Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ande2 - 10.10.2016, 15:05:24
-
Pitäisi ostaa uudet iskarit eteen, ja katselin esim KYB kaasujousia (tuot nr 334611)
Käytin esim mister-autossa ja muissa paikoissa rek. tunnusta etsimiseen.
Nyt jäi kuitenkin mietityttämään antaako oikean iskarin minulle.
Mulla on V70 2.4 Classic vm 2000 eli ykköskoppanen.
Iskarit on valmistajalla jaettu vuosimalleille 97-03.2000
Jostain syystä se tarjoaa minulle samaa iskaria mikä käytetetään mk II mallissa (00->)
Onko noissa tosiaankin samat iskarit? Jos manuaalisesti laitan volvo v70 ja vaikka 1998 vuosiluvuksi niin hausta jää pois toi kyseinen kaasuiskarimalli 334611.
Voiko olla niin että ykköskoppasen vm 2000 mallissa olisi eri iskarit kuin 1998-1999 mallissa? Vai onko kyseessä vain bugi varaosahakusoftassa ja tuo kaasuiskari ei oikeasti sovi autooni (ilmeisesti pitäisi sitten valita KYB öljyiskari tuot nr. 634908)
-
Jos sulla on vm 2000 niin se on MKII.
Ykköskoppa loppui syksyllä -98.
Esim 12-98 on jo MKII.
Autosi on varmaan siis sähköisellä loistavasti suunnitellulla kaasuläpällä ja suorasytytyksellä, siis ilman virranjakajaa.
Iskarit lienee siis samat. En nyt jaksa avata luetteloa mutta eiköhän siihen voi luottaa.
Etupyöränlaakerit muuttuivat mutterimallista pulttimalliin samaan aikaan, huononnus taas mielestäni tuokin...
Ps. Älä pane pelkkiä öljyiskareita sinne eteen, kiroat valintaasi myöhemmin.
Hmm, tuo 2000 malli on niillä osarajoilla.. voi mennä jo valmistusajankohdan mukaan uudempaan malliin eli MKII 2000-->
Tarkista runkonumerolla!
-
Jos sulla on vm 2000 niin se on MKII.
Ykköskoppa loppui syksyllä -98.
Esim 12-98 on jo MKII.
Autosi on varmaan siis sähköisellä loistavasti suunnitellulla kaasuläpällä ja suorasytytyksellä, siis ilman virranjakajaa.
Iskarit lienee siis samat. En nyt jaksa avata luetteloa mutta eiköhän siihen voi luottaa.
Etupyöränlaakerit muuttuivat mutterimallista pulttimalliin samaan aikaan, huononnus taas mielestäni tuokin...
Ps. Älä pane pelkkiä öljyiskareita sinne eteen, kiroat valintaasi myöhemmin.
-00 V70 Classic on kyllä ykköskoppaa. Ekat kakkoskoppaiset ovat volvon mallilogiikkaan luottaen -99 vuoden lopulla käyttöönotettuja ja noita Classic-malleja on kaupattu ekojen kakkoskoppaisten kanssa yhtä aikaa.
Noihin saksalaisten liikkeiden varaosalistoihin kannattaa suhtautua varauksella, melkein kannattaa selvitellä valmistajan varaosanumero että voi tehdä ristivertauksia. Varmimmalla pääsee jos hakee osat paikallisesti, takuuasiat ym. käy paljon kivuttomammin (mitkä on halpojen iskareiden kanssa enemmän kun todennäköisiä). Mutta kyllä ne 850-x70 iskarit on oikeat tohon autoon.
-
..saas nähä miten äijän käy... :)
-
Jaa saas nähdä, onko kukaan asentanut jotain kaasuiskaria mitä voisi suositella? Jos jätän pois noi v70 mk2 mallit niin en löytänyt kuin Motonetistä TRW merkkisiä kaasuja. Ostan sitten mielummin esim sachsin öljyiskarit.
No löytyi bilstein 22-045799 joka ilmeisesti on twin tube kaasuiskari. Onko jollain kokemuksia siitä? Hinta olisi alle satasen kpl
-
Mulla oli edellisessä edessä Bilstein B4:set madallusjousien kans ja oli hyvät. Osaset liikkeet ainakin myy näitä. Kannattaa käydä kysymässä.
-
Fixukselta löytyy kanssa tuo merkki.
-
Juu sulla on ykköskoppa, eli mk1 on 3.2000 asti tehty. 12.1998 tuli vain ykköskoppaiseen sähkökaasuläpät, itseoppivat automaattilaatikot, suorasytyt, canit ja cemit.... anyway ;D , mut sama P80 kori kuitenski, eli kyllä, samat etutolpat menee sulle kuin 91-00 850/V70/S70.
Ja osta tosiaan ne kaasut mielummin O0
-
Juu sulla on ykköskoppa, eli mk1 on 3.2000 asti tehty. 12.1998 tuli vain ykköskoppaiseen sähkökaasuläpät, itseoppivat automaattilaatikot, suorasytyt, canit ja cemit.... anyway ;D , mut sama P80 kori kuitenski, eli kyllä, samat etutolpat menee sulle kuin 91-00 850/V70/S70.
Ja osta tosiaan ne kaasut mielummin O0
Tuli minullekin sit uutta infoa. Ajattelin että on MKII kun on sähköläppä, suorasytkä+ muut väylät ja nippelit ja uuden generaation matalakitkakone.
No, onneksi ei noihin ole paljoa tarvinnut syventyä.. :D
Jos menee vanhoilla tolpilla niin itse jouduin iskarivamman takia vaihtamaan etutolpat Bilsteineistä nopeasti johonkin ja otin juurikin Motonetista ne TRW:t.
Ovat olleet alla noin neljä vuotta ja ehkä n. 100 000km eikä ole valittamista. Sopivat hyvin myös normaali madallusjousien kanssa.
Ps. -99 mallissa on kyllä sitten jo ne vetarit pulteilla eikä muttereilla, olkoon tolppa mikä tahansa.
Vaihtui käsittääkseni 7/-98. Vanhassa 26 pooria, uudemmassa 36 pooria.
No, tuo ei vaikuta muutakuin pyöränlaakeri ja vetonivel ostoksille mennessä. :)
-
Ok kiitoksia, taidan ostaa Bilsteinin B4set kun saa samaan hintaan kuin motonetin TRWt
-
Juu sulla on ykköskoppa, eli mk1 on 3.2000 asti tehty. 12.1998 tuli vain ykköskoppaiseen sähkökaasuläpät, itseoppivat automaattilaatikot, suorasytyt, canit ja cemit.... anyway ;D , mut sama P80 kori kuitenski, eli kyllä, samat etutolpat menee sulle kuin 91-00 850/V70/S70.
Ja osta tosiaan ne kaasut mielummin O0
Oliko tämä oppiva automaatti dieselissäkin? Meillä on -99 v70 tdi automaatti , joko siinä jo on?
-
Oliko tämä oppiva automaatti dieselissäkin? Meillä on -99 v70 tdi automaatti , joko siinä jo on?
Jos vaihdekepin vieressä ei ole comfort/sport/winter -nappeja vaan pelkkä w niin on. Melkein parempihan tuo vanhempi systeemi oli.