Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: HPI - 04.10.2016, 15:24:53
-
Yksikkö menee kunnostukseen. Kertokaa, mitä tulee ottaa huomioon yksikköä irrotuksessa ja uudelleen asennuksessa ja saako järjestelmää ilmattua kotikonstein?
-
Ei ole mitään erikoisempaa. Putket ja johdot irti ja samassa järjestyksessä takaisin. Normaali ilmaus toimii siihenkin.
-
Jos sähköpuoli menee kunnostukseen niin jarruputkia ei ilmeisesti tarvitse ottaa irti ollenkaan.
-
Pumppumoottorinkin saa irti ilman jarruputkien irroitusta.
-
Pumppumoottorinkin saa irti ilman jarruputkien irroitusta.
Löytyykö joltain myyjältä irtonaisena pumppumoottoria? Löytyykö jostain räjähdyskuvaa pumppuyksiköstä? Onko moottorin irroituksessa jotain mikä pitää huomioida (joitain käkikelloja purkaessa on otsan raavinta alkanut, kun jouset on sinkoillu pihalle :idiot2: )
-
Vanha ketju, mutta jos joku pohtii vielä samaa...
Justiinsa käytin Pohjanmaan Autohuollossa vaihdattamassa korjatun pumpunmoottorin. Reilussa puolessa tunnissa vaihtui.
Otti ilmanputsarikotelon ja sulakeboksin pois edestä. Moottorin pultit irti yksikön päältä - moottori ylös ja korjattu sisään sekä osat takaisin.
Pohjanmaan Autohuollosta saa korjattuja moottoreita - vanha jäi vaihto-osaksi.