Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Tommi_K - 24.09.2016, 15:49:45
-
Minulle on tarjottu otsikon mukaista laitetta.
Mitähän tuommoisesta kannattaisi maksaa?
Mittarilukema 107800 km, automaattivaihteisto (3 vaihdetta), ohjaustehostin, sähkölasit ja -peilit, vakionopeudensäädin, sähköantenni. 2,9 litran PRV V6 moottori. Ja varmaan paljon jotain muuta, mitä en osaa tähän laittaa.
Viimeinen katsastus, jonka jälkeen laitettu kuivaan talliin on tehty vuonna 1989.
Nykytilassa olevasta autosta saamani kuvat ovat erittäin lupaavia. Ei lommoja, yms. ainoa detalji nostettuna omaan kuvaan oli vasemmanpuoleisen etulokasuojan alareunan ruostevaurio, joka on mielestäni aivan mitätön. Siis helppo korjata,
Tämä on siis originaali Suomi-auto.
Kannattaako ostaa projektiksi?
-
Jos hinta kohdallaan, niin ehdottomasti.
-
Juuri näin, mutta mikä olisi se oikea hinta tuollaisesta projektiautosta?
-
Paha sanoa näkemättä autoa tai kuvia siitä.
-
Tarjottava summahan kanssa riippuu siitä tajuaako myyjä puoli mikä auto tallissa on.
Jos myyjä on joku kujalla oleva perikunta vast. niin tarjottava hintahan on eri, kuin jos myyjä on joku auton arvon tietävä Volvo harrastaja.
-
Onko se todellakin -81? Eli uudemmalla keulalla ja kojelaudalla? Mikäli on niin se nostaa auton harvinaisuusastetta.
Hinta tosiaan kuten edellä todettu. Toivo, että myyjä ei tiedä mikä auto kyseessä. Hyvänä verrokkina menee OKH-500 joka on alkuperäiskuntoinen -81 mallinen käsittääkseni nykyään museorekisterissä. Sen pyyntihinta on ollut siellä 7-10k€ paikkeilla aina kun myyntiin on tullut mutta sitähän en tiedä mikä myyntihinta on ollut.
-
Karkeasti: viallinen -6000, pikkuvikainen 6000-10000, hyvät siitä ylöspäin. Näitä on sen verran vähän Suomessa liikkeellä, että mitään Suomalaista markkinahintaa ei pysty tilastojen valossa sen tarkemmin laskemaan.
Kannattaa ehdottomasti ostaa jos on kohtuullisella vaivalla kunnostettavissa. Tämä automalli on mielestäni (henk koht mielipide) selkeästi alihintainen harvinaisuuteen nähden. Jos nämä tulevat joskus globaalisti muotiin, niin hinnat eivät voivat liikkua lähinnä ylöspäin.
-
Kiitoksia kaikille vastanneille!
Nyt sain hyvän kuvan hintatasosta!
Tommi
-
Kiitoksia kaikille vastanneille!
Nyt sain hyvän kuvan hintatasosta!
Tommi
Minkäs värinen se on (kori, sisusta) ja meinasitko käydä kauppoja hieromaan?
-
Mieli tekisi kauppoja hieroa, tosin pankissa käyntiä se vaatisi ja kun ei ole oikein noita tilojakaan... Harmillista.
Ohessa aito kuva, eiköhän siitä selviä harrastajalle paljon.
(http://s22.postimg.org/ofp7g1ld9/vrcf_bertone.jpg) (http://postimg.org/image/ofp7g1ld9/)
-
Ei kai kyseessä ole uutena Helsingissä vaikuttanut auto jonka rekkarissa on/ollut numero 400?
-
Myyntiin näemmä tupsahti tavoittelemasi yksilö
http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Volvo_Bertone_262c_30951231.htm?ca=18&w=3 (http://www.tori.fi/varsinais-suomi/Volvo_Bertone_262c_30951231.htm?ca=18&w=3)
-
No sehän myytiin nopeasti.
Kuka osti? :)
-
No sehän myytiin nopeasti.
Taisi olla hinta kohdillaan. Mietin vaan, että jos sisustus ja tekniikka on kunnossa niin halvalla meni. Toki joutuu rakentelemaan ja tekemään täydellisen huollon.
-
Joo, tuohan se oli. Toivottavasti myyjä kertoi kaiken historiasta. Siksi en siihen ryhtynyt.