Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jim2 - 09.09.2016, 20:55:28
-
Mikä on kun ei irtoa imusarja vaikka kaikki pitäisi olla irti. No sitten löytyi vasemalla, imusarjan alapuolella lähellä laturia jokin outo asia. Termarikotelon alapuolelta putki ja lohkon suunnalta toinen ja kiinni imusarjassa jollain n.22mm pultilla. Öljyn mittatikun putki kiinni imusarjan ylä puolella 12mm pultilla. Onkohan alhaalla piilossa vielä toinen?.
-
En tiiä meinaatko samaa asiaa, mutta ptc-anturille kulkevan putken sisälle menee jäähdytysnesteletku, millä on jonkulainen haarapalikka sielä imusarjan pohjassa laturin vieressä. Näin ainaki omassa 00-mallissa. Pitäis kyllä lähtiä juuri ja juuri imusarjan kiinnityspulteista irti vaikka nämä letkut on kiinni.
Onhan kaikki imusarjan kiinnityspulti irti? Eli ylemmät kokonaan ja alemmat löysätty, lähtee sitten ylöspäin nostamalla.
-
Ok. Tarttis vissiin tosi pienet kourat tai sitten mennä gynegologin vastaanotolle. Kuinka irti noi alemmat pultit imusarjasta pitää ottaa auki jotta lähtis nostamalla pois. Ja oliko siellä vielä imusarjan tukirautaa tai jotain sellaista muuta joka pitää kiinni.
Kun yritin nostaa ja kallistaa ja vetää pois niin kolisee imusarja kanteen kiinni. Rohkeus petti ja on mentävä huuhtelemaan moottori ennen uutta yritystä. Kiitos vinkistä.
-
Se tiiviste pistää tosi hyvin hanttiin siellä, joten rohkeasti vaan voimaa siihen.
alempia pultteja voi avata noin 3-kierrosta niin sitten pitäisi lähteä nätisti kun ensin vedät keulan suuntaan ja sitten ylös. (Joskus voi jopa joutua nitkuttamaan)
-
Tiiviste irtosi nätisti ja ehjä ilmeisesti, koska kun kantti petti kokosin kasaan ja lähti hyvin käyntiin ja käy vieläkin. Suurin ongelma tuo kun ei nouse pois vaan kolahtaa kiinni kanteen ennen kuin irtoaa kokeiltavaksi miten letkun siellä alhaalla hannaa vastaan. Tuosta vasemman alakulman hässäkästä lähtee43 yksi putki ja on kiinni öljyloukussa, ilmeisesti ei ole turhia senttejä siinäkään ja voipi pistää sekin vastaan. Kerroin sitten miten meni.
.
-
Käsikopelolla tai peilillä katsoen: Öljytikun putki on kinni imusarjan alapinnassa 12 mm pultilla. Sen saa räikällä päältä irrotettua sokkona aika helpostikin.
Imusarjan kaikki alarivin pultit tarvii vain löysätä imusarjan irroittamiseksi. Imusarjassa ei ole reikiä niiden pulttien kohdalla, vaan hahlot => imusarja nousee löysäyksen jälkeen pois, kunahn ylärivin pultit on irrotettu.
Pultteja paikalleen laittaessa on käytttävä ohutta öljyä ja kirittävä vain varoen - korkkaavat alumiinikannesta kierteet tosi helposti!
-
No onhan niihin imusarjan pultteihin oikein momenttikin, 25Nm.
Ei ne kierteet noilla momenteilla korkkaa.
Puhuvatkohan ihan kaikki nyt 2 gen koneista niinkuin aloittaja?
-
Eivät puhu. Netissä on maininta siitä, kuinka helposti imusarja irtoaa, mutta mutta. Tähän hommaan ei auta lähteä toinen käsi takataskussa. Täytyy ottaa uusi yritys ja irroittaa flekti pois tieltä, jospa taittuu ja siirtyy sen verran sivuun, että näkee ne loput letkut, putket jotka saattavat hannata vastaan
-
Jos saat irrotettua huohotinlaatikon kannesta ne letkut irrotettua nii saat hiukan liikkumavaraa sen imusarjan pohjaan tulevan jäähdytysletkun kans.
-
Kiitos vinkistä. Huomenna aamun koitteessa näillä vinkeillä kohti auringon laskua.
-
Kaikki imusarjan pultit vaan pois ja sit sitä pystyy kääntään sen verta kenolleen, et käsi mahtuu väliin, ni sen huohottimen imusarjan banjopultin pystyy ehkä avaamaan. Omastani katkaisin ne pienet jäähdytysletkut kun ei suostuneet ehjänä lähtemään. Tosi paska nakki laittaa takaisin tuo pultti imusarjaan. Varsinkin kun tein ne pikkuletkut uusiks metritavarasta.
Tein myös sen huohotinpöntön ja turbon välisen putken uusiks 5/8" lämppäriletkusta, koska se alkuperäinen on liian pientä putkea. Putsasin huohotinpöntön ja uusin kaikki letkut-> loppui huohotus.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk