Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: turbomursu - 19.09.2016, 12:54:00
-
Noniin ongelmaa ongelman perään :D
Elikkä tuollanen fk 940 nyt rakentelun jälkeen tekee semmosta, että ajosta n.3000rpm kohdilta jos lyö kytkimen pohjaan ja yrittää laskettaa takasin tyhjäkäynnille, niin sammuu jokakerta.
Imuvuotoja ei ainakaan löytynyt ihan äkkiä, lähes kaikki alipaineletkut uusittu turbon vaihdon yhteydessä. Tk venttiili liikkui hyvin, puhdistin silti
Autossa on lastut ja nyt 19T ahdistin. Ennen remppaa ei tälläistä tapahtunut.
-
Noniin ongelmaa ongelman perään :D
Elikkä tuollanen fk 940 nyt rakentelun jälkeen tekee semmosta, että ajosta n.3000rpm kohdilta jos lyö kytkimen pohjaan ja yrittää laskettaa takasin tyhjäkäynnille, niin sammuu jokakerta.
Imuvuotoja ei ainakaan löytynyt ihan äkkiä, lähes kaikki alipaineletkut uusittu turbon vaihdon yhteydessä. Tk venttiili liikkui hyvin, puhdistin silti
Autossa on lastut ja nyt 19T ahdistin. Ennen remppaa ei tälläistä tapahtunut.
Tuosta lähtisin
-
Tuosta lähtisin
Niin että vakiolastut sisään ja kokeilemaan? Eipä kai tonin lastujen luulis tätä aiheuttavan
-
Ei aiheuta.
-
Näin aattelinkin :D
täytyypi tänään tutkailla nuo hommat läpi mitä muista vastaavista vioista löysin juttua, voisko mitenkään johtua siitä, että arvot hukassa, kun akku ollut pitkään irti? Vaikka eipä sen uskoisi myöskään tuota aiheuttavan
-
Nytton ainakin osittain "ratkastu" elikkä enää ei sammu, kun säätelin kaasuläpältä tyhjäkäyntiä lämpösenä, ennen sammu kokonaan jos tyhjäkäynnillä rutisti tk-moottorin letkun, nyt tippuu sinne 500 tienoille.
Tosin tyhjäkäynti on ehkä hieman normaalia korkeampi 850-900rpm. Ja pientä pientä seilailua tyhjäkäynnillä, voisi ehkä johtua vaihdetusta nokasta?
Kumma vaan jos tuo nyt "korjasi" vian, kun tosiaan ennen (muistaakseni) kävi tyhjäkäyntiä hyvin. Voihan tuo kaikkien vaihdettujen osien summakin tehdä osaltaan sen, että muuttuu tyhjäkäynti
-
Yhessa autossa oli samaa TK:lta vapaalle ja meinas sammua. Ei löydetty mitään vikaa, loppui vasta kun siirrettiin IMM painepuolelle..
-
Oma ysi sammui rivakamman kiihdytyksen jälkeen jälkeen kun päästi kaasun täysin ylös, esim valoihin tullessa yms, IMM:n vaihdolla korjaantui täysin.
-
Oma ysi sammui rivakamman kiihdytyksen jälkeen jälkeen kun päästi kaasun täysin ylös, esim valoihin tullessa yms, IMM:n vaihdolla korjaantui täysin.
Tuokin nyt olisi ihan mahdollinen syy, kun on kopio -012 immu käytössä