Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: peeki - 09.08.2011, 09:36:59
-
.. Motonetti myy joitain koriheloja
18-1516 Vakaajan korihela Volvo-850 8.80 €
Mutta olen ymmärtänyt, ettei niitä voi vaihtaa 1999 V70 Tdi vehkeeseen.. Vai voiko...
Itse tuossa jo ihmettelin ja irrottelinkin vakaajatangon apurungosta toiselta puolelta ja totesin, että saattaa mennä aikaa, että sen puslan sieltä välistä pois saa..
-
Vastaankin itselleni linkillä Volvolandian sivuille:
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=60677.0
Itselläni onkin juuri tuo vaihtamaton. :hello:.. eli uutta tankoa alle vaan.. hiukka järjetön systeemi, laitetaan rautakankeen muovihelat, niin saadaan sitäkin myytyä.. :idiot2:
-
Jos riittää harrastusmieltä niin tähän tyyliin.
Ota tanko käymään irtaallaan ja sahaa metallikiinnike poikki. Vuole tankoon vulkanoidut kumenrippeet irti ja sovita motonetin irtopuslat tankoon sopiville paikoille. Hae tiskiltä puslille sopivat irtonaiset puslankiinnikkeet, sellaiset peltihenkselit, maksoi muistaakseni vajaan 10e. Sit tarvit 20mm reiällä olevan prikan joka pitää katkaista sivusta, vääntää pihdeillä sivuttain rupelille, prikka tangon ympärille ja päät takaisin yhteen. Prikka hitsataan parilla pistehitsillä puslan ulko- tai sisäkylkeen. Tällä estetään vakaajan sivuttaisliike ettei se pääse kulkeutumaan pyöräkoteloon..
-
jotain tommosta itsekin mietin eli puslan pois vuolemista jne..... tuo prikka oli extraa.. jos sen laitaa sisäpuolelle, se pitää laittaa toisellakin puolella sisäpuolelle.. Miten se käytännössä estää tangon sivuttaissiirtyman, vai estääkö se puslan liikkumisen.. Noita tankoja on eri vahvuuksilla.. se ei liene ongelma.. Omani on 21.5mm VADKSEN koodien mukaan
-
Jep, molemmat joko sisä- tai ulkopuolelle, miksei voi laittaa vaikka sisä- ja ulkopuolellekin mutta toiset on kyllä tarpeettomat. Niillä peltihenkseleillä vedetään puslat kiinni apurunkoon, ne ei pääse sieltä liikkumaan mihinkään, tanko (prikat) tukeutuu sit niihin puslien sivuihin.. Ymmärsiköhän tästä mitään, mä konttaan ottamaan omasta autosta kuvan illalla.
-
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/vakaaja.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/vakaaja1.jpg)
(http://i223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/vakaaja2.jpg)
-
Kiitos!!!
JA iso HATTU vaivannäöstä..
Teen tollaisen virityksen..
-
Riittääkös se pito, jos sen prikan hitsaa vaan hekseliin vai pitääkös se hitsata tankoon..
-
Riittääkös se pito, jos sen prikan hitsaa vaan hekseliin vai pitääkös se hitsata tankoon..
Eihän se mitään pidättele jos prikka on henkselissä kiinni, tangossa se pitää olla.
Sehä tuossa unehtu mainita et hitsauksen jälkeen prikan ulkokehä pitää viilata sen verran pieneksi ettei se vastaa henkseliin. Se vois olla ikävän kuuloinen jos tuossa metalli vastaa toiseen..
-
No nyt asia on selvä.. Kyselin Vallilan takomosta http://www.vallilantakomo.fi/ (http://www.vallilantakomo.fi/) vakaajan hintaa.. 175€ vaihdettavilla puslilla.. Tiskillä 245€ vulkanoiduilla.. Mittatilaustyö on siis aikas houkutteleva.. Ja katteet on tiskillä kohdillaan.
-
No nyt asia on selvä.. Kyselin Vallilan takomosta http://www.vallilantakomo.fi/ (http://www.vallilantakomo.fi/) vakaajan hintaa.. 175€ vaihdettavilla puslilla.. Tiskillä 245€ vulkanoiduilla.. Mittatilaustyö on siis aikas houkutteleva.. Ja katteet on tiskillä kohdillaan.
Tiskillä hinta vaihtelee 190....330e välillä riippuen mikä tanko on kyseessä. Muistaakseni paksuin ei kuitenkaan ollut se kallein.