Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Jouscar - 09.08.2011, 08:50:37
-
Hei,
Tuli hankittua tällainen V70 D5 MK3 2007 vuosimallin menopeli. Nyt pitäs suunnitella vetokoukun asentamista.
a) oletteko jäsenet tilanneet koukkuja esim. Ruotsista tai Saksasta (edullisimmat kuin Suomessa)?
b) vaatiiko asennuksen jälkeen auton tietokoneen ohjelmointia? (vanhemmissa ei tarvitse ohjelmoida)
-
Itselläni hieman samaa suunnitelmissa , mutta mistä tilata ?
-
WWW.EBAY.DE OLIS EDULLISIA IRTOKOUKUN SAA KIINTEÄN HINNALLA. ONKOHAN KUKAAN TILANNU SIELTÄ, LÄHINNÄ ONKO SÄHKÖSARJA TÄYDELLINEN JA TARVINNEKO KOODATA VIELÄ ASENNUKSEN JÄLKEEN?
-
Ebay.de tarjoaa vaihtelevan valikoiman, eri valmistajien kilkkeitä... Sopivuuttaa tai tarvittavia ohjelmointeja on vaikea arvioida. Kysy myyjältä.
-
tarvitsee ohjelmoida
-
Näin väitettiin myös edellisen korimallin can-väyläisistä V70:stä. Alkuperäisen sähkösarjan kanssa vaatii ohjelmoinnin, ettei auton takasumari pala kun kärry on kytketty. Mutta eipä ollutkaan täysin totta kun käytti ns. tarvikesähköjä (Thule)..
Epäilen että näihin uusiinkin tehdään sähkösarjoja jotka ei ohjelmointia tarvitse.
Sinänsä hauska ettei -08 XC70:n alkuperäiskoukun asennuksessa tuota ohjelmointia tehty -auton sumari palaa kirkkaasti, vaikka kärry on perässä. Auto oli ensimmäisiä asiakkaille Suomessa luovutettuja. En ole ihan 100% varma, mutta mun mielestä myös "tehdasasennetun" -05 V70:n sumari palaa kärry kytkettynä.
-
Ilmeisesti mikään ei kuitenkaan hajoa jos koukun asentaa ja testaa tarviiko ohjelmoida. Noiden sähkösarjojen hintahaarukka on aika kirjava. Ja kaikkien mukana tulee ohjausrele.
-
Minua myös kiinnostaa että pitääkö ohjelmoida.
Ja onko tässä koukun asennus yhtä suoraviivaista kuin II-koppaisessa?
Siinähän oli valmis liitin heti puskurin takana kontin puolella ja läpiviennitkin valmiina...
Vai pitääkö johtosarja vetää keulalle saakka kuten joissain muissa merkeissä?
-
About sama homma kuin II:s kopassa. Sähkösarjasta riippuen. Päätelmä tehty Westfalian ohjeista.
Melkein veikaan että kaikki tarvikeversiot menee ilman ohjelmointia ja orggis vaatii sitten softaakin.
-
http://www.evolvestore.co.uk/ , tilasin XC 60 irroitettavan koukun tuolta. koukku oli alkuperäinen Volvon koukku, mukana sähkösarja täydellisenä, myös prävaununvalosarjan boxi. hintaa kotiovelle toimitettuna 545 €. asennuksen tein itse n 3h. Lisäksi koukun ohjelmointi KAH:ssa 47 € siinä kaikki. Koukku oli XC 60 helppo asentaa.
-
Sovin kuukausi sitten asennusajan Kovilin kiinteälle vetokoukulle tuolta: www.vetokoukku.com (http://www.vetokoukku.com) hintaan 550 euroa. Viime perjantaina vein sitten autoni aamulla asennukseen vain huomatakseni, ettei myyjä ollutkaan merkinnyt varaustani kalenteriin. Pajalla ei siis ollut koukkua asennettavaksi, joten jäi homma tekemättä. Lievästi sanottuna tuli poltettua käämit oikein kunnolla.
Asiakashan voi äänestää vain jaloillaan, joten tuon pajan puuhastelua en enää suostu tukemaan. Soittelinkin saman tien ajan Volvolta alkuperäisen koukun asennukseen 220 euroa kalliimmalla. Periaatteista täytyy pitää kiinni vaikka vähän maksaakin :)