Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Hegeee - 01.10.2016, 14:55:00
-
Juu elikkäs täytys seossuhde mittari saada kytkettyy.. Ja mitö kaikkee olen kuullu et täytys lambaan laittaa???!.
Sitten kysymykseen jos nyt tulee lambaan mikä näistä johoista se o mihkä kytketään eli löytyy 2 valkosta johtoo ja yks musta?
Ja auton toimi 740 b230f
-
Vakio lambda on malliltaan kapeakaista ja se ei oikein toimi seosmittarin anturina. Laajakaista lambdan laitat lisäksi ja sitten toimii.
-
Onhan noita kapeakaistalla toimivia seosmittareita, perinteisin se jossa on ledejä (esim. FMI 1.2 tai 1.4). Musta johto on signaali, valkoiset on anturin lämmityksen johdot.
-
Kapeakaista lambdalla (autossa vakiona) näkee lähinnä sen, onko seos stoikassa vaiko rikkaalla/laihalla.
Varsinaista hyötyä siitä ei ole, mutta ongelmia sillä voi saada jos mittari kuormittaa liikaa lambdan singaalia, jolloin LH rupeaa mököttämään helposti.
Oikeasta seosmittarista (laajakaista lambda) onkin sitten hyötyä enemmän.