Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Kakkos_nelonen - 19.09.2016, 10:06:20
-
Tervehdys,
Mistäs lähdetään vikaa ratkomaan kun 2.4d konesta alavääntö kadonnut? Kierroksilla vetää jo normaalisti ja pystyy ajamaan.
Auto s60 2.4d manuaali, ajettu noin 500tkm
Vinkkejä kehiin!
-
Imuputkisto karstasta tukossa? Egr:n jälkeen putki, letku ja imusarja voi olla aika tukossa jos ei ole koskaan putsattu noilla kilometreillä. Kone ei saa kunnolla ilmaa ennen kuin turbo ehtii ahtamaan kunnolla.
Tupsauttaako poljettaessa savua? Tarkista ahtojäähdyttimen kunto ja kaikki putket ja letkut ilmanputsarilta imusarjaan asti, jos löytyy vuotoja.
-
Lisäksi auto on ollut leimassa viimeksi noin 2v sitten, ajettu kuitenkin, ei seissyt. Voiko kansipahvin menemisen sulkea pois pelistä? Pitää tutkia kunhan ehtii.
-
Kysyit että tupsauttaako poljettaessa savua. Jos tupsauttaa, mitä siitä voi päätellä? En ole omistanut vielä Volvon dieseleitä niin vielä vähän vieraita joten vinkkejä kaivataan.
-
Kysyit että tupsauttaako poljettaessa savua. Jos tupsauttaa, mitä siitä voi päätellä? En ole omistanut vielä Volvon dieseleitä niin vielä vähän vieraita joten vinkkejä kaivataan.
Nämä tämän tyypin 2.4D/D5 pöliseen korkeintaan kun on talla pohjassa, itse en ainakaan D5 muulla tapaa normaalisti saanu savua tulemaan kun kierrokset tapissa.
Normaali ajossa en itse ainakaan havaitse suurta savuutusta. Kannattaa ne imuvuodot käydä läpi, yleisin paikka josta imuvuodot löytyy, on sieltä moottorin/laatikon tukityynyistä, olen yleensä tulpannut sinne menevän letkun säätösolenoidilta, jos tyynyt vuotaa.
-
Juu ei pitäisi juurikaan mustaa savua tupsautella. Jos savuttaa, niin se usein kielii ahtovuodoista.
-
Keinut js hydrauli nostajat tekee tommosta jos kulunut
-
Mikähän vuosimalli mahtaa olla kyseessä?
-
Vm. 04