Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: tig - 17.09.2016, 18:37:25

Otsikko: Mihin riittää V70 T5 pakosarja
Kirjoitti: tig - 17.09.2016, 18:37:25
Elikkäs 940 volvossa T5 kone paikallaan. Ahtimena garrett GT3076. moottorinohjaus tatech ja suuttimet 1100cc bossit. Onko järkeä käyttää sitä alkuperäistä pakosarjaa, joku japan sarja näyttäs olevan. Tilaa kyllä on ja laipat ja putket pakosarjan tekoonki mutta ois nyt nätti kokeilla että saa muuten toimiin ja ajelella lapsentaudit pois tuolla sarjalla. tehotavoite siellä 400-450hv. Miten noissa muuten alunperin pensanpaineensäädin kun ei ole tuolla suutintukin luona mitään. ja aika pieni putkilähtö muutenkin suutintukkiin, ois viinallaki tarkotus koittaa ajella kun on se monikarttasysteemi tuossa boksissa.
Kiitos.
Otsikko: Vs: Mihin riittää V70 T5 pakosarja
Kirjoitti: razori - 20.09.2016, 09:27:14
Tämän verran on ainakin otettu kl racingin mallisopivalla sarjalla;

Penkkiveto käyty ottamassa seoksella ja paineella, jotta sai dataa softantekijälle. Ihan kivasti oli ratalähtötehot 1.4 bar paineella. Lapulle piirtyi 393 hv ja 517 nm. Lähtötilanne / softa on siis sama, mitä viime kaudella 18T ahtimella ja Bosch sinisillä (T5) suuttimilla. Nyt rauta on päivittynyt GT3582R / 668 Siemens Deka suuttiimiin.

Moonlight Motorsport palveli taas ensiluokkaisesti hämärään aikaan.

(https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-0/s480x480/12985470_1717135525222834_2440356180628629327_n.jpg?oh=0231725ab0f8064a69659a5b6cbb6fed&oe=57B6188F)

(https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/13047774_1717135568556163_1379512328656133199_o.png)

Kyllä se "hieman" muuttui tuosta lähtötilanteesta vuoden takaisesta.
(https://lh5.googleusercontent.com/-nqZuQKln_RA/VVzbWAUJ-8I/AAAAAAAAROs/chAMDOFuIIs/w958-h539-no/20150520_220614.jpg)

Tuskin vakio sarja kovin kauas jää, jos jää yhtään.
Otsikko: Vs: Mihin riittää V70 T5 pakosarja
Kirjoitti: JuHaU - 20.09.2016, 09:39:35
Tämän verran on ainakin otettu kl racingin mallisopivalla sarjalla;

Tuskin vakio sarja kovin kauas jää, jos jää yhtään.

Tuossa oli kyllä S60R vakiosarja paikoillaan, jossa ahdin oli kiinni adapterilaipalla, jossa ulkoinen hukkaportti.