Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jonih - 02.10.2016, 22:14:44

Otsikko: D24tic stefojen vaihto
Kirjoitti: Jonih - 02.10.2016, 22:14:44
Olis tarkotus vaihella 940 d24tic nokan etu- ja takastefat, sekä venttiilikopan tiiviste. Onkohan minkälainen homma? Pysyykö pumpun ajoitukset kohdallaan jos käyttää remmin ja hihnapyörän irti ja heittää takasin kiinni? Ja joku kerto että ei sais enää tiskiltä oem stefoja niin olisko suositella jotain hyviä?  Nii ja kuinkas tuo homma onnistuu kone paikallaan, aika ahtaalta kun näyttää pumpun ja tulipellin väli.
Otsikko: Vs: D24tic stefojen vaihto
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 03.10.2016, 02:31:22
Pumppu on ajoitettava uudelleen hihnapyörän irti käytön jälkeen. Eikä siihen saa tehtyä tarpeeksi luotettavia merkkejäkään, vaan se pitää ajoittaa digitaalisella työntömitalla/heittokellolla. Pumpun saa kyllä lukittua pitkällä 10mm hylsyllä, mutta eipä se taida silläkään tarpeeksi hyvin pysyä paikallaan. Jakohihnan nokkapyörästä puuttuu sitten kiila (kartioliitos nokka-akselin päässä), eli sekin pitää säätää uudelleen.
Otsikko: Vs: D24tic stefojen vaihto
Kirjoitti: Jonih - 03.10.2016, 13:05:42
Vainiin, riittääkös tuohon jakohihnan nokkapyörään kun laittaa jonkun merkin vai pitääkö kattoa kampiakselin merkistä ja remmin kans kohilleen?
Otsikko: Vs: D24tic stefojen vaihto
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 03.10.2016, 17:15:44
Nokka-akselille on merkki pumpun hihnapyörän alla akselissa, sellainen 3-4mm oleva lovi joka pitää olla venttiilikopan tiivistepinnan kanssa tasoissa. Kampiakseli ajoitetaan vauhtipyörässä olevan merkin avulla.

Vauhtipyörän merkki
(http://www.lintsi.info/wx/volvo/940_d24tic/syottopumppu/CIMG0513.JPG)