Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Cyclone - 09.10.2016, 15:07:53
-
Ihmettelin, kun kierroslukumittari ei toiminut ja vaihdoin signaalijohdon paikkaa puolan - terminaalista + terminaaliin ja kappas mittarihan heräsi eloon. Eli kuuluuko kierroslukumittarille lähtevän johdon olla + terminaalissa vaiko - terminaalissa? Olen epävarma asiasta, koska netissä neuvotaan laittamaan signaalijohto miinukseen.
-
mun mielestä plussaan! ;)
-
mun mielestä plussaan! ;)
No ainakin toimii nyt. Se on tuo netti vähän tiedonlähteenä välillä niin ja näin. Mulla on se haynesin englanninkielinen opas, mutta siitä ei oikein käy ilmi. Edellinen omistaja vähän säätäny näköjään noiden johtojen kanssa. Mulla menee nyt miinukseen vain yks sininen johto.
-
Onko johdot oikein päin puolassa? Sininen johto puolan napaan +/15 ja punavalkea -/1. Irtonainen punavalkea johto on jo tehtaalta valmiina odottamassa mittariston takana kierroslukumittaria varten.
-
Onko johdot oikein päin puolassa? Sininen johto puolan napaan +/15 ja punavalkea -/1. Irtonainen punavalkea johto on jo tehtaalta valmiina odottamassa mittariston takana kierroslukumittaria varten.
Johdot oli alunperin niin, että kumpaankin napaan meni sininen ja punavalkea johto eli siis yhteensä neljä piuhaa. Nyt siirsin yhden punavalkean plus napaan jonka jälkeen kiekkamittari alkoi toimia. Signaalipiuha(punavalkoinen) mittariston takana on ensimmäisessä pinnissä kierroslukumittarin takana.