaineelle vaan ihan mekaaninen syöttöpumppu, jossa on sisällä siirtopumppu imemässä polttoainetta tankista. Siinä ei ole yhtään mitään muuta sähköistä kuin sammutinsolenoidi, eikä se kerää tietoa miltään antureilta. Moottori pysyy niin pitkään käynnissä kun solenoidille tulee +12v tai löpö loppuu.
Luulen että tuo paineanturi liittyisi ehkä egr:ään tai ilmastointiin.
-
Mikähän se mötikkä sitte on mihin letku menee? Löytyy googlesta numerolla 1271610 jollekki anturille se paineletku menee, mistä lähtee piuhat tuolle.
-
Minusta nuo näyttäisivät liittyvän EGR:ään ja ilmastointiin. EGR on varmasti mennyt ajan myötä tukkoon, eli ei noilla ole moottorin toimintaan mitään merkitystä. Omassakin 945:sessa on tuollaiset anturit/letkut.
Kuva letkuista
(http://www.volvopartswebstore.com/images/parts/volvo/fullsize/GR-65676.jpg)
-
Jees, suuret kiitokset avusta!