Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: FIP - 18.09.2016, 19:19:25
-
Täytettiin lisäaineen säiliö V50 2008 1.6 D
Säiliö oli ilmeisesti aivan tyhjä koska täytettäessä paluuletkusta ei tullut nestettä lainkaan.
Anturi nollattiin ja se ilmoitti että säiliö on nyt täynnä.
Säiliön taso luettiin ja se näytti myös 15/15
Seuraavalla käynnistyksellä auto ilmoitti että moottorijärjestelmä huolla heti.
Vikaoodina oli seuraavat:
ADM-0003 lisäaineen tasoanturin virheellinen signaali
ECM-A610 lisäaineen ohjainyksikkö määre tuntematon
Ilmeisesti samaa on tapahtunut maailmalla useammellekin juur säiliön täytön jälkeen.
Koodien nollaamisen jälkeen ne tulevat kuitenkin takaisin.
Akkua pidetty puolituntia irrallaan ilman tulosta.
Olisiko tuo täyttö pitänyt mennä niin pitkälle että tuo paluuletku olisi myös täyttynyt vai kuinka...
Mitä kummaa tälle pitäisi tehdä?
Haetaako litkua lisää vai ravistellaanko säiliötä?
.
-
Testerillä valikosta "lisäaineen putken täyttö" jos ongelma ei poistu niin jotain rikkein.
-
Niin joo.. Tuo putken täyttö on suoritettu.
Pitäisiköhän sitä pumpata useammin.
Montako kertaa sen voi suorittaa ettei mene liikaa ainetta tankkiin.
Joku ulkomailla kirjoitti että huoltomies oli ottanut säiliön irti ja ravistanut sitä jolloin tuo vika oli poistunut.
Tosiaan ainoa toimenpide joka tälle tehtiin oli se että säiliöön lisättiin ainetta. Mutta ei tullut niin täyteen että olisi paluuletkusta tullut yli.
Mikä vika tuohon voisi tulla pelkässä täytössä kun sitä ei siinä tosiaan aikaisemmin ollut.
-
Ekana nyt täyttäisi sen täyteen...
Mutta onhan noita sillointälliön säiliöitä hajonnut täytön jälkeen, uus säiliö niin homma rokkaa :)