Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: mikakristian1 - 26.09.2016, 09:54:49
-
tervehdys löytyisikö tietäjää ongelmalle,,,autona v70 2002 d5 ajettu 365000. auto sammui... kävi noin 5 min tyhjäkäynnillä pihassa ja sammui yht äkkiä ja nyt ei lähde käyntiin starttaamalla,,,hinaamalla kyllä lähtee..ja pysyy käynnissä kun kierrokset yli 1200 jos alle sammuu saman tien,,,,tankkilinja tarkastettu siirtopumppu tuo tavaraa korkeapaine pumpulle ja pumppu ottaa tavaraa sisään ,mutta ei anna polttoainetta commonrail tukkiin vika koodinaECM-2505 alhainen polttoaineen paine,
-
Oletko vaihtanut PA-suodattimen millon?
-
Määränsäädin, löytyy kp-pumpun perseestä.
-
Määränsäädin, löytyy kp-pumpun perseestä.
Eikös se paineen säädin ole siinä polttoaine kiskon päässä joka tuossa kommonrailissa aiheuttaa nää ongelmat.
-
Eikös se paineen säädin ole siinä polttoaine kiskon päässä joka tuossa kommonrailissa aiheuttaa nää ongelmat.
Määränsäädin on pumpussa ja kiskossa on paine anturi.
-
Määränsäädin on pumpussa ja kiskossa on paine anturi.
Ok, mutta koodi viittaa minusta just anturi vikaan.
-
Ok, mutta koodi viittaa minusta just anturi vikaan.
Eikö se anturi juuri toimi oikein kun se kerran havaitsee liian pieneen polttoaineen paineen. Jos polttoainemittari näyttää nollaa niin tuskin uutta anturia tankkiin ostat...
-
tullut nyt tutkittua ja hutkittua,,,,eli ongelman ydin on että common rail tukkiin ei tule painetta /tavaraa ,kp pumppu kehittää antaa paineen vasta tukkiin kun moottorin kierrokset nousee yli 1400,,,,niin hörähtää heti käyntiin ,,,,,,,olisiko kentie kp pumppu zipannut ,game over ,tunnit täynnä
-
Vastaavaa on tullut vastaan ja vika on ollut korkeapainepumpussa. Ei muuta ku vaihtamaan. Purkuosia kohtuu hinnoilla saatavilla.
-
Eikö se anturi juuri toimi oikein kun se kerran havaitsee liian pieneen polttoaineen paineen. Jos polttoainemittari näyttää nollaa niin tuskin uutta anturia tankkiin ostat...
no ei tietenkää kun asian noin ilmaisee... omasta sammuminen korjautui just sen paineanturin uusinnalla kun sammui satunnaisesti ja ilmoitti tosin juu liian korkeaa painetta eli ei lie sama ongelma tosin oma lähti aina käyntiin ja sammui sit kaasua painaessa...
-
ongelma tuli ratkaistua ,,,se korjaantui kp-pumpun vaihdolla ja taas mennään.....
-
Vähän aikaa on jo viime vastauksesta mutta nyt huomasin vasta ko.ongelman.
Hyvä jos vika korjaantui kun vaihtoi koko kp-pumpun, mutta voihan se perimmäinen syy olla määränsäädin joka nyt vaihtui koko pumpun mukana.. ::)
-
uudessa kp pumpussa ei ollut määränsäädintä,joten otin vanhasta sen säätimen,eli vika ei ollut määränsäädin vaan kp pumpulla oli tullut tunnit täyteen ;)
-
Hei pitikö pa järjestelmä ilmata pumpun vaihdon jälkeen??
Samanlainen oire. Mutta pumppu vaihdettu.