Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: belem - 06.09.2016, 13:38:20
-
Moottori pois, samoin vaiht.ja kytkinasetelma ja vauhtipyörä pari kertaa tänäkesänä. Ennen ei ääntä eikä eka
irroituksen/kasauksen jälkeen, mutta nyt toisen kerran jälkeen jostain syystä jota en nyt ymmärrä jäi
rallatus.
Kytkinpoljin ylhäällä äänekäs rallatus/kahnaustapainen joka mielestäni voi tulla vain laakerista.
Mutta vain kuormittamatta ??
Mitään muuta erikoista ei toisen kasauksen aikana tehty kuin että voideltiin kytkinakseli kuparitahnalla. Voisko
olla, että painelaakeri akselin pyöriessä siinä vapaana ollessaan vaeltelee edestakaisin akselillaan sen tilan verran kuin siihen jää ja siitä ääni, kiusallinen, välittömästi kun kytkinpoljinta painaa hieman tai paljon ääni loppuu kuin seinään. Laakerivika se ei sinänsä ole, se on ihan äänetön, vain vapaana kuuluu ääni.
Onko kellään tullut vastaavaa eteen ? Pitäiskö haarukka säätää lähemmäs laakeria, ikään kuin kantaman juurelle?
Moottori silloin vain vaihdettiin, kytkinpuoli on uudehko ja ei koskaan ääntänyt.
-
Onko sulla kaksoismassavauhtipyörä, se rallattaa väljänä vapaalla kytkin ylhäällä.
-
Ei kai 850 ole kuin kiinteitä pyöriä..?
-
Ei ole massapyörää, moottori on 10v. vm. 95 ja uusi sacsin kytkin ja asetelma ynnä laakeri, laitettu 5v. sitte.
Voiko sitä haarukkaa säätää lähemmäs laakeria? En kyllä ymmärrä mitä tuli erilailla tehtyä kun sen toisenkerran (laitoin takastefan uudelleen kun ekakerralla tönäsin liian syvälle sen) moottorin irr/paikalleenlaiton tein.
Heti kun poljinta hieman painaa kevyesti, että se ottaa painelaakeriin niin on ihan äänetön kuten aiemmin aina.
Harmittaa...tulikohan akselista kuparitahnalla liian liukas ?
-
Haarukkaa ei voi säätää lähemmäs. Työsylinteri antaa sen verran esijännitystä kuin tarvitsee.