Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: Moggi - 11.09.2016, 12:19:30

Otsikko: T6 +M45 yhteen sovitus
Kirjoitti: Moggi - 11.09.2016, 12:19:30
Olen koittanut kahlata läpi topikkeja mutta varmaa vastausta en ole saanut.

Kyseinen T6 kone liitetään M45 laatikkoon.  Tämä laatikko siksi koska semmoinen on.. Kone ollut automaatti ja nyt tarvitsi saada siihen vauhtipyörä ja kytkin/ paineasetelma.

osako joku suoran sanoa mitkä osat sopisi suoraan kyseiseen pakettiin?  T5 käsittääkseni ainakin. Ja sihen saa M5 asetelman joka kestää , mutta muita?



Kaikki vinkit ja neuvot tervetuleita.

Otsikko: Vs: T6 +M45 yhteen sovitus
Kirjoitti: Lankku - 15.09.2016, 11:18:21
Siitä ei ole juttua, koska tuskin kukaan on vakavissaan edes harkinnut asiaa. Voithan tietysti käyttää rahaa kytkinkoppamuutokseen ja todeta, että hukkaan meni kun laatikko hajoaa melkein jokaisessa täyskaasukiihdytyksessä. Tämä tietysti sillä oletuksella, että tehoa nostetaan, eikä pidetä vakiona. Vakionakin kolmosvaihteella on pidemmän päälle hieman tukalat oltavat.

Eli laita M90 vähintään.
Otsikko: Vs: T6 +M45 yhteen sovitus
Kirjoitti: s40racing - 20.09.2016, 20:32:46
meillä vapari b6304 perässä ollu suorakytkentä m45 kisakäytössä. automaatin koppa ja teettää välilaipan laatikon väliin ei iso homma mutta koneistamo ottaa omansa. vauhtipyörä t5 kova tai teetetty pyörä mieleiselle kytkimelle. t6 koneeseen ehkä kannattaa suosiosta teettää boost:illa joku BMW laatikko. kytkimen työsylinteri kannattaa miettiä valmiiksi.
Otsikko: Vs: T6 +M45 yhteen sovitus
Kirjoitti: jen - 20.09.2016, 20:40:45
jokainen tekee ihan mitä haluaa mutta ihan mielenkiinnosta mihin tämä idea perustuu?
Otsikko: Vs: T6 +M45 yhteen sovitus
Kirjoitti: Moggi - 20.09.2016, 22:16:54
Moottori ja laatikko oli olemassa siksi tämmöinen sovitus ajatus.
Myönnetään että olen keltanokka ja siksi kysynkin neuvoa.. Moottori on tulossa crossi autoon jolla ajetaan maastossa joten katu käyttöön ei ole tulossa. Mitään asfaltti kiihdytyksiä ei ole tulossa. isommat ja rouheammat renkaat alle tulossa.
Mutta nyt kun vaihdelaatikko ja moottori ei sovi suoraan yhteen ja kestävyyden kannalta taidetaan hylätä M45 ja hommata se M90 tai sitten se BMW laatikon modaus.
Jos olisi se M90 niin sen pitäisi sitten sopia suoraan , onko se 960 mallisessa autosta oltava koska ilmeisesti niitäkin laatikoita on erilaisia?
Otsikko: Vs: T6 +M45 yhteen sovitus
Kirjoitti: o_j - 20.09.2016, 22:21:39
960-malli sais olla, 940:stä sovittaminen lähes sama homma kuin tuon m45 kanssa.
Otsikko: Vs: T6 +M45 yhteen sovitus
Kirjoitti: Moggi - 20.09.2016, 22:37:57
Elikkä 960 sopii suoraan.
Vauhtipyörä t5 entä kytkin ja asetelma ?
Otsikko: Vs: T6 +M45 yhteen sovitus
Kirjoitti: Makru - 21.09.2016, 16:34:36
Elikkä 960 sopii suoraan.
Vauhtipyörä t5 entä kytkin ja asetelma ?
T5 vauhtikseen käy 850 t5 paineasetelma ja kytkinlevy.