Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: laatikkovika - 22.09.2016, 14:09:06
-
Otsikossa aika paljon. Tänään vaihdoin puolan/pääteasteen, massamittarin, nokan anturin, mittasin b-paineen on ok.
B-pumpun releen vaihdoin, suutinrele tsekattu.
Jakajan kansi ja pyörijä vaihdettu.
Sytytysjohtoja en mitannut, oireet ei viittaa yhteen sylinteriin vaan totaali katkoon/ vajaateho.
Noi kun tein niin veti taas niin aikas hyvin. Joutokäynti ensin vähän ontuvaa mutta kun päästiin tien päälle niin johan taas meno maistui..
Aikaisemmin teki saman tempun ennen osien vaihtoakin.
Lämpöanturi, kampuran anturi, boksi?
Oireet varsinkin haaleana, ei vedä pikkukaasulla, kun pitää kaasua hetken alkaa vetämään mutta woima puuttuu, pitää pykältää 2 vaihdetta pienemmälle että jotain tapahtuu.
Lastutettu boksi mutta miksi toimii/ei toimi?
Hermo pinnassa, jos ei korjaannu parissa päivässä näillä tempuilla otan vara-auton liikenteeseen ja ajan tämän johonkin tontin perälle näkymättömiin. >:(
-
No niin... Korjaantuihan se noilla edellämainituilla hommilla. Ei vain alkanut toimimaan kun paikallaan kokeili mutta kun lähti tien päälle ja vedätti kunnolla niin sen jälkeen kaikki ok.
Monta osaa tuli vaihdettua mutta veikkaus kallistuu tuonne imm suuntaan.
Tielle kun lähti niin "tottui" uuteen imm ja kylmäkäynnistyskin toimii niinkuin pitää eli kierrokset nousee sinne n. 1500 ja laskee siitä melko nopeasti alle tonnin. Tuo ominaisuus onkin puuttunut jo pitkään.
Jos olisi nokan anturi ollut viallinen, ei varmaan kuormitus vaikuttaisi?
Nyt vetää paremmin kuin vuosiin, ei tarvitse työntää tuonne pusikkoon ihan vielä.
Ihan hetken ehdin jo ajatella etten ymmärrä näistä mitään mutta perusjutut auttoivat taas.
Nyt jo kolmisen päivää toiminut ilman murheita että kyllä sen kai voi katsoa korjatuksi..
imm on ihmeellinen asia.