Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: 536nm - 07.09.2016, 10:00:07
-
S80 awd 2011 ajossa tärinää etupäässä rattia nopeasti heiluttamalla katoaa autoon vaihdettu kaikki iskarit jarrut. Navat vetarit eteen välystä ei ole missään 7 Seppää tarkistanut renkaat Bridgestone yuranzat tasapainoitettu hunter pro koneella alkaa vituttaan kun värinää ei saa pois onko jollain kokemuksia
-
S80 awd 2011 ajossa tärinää etupäässä rattia nopeasti heiluttamalla katoaa autoon vaihdettu kaikki iskarit jarrut. Navat vetarit eteen välystä ei ole missään 7 Seppää tarkistanut renkaat Bridgestone yuranzat tasapainoitettu hunter pro koneella alkaa vituttaan kun värinää ei saa pois onko jollain kokemuksia
Onko ongelma alkanut vasta nyt ilmojen jäähdyttyä? Itse olen huomannut että kun alkaa lämpötilat liikkua 10-15 välissä niin renkaat saattaa kestää pitkänkin ajon ennekuin lämpiävät. Menevät parkissa hiukan kantille. Toisaalta Volvo on herkkä tuomaan esiin vapinat ja tien epätasaisuudet. Itse olen vartaillut muijan Mondeota ja omaani. Mondeossa ei tien epätasaisuudet tunnu mutta omassa tuntuu. molemilla ajettu 260thkm ja vuosi ikäeroa.
-
Onko ongelma alkanut vasta nyt ilmojen jäähdyttyä? Itse olen huomannut että kun alkaa lämpötilat liikkua 10-15 välissä niin renkaat saattaa kestää pitkänkin ajon ennekuin lämpiävät. Menevät parkissa hiukan kantille. Toisaalta Volvo on herkkä tuomaan esiin vapinat ja tien epätasaisuudet. Itse olen vartaillut muijan Mondeota ja omaani. Mondeossa ei tien epätasaisuudet tunnu mutta omassa tuntuu. molemilla ajettu 260thkm ja vuosi ikäeroa.
Kysyjän auto on "Mondeo" :). Oma tekee vähän samaa kun kysyjällä. 90-110kmh välillä vähän jotain tuntuu. 120kmh niin ei taas mitään. Eteen huomenna vaihdetaan alatukivarren puslat. Oli ehjät, mutta löysät.
-
Kysyjän auto on "Mondeo" :). Oma tekee vähän samaa kun kysyjällä. 90-110kmh välillä vähän jotain tuntuu. 120kmh niin ei taas mitään. Eteen huomenna vaihdetaan alatukivarren puslat. Oli ehjät, mutta löysät.
. Poistuiko värinät itse huomasin kärry perässä tuntuma oli kuin ajaisi 4 kanttisilla renkailla
-
. Poistuiko värinät itse huomasin kärry perässä tuntuma oli kuin ajaisi 4 kanttisilla renkailla
Ei poistunu
-
S80 awd 2011 ajossa tärinää etupäässä rattia nopeasti heiluttamalla katoaa autoon vaihdettu kaikki iskarit jarrut. Navat vetarit eteen välystä ei ole missään 7 Seppää tarkistanut renkaat Bridgestone yuranzat tasapainoitettu hunter pro koneella alkaa vituttaan kun värinää ei saa pois onko jollain kokemuksia
Olin vastaavan AWD:n kyydissä ja satasen paikkeilla tuntui penkissä tärinää kuin tiessä olisi pientä nimismiehen kiharaa , ettei vaan johtuisi AWD:n ongelmista mitä näiltä sivuilta olen lueskellut ?
-
Vanteet likaiset, kokemusta on. :buck2:
-
Vanteet likaiset, kokemusta on. :buck2:
Kun renkaat on käytetty tasapainotuskoneessa (kuten yhdessä lainauksessa lukee), meinaatko että siinä vaiheessa kukaan ei kiinnittäisi vanteen sisäpuoliseen likaan huomiota?
Vanteiden likaisuus aiheuttaa kyllä tärinää, mutta eiköhän sitä ilmene yhtälailla etuvetoisissa kuin nelivetoisissakin. Oman kokemuksen pohjalta tältä talvelta, lika vanteiden sisäreunassa ei haittaa mitään jos autoa pestessä vaan jättää veden ruikkimisen vanteiden puolien välistä väliin. Olen kahteen kertaan pessyt vanteet tänä talvena sisäpuolelta, ottaen irti sekä puolien välistä.
-
Oma arvaus omasta katiskasta on että, vaihteiston puolen kannatin kumi väsähtänyt ja voimansiirron värinä johtuu koriin :juhau: