Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: T5notR - 06.08.2011, 13:31:18
-
Taitais olla aika löytää syyllinen auton oireiluun, mut kun ei keksi mikä se vika on :(
Coolerin vaihdon jälkeen oli taas päivä ilman vikaa.. Nyt kauppareissulla taas tuttu moottori kuva syttyi :-[
Käynnistyksen yhteydessä alkoi käymään raskaasti ja valo sytty.
Nyt luettu koodit P0134, P1171, P0030 ja P0301
Lambda vaihdettu talvella, eikä ole tarvike. Kaikki puolat vaihdettu samaan aikaan. Letkuja vaihdettu useita metrejä, tulpat ,suodattimet,TCV ja paljon muuta. Massamittaria ei ole vaihdettu, mut on kokeiltu uudella.
Edit: mikä voisi olla koodien yhteinen tekiä??
Apua alkaa olemaan ranteet auki fiilis...
-
Koodi P0030 ilmestyy nyt jo käynnistäessä.
Aamulla ihme tavalla käyntiin (kauhea ravistus) ja 2 sataa metriä ajoa ja moottorivalo syttyi.
Kun koodia googlaa, niin vika voi tulla melkein mistä vaan.
Yksi asia mikä jäi ihmetyttämään on massamittarin virtaus.
Jostain jenkkien forumeilta löysin tekstiä missä puhuttiin että virtaus 2500 kierroksella pitäis olla
jotain 200gr/s. Äskeinen tarkistus OBD Lite 2007 softalla näytti 11gr.
Kun etsin massamittarin Boschin numeroa niin löytyi 07 päätteinen, mut autossa
kuitenkin kiinni 108 päätteinen. Auto siis V70R AWD-99
Taidan olla ihan pihalla... ;D
-
Nyt aloitettu vian purku helpommasta päästä ja uusi Maffi vaihdettu.
Tuntui illalla ok:lta, mut aamulla kylmällä koneella sytytti taas heti vikavalon ja koodi taas P0030.
Onko jollain oikeesti ollu vikoja lambdan johdoissa?
-
koodit pukkaa et 1 sylinteri olisi pois pelistä?
pätkiikö keskusyksikkö tarkoituksellisesti jos järjestelmässä on suurta vikaa?
estäen jotain suurempia vaurioita.