Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: hq - 02.10.2016, 01:23:00
-
XC:n kaveriksi ilmaantui heräteostoksena V50 T5 AWD, vieläpä kuusilovisella manuaaliaskilla, eli räjähteleviin Aisin-Warnerin automaatteihin ei tarvitse sen suhteen varautua. Autohan kulkee nätisti mutta on todella hengetön jo 4500rpm jälkeen, joten normaalihilujen (downpipe, välijäähy, suuttimet, kytkin) lisäksi mieleen tuli ahtimen vaihto johonkin fiksumpaan. Paitsi että orggis K04 on yhtä puuta pakosarjan kanssa ja reilut pari tonnia K16-paketista kuullostaa aavistuksen absurdilta.
Ahdinhan on keskemmällä ja toisin päin kuin isokorisissa eli R:n pakosarja ei tällä kertaa ole patenttiratkaisu. Mitä fiksuja vaihtoehtoja on ylipäätään olemassa? Realistinen tavoite noin 350-370hp pyörillä eli matalaa neljällä alkavaa kampiakselilla. Orggispakosarjan vetäisy poikki ja T25/T3 -laipan hitsailu on toki käynyt mielessä, mutta se alkaa mennä vähän kategoriaan "ei kai nyt taas".
Ideana on siis laittaa nelikko pikkusintti liikkumaan jotenkin kohtuullisesti ja tapetoida takaluukku 1.4D DRIVe-lätkillä.
-
http://motornord.se/system/webshop_showdetail.asp?HID=256&FID=313&HSID=3054&Kid=7612_5093&PID=106665
Tuollaista pakosarjaa myyvät Ruotsissa
-
Tuollaista pakosarjaa myyvät Ruotsissa
Oho. Nopeaa toimintaa. Ja vielä lisäksi juuri sitä mitä tarvitaan. Kiitokset, asia taisi selvitä kerralla ja tyhjentävästi.