Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: h0ub0uz - 11.10.2016, 22:37:30
-
V70 2.4D 06 163hv 6G geartronic, vasta 450tkm ajettu.
Tärisee melkoisesti tyhjäkäynnillä, mutta moottori käy tasaisesti. Kierrosten noustessa tärinät häviävät. P:lle laitettaessa niin että auto menee P:tä " vasten " tärinä vielä hiukan voimistuu. Sitten vielä toinen pikku juttu: Turbiini lukko ei tunnu lukittuvan alle 2000rpm kierroksilla ajettaessa ( rpm mittari seilaa ). Yli 2000rpm toimii moittettomasti. Turbiini uusittu noin 35tkm sitten. Pystyykö tuota turbiinin lukon toimintaa muokata piuhan päässä oikeilla laitteilla? :o
-
V70 2.4D 06 163hv 6G geartronic, vasta 450tkm ajettu.
Tärisee melkoisesti tyhjäkäynnillä, mutta moottori käy tasaisesti. Kierrosten noustessa tärinät häviävät. P:lle laitettaessa niin että auto menee P:tä " vasten " tärinä vielä hiukan voimistuu.
Moottorin- / vaihteistontukikumit tähän syynä.
-
Saiskos linkit mistä kumeista kyse niin tilaan ne..? Tilaan ne kaikki, en vaan tiedä kuinka paljon niitä kumeja siellä on.
-
Tarkistappas apulaitehihna. (Vatkaako voimakkaasti) Pitää melko jyrinää, jos laturin vapaakytkin hajalla.
-
Vähänkin kun hipasee kaasua että kierrokset nousee niin tärinät alkaa hävitä, ei toki kokonaan. Sitten kun yli 1000rpm jyrinät/tärinä häviää jo niin ettei niihin huomiota enää kiinnitä. Pitänee joo vilasta se laturi. ::)