Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: turbomursu - 12.10.2016, 20:06:00
-
Elikkä tollanen pikkuviri fk 19t:llä ja 465cc suuttimilla. Ym. Pientä.
Probleemana semmonen, että soseet on ahdoilla liian laihalla.
Tyhjäkäynnillä ja matka ajossa pyörii siinä 14.7 korvilla. Poislukien sen, että välillä kun kaasulta nostaa ja laittaa kytkimen pohjaan seokset on hetken mittatin ääripäässä laihalla ja sieltä n. 5-10 sekunnin kuluttua nousee takaisin 14.7.
Ahtaessa seokset pyrkii myös tuonne 14.7, elikkä roimasti liian laiha.
Kylmäkäynnistys aikalailla ainoa tilanne kun seos menee kunnolla rikkaalle ja sieltä pikkuhiljaa nousee stoikkaan.
Ja tosiaan ei tunnu pätkimisiä/rötäämisiä tai mitään ajossa
Olisko ideoita?
Bensanpaineet ainakin tuolta mittailen ensiksi.
Tuottosampi pumppukaan ei varmaan hullumpi ajatus
-
Tuli vähän mittailtua paineita.
Ajamaan en mittarin kanssa päässyt, mutta hieman epäilyttävät arvot paikallaankin.
Tyhjäkäynti n.2.4bar (mittarin tarkkuudesta ei varmaa tietoa)
Kierroksia kun lähtee nostattaan tippuu paine n.2 bar, eikös kumminkin kuuluisi nousta kun alipaine vähenee?
Ja sammutuksen jälkeen paineet laski hitaasti alaspäin.
-
Vahvasti viittaisi siihen että pumpussa tai bensapaineen säätimessä on häikkää.
Ahdoilla bensanpaineen kuuluisi nousta (peruspaine+ahtopaine) eli jos peruspaine on esim. 3bar ja ahtoja 0.5bar = 3.5bar
-
Vahvasti viittaisi siihen että pumpussa tai bensapaineen säätimessä on häikkää.
Näinpä itsekin epäilen, huomenna pitäis hankkia tuottosampi pumppu, oli vika siinä tai sitten ei :D
-
Nyttolis walbron 255 tankissa, mutta ei juurikaan vaikutusta asiaan, myös toisella paineensäätimellä kokeiltu..
Ja paineita en päässyt pumpunvaihdon jälkeen mittaamaan, kun tuli vahingossa rikottua koko painemittari :buck2:
Voisko johtua vaan tosta perkeleen "fefe" 3" immusta?, ei kyllä nappais montaa sataa maksaa kokeilla josko aito bossi toimis paremmin
-
Voisko johtua vaan tosta perkeleen "fefe" 3" immusta?
Voi. Tietty voisi senkin kortin katsoa jos nurkissa lojuu -016 loppuinen niin siirtää siitä rojut 3" tuubiin
-
Palataampas perusasioihin....
Pumpun vaihtaminen vakiosta isommaksi on ehdoton edellytys, että setti voi ylipäätään toimia mitenkään. Joten siksi en kommentoinut mitenkään aikaisemmin. 90L/h pumpulla kun ei mahdottomia tehdä, koska suuttimesi virtaavat jo 112L/h, lisäksi pumppu on vanha ja väsähtänyt.
Lastuistasi et puhu mitään, mutta väitän 99,9% varmuudella syyn moottorin käytökseen löytyävän sieltä. Koska harva säätäjä (edes minä) tekee niin tarkan kartan, että stoikassa pysytään kokoajan ilman lambda-säätöä.
Nykäiseppäs lambdan piuha irti ja aja lenkki seoksia tarkkaillen, niin saa kuvan todellisuudesta. Nimittäin hyvin tehdyllä lastulla voi ajella ilman lambdaa ilman, että seoksissa on mitään erityistä mutisemista. Pyörien 14,5-14,8 välillä ja kiihdytettäessä siellä 12 nurkissa. Jos näin ei tapahdu, lastun kartat ovat persiillään.
Vikakoodinhan se kehittää lambdan puutteesta aikanaan, mutta sen voi nollata normaalisti.
Väitän syyn olevan siinä, että 012 IMMun linearisointi puuttuu, kuten vakio #4 skaalaus suuttimillesi sopivaksi, jolloin mm. lambda-threshold kartat ovat väärillä arvoilla ja stoikassa kiihdyttäminen menee pidemmälle kuin pitäisi, koska kuormatiedon skaalaus menee myös vakion #4 mukaan yhdessä IMMun linearisointi kippuran kanssa. Jos nuo asiat ovat väärin, on kaikki muukin.... :facepalm:
Eli kun LH:n kuormatieto on kasvanut tietyn rajan yli joko äkisti (kiihdytys) tai sitten absoluuttisesti (kuorma riittävä), LH irrottautuu lambda-säädöstä ja painelee menemään puhtaasti karttojen mukaan lambda-korjauksilla höystettynä (LTFT). Jolloin taatusti millään lastulla ei mennä stoikassa tahallisesti!
Olen näistä asioista lätissyt vuosien mittaan monesti, mutta silti nämä kaikki tulevat aina "yllätyksenä" uudelleen porukalle. Aiheesta on väännetty paalatussa projekti-topicissani kyllästymiseen asti (arkistoitu).
Fefe IMMun ongelmat ovat lähinnä sitä, että virtaus/antojännite käyrä ei ole lineaarinen tai samanlainen kuin toisessa kappaleessa tai sitten juotosviat (ylivoimaisesti eniten), joiden vuoksi IMMu pätkii tms. sekoilee.
Tässäpä syy siihen, miksi en tee bulkkilastuja....
Ps. LH polttoaineensyötön laskukaava menee, ilmaa kg per tälli, johon sitä IMMua tarvitaan mittaamaan oikea Ilman Massa Määrä....
-
Kokeilen tuon orkkisimmun siirtää isompaan putkeen ja katson vaikuttaako.
Sitten kokeilen vakiolastua ja ihmettelen lambdaa.
Kovasti vaikuttas siltä, että immu lukee ilmamassan väärin.
Palaan illasta tutkittuani asiaan.
-
:facepalm:
Vakiolastu ei ainakaan toimi, koska sillä menee seokset väistämättä paksulle (isommat suuttimet).
Ja jos se toimii paremmin kuin "lastu", niin..... No.....
Tuon FEFE immun mittaustulos voi olla liian pieni tai pohjaa (ainoa selittävä vika), jolloin kuormatiedon kasvaminen loppuisi ennen aikojaan, jolloin sopitus voi kääntyä laihalle, mutta silloin sopitus laihenee kokoajan kierrosten noustessa ja olisi jossain vaiheessa todella hoikalla.
Toki FEFE immuja on saatu pohjaamaan mm. HX40 ahtimella isoilla kierroksilla, sekin käyttäytyy em. tavalla, mutta sopitus ei taatusti pysy stoikassa tuolloin.
Ihan perus-settinä tarkasta, että tyhjäkäynnillä IMMu antaa n. 2,3V jännitelukeman lämpöisellä koneella.
Edit: Pohjaavallakin IMMulla kiihdytyksessä rikastetaan normaalisti...
-
Nytton bensansuodatin vaihdettu ja kokeiltu diy 3" immulla, eipä vieläkään anneta tarpeeksi soppaa, nytton afr 13 korvilla täyskaasulla. Mitähän tälle nyt tekee alkaa oleen kaikki katottu
-
Ylläolevista ei ilmeisesti pystynyt vielä päättelemään että geneeriset sinnepäin lastut ei geneerisesti ole kovin häävejä? Jos ei ole vutoja ja anturit on kunnossa, niin kovin vähänpä on vaihtoehtoja.
016 immun hilut 3" putkessa ei muuten ole mitenkään varmasti sama kun oikea 012 immu. Se mittauselektroniikka kun ei osu keskelle putkea, niin mikä tahansa pyörre tms epäsymmetrisyys virtauksessa voi aiheuttaa hassuja tuloksia. Myöskin oikeasti 012 immulle tehtyjä lastuja on surkean vähän, yleensä nuo on 016 immulle ja vakiosuuttimille koodin puolesta, ja korjailtu vaan kartoilla että pelaa edes sinnepäin.
-
Silmämääräsesti osu rojut keskelle putkea, mutta eroa ei oikeastaan ole tuon fefen ja diyn välillä käytöksessä. Kokeilin myös vakiolastua paikalleen, eikä sekään juurikaan mihinkään vaikuttanut, ainakaan parempaan suuntaan, pätkimistä ilmaantu sillä ja soseet sillonkin ajautu laihalle
-
Nyt menee kyllä rikkaan puolelle, mutta vasta n.4k rpm jälkeen sinneasti mennään lähes stoikassa.
Siinä 4 tonnin jälkeen tipahtaa n. 12.2 korville ja tuntuu vetävän paljon ilosemmin, kierrosten noustessa lisää menee sinne 11.x seutuville.
Hämää vaan tuo matalempien kierroksien laihuus vaikka ollaan ahdoilla?
Edit: tosiaan tämän tekee tuolla 016 immulla 3" pötkössä, fefe immulla menee stoikassa 0-rajotin, ei siirry ollenkaan rikkaalle
-
Lastu!
Ja siellä lambda-treshold upper, sekä IMMun linearisointikäppyrä ja muutama muu skaalaus....
Mutta mitäpä minä asiasta tiedän.....
Vakio (016 IMMun):
88 88 88 88 77 53 34 16
Minun versio (012):
88 88 84 63 48 44 33 16
Edit:
Tuolla kartalla on sitten editoitava rpm-skaala, joka vakiona menee näin:
721 1213 1715 2040 2885 3742 4853 6293
-
No minä en tuosta lastupuolesta tiedä sen kummemmin, tonin lastu sielä on ja kuulemma on alhaaltakin nostettu syöttöjä.
-
No minä en tuosta lastupuolesta tiedä sen kummemmin, tonin lastu sielä on ja kuulemma on alhaaltakin nostettu syöttöjä.
Pelkkä sopituksen lisäys peruskarttaan ei auta mitään, jos lambda-säätö on jätetty tarttumaan kiinni....
LH vetää stoikkaan niin pitkään kun sen ylempi raja tulee vastaan, joko kuorman muutoksessa tai absoluuttisesti. Absoluuttiset rajat ovat sitten siellä rajoittimen tietämissä vakiona.
-
Itse en tuosta lhn säätämisestä tosiaan mitään tiedä ja sinä et ilmeisesti noita lastuja suostu tekemään? :D
-
Itse en tuosta lhn säätämisestä tosiaan mitään tiedä ja sinä et ilmeisesti noita lastuja suostu tekemään? :D
En bulkkina, ajamalla kyllä!
Ajamalla olen puoleen sataan autoon tehnyt lastut.
-
No minä en tuosta lastupuolesta tiedä sen kummemmin, tonin lastu sielä on ja kuulemma on alhaaltakin nostettu syöttöjä.
Ja tämäkin ongelman syy on selvillä, kyseinen keksintö kävi tässä näytillä. Arvaako kuka missä osassa vika oli, ja kenen tekemä kyseinen tuote oli? :-X
-
Ja tämäkin ongelman syy on selvillä, kyseinen keksintö kävi tässä näytillä. Arvaako kuka missä osassa vika oli, ja kenen tekemä kyseinen tuote oli? :-X
Ei tietenkään arvaa...... :-X
:buck2:
-
Katsoin binääriä ja...... :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Rajoitin ruuvattu sinne 6500rpm nurkalle.
-016 linearisointikippura, vaikka tiettävästi 012 IMMu (joten kartat päin persettä jo heti kättelyyn).
+90% vakiokartta (päin persettä jo valmiiksi).
Lisää sopitusta kuumakäynnistykseen (täysin tarpeetonta, koska sitä on vakionakin jo vähän liikaa jopa wiinalle)
Fuel-cut tappiin koko kierroslukualueelta.
Tyhjäkäyntiä korotettu 850rpm lukemaan sekä vaihdepäällä automaatissa, että vapariin. Unohtaen täysin se, että suurissa lämpötiloissa sitä tyhjäkäyntiä on syytä korottaa, eikä laskea (vesi kiertää nopeammin).
Sentään vakiota #4 oli ruuvattu. Tosin täydellisen hihasta nykäistynä, sillä kertaakaan se ei ole sattunut menemään tasalukuun, vaan se on jotain täysin muuta.
Ei stana! :facepalm:
Mistä näitä oikein tulee..... :'(
-
Katsoin binääriä ja...... :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Rajoitin ruuvattu sinne 6500rpm nurkalle.
-016 linearisointikippura, vaikka tiettävästi 012 IMMu (joten kartat päin persettä jo heti kättelyyn).
+90% vakiokartta (päin persettä jo valmiiksi).
Lisää sopitusta kuumakäynnistykseen (täysin tarpeetonta, koska sitä on vakionakin jo vähän liikaa jopa wiinalle)
Fuel-cut tappiin koko kierroslukualueelta.
Tyhjäkäyntiä korotettu 850rpm lukemaan sekä vaihdepäällä automaatissa, että vapariin. Unohtaen täysin se, että suurissa lämpötiloissa sitä tyhjäkäyntiä on syytä korottaa, eikä laskea (vesi kiertää nopeammin).
Sentään vakiota #4 oli ruuvattu. Tosin täydellisen hihasta nykäistynä, sillä kertaakaan se ei ole sattunut menemään tasalukuun, vaan se on jotain täysin muuta.
Ei stana! :facepalm:
Mistä näitä oikein tulee..... :'(
Mukava laittaa näitä autoonsa kiinni ja käyttää useita "työviikkoja" etsien vikaa mekaaniselta puolelta, ajatellen tehneensä itse jotain vituiksi ja kokeilla kaikki mahdolliset konstit saada auto pelaamaan.. :(
Kaiketi tuo kuumakäynnistys sopituksen lisäys on syy siihen, että lämpimän koneen käynnistäessä pomppaa kierrokset pariksi sekunniksi n.2k rpm?
-
Mukava laittaa näitä autoonsa kiinni ja käyttää useita "työviikkoja" etsien vikaa mekaaniselta puolelta, ajatellen tehneensä itse jotain vituiksi ja kokeilla kaikki mahdolliset konstit saada auto pelaamaan.. :(
No, yleisesti kannattaa muistaa myös se, että jo auto toimii vakio romuilla ja lastuilla, muttei vaihdetuilla lastuilla, vika on mahdollisesti lastuissa, jos ongelmat alkavat heti lastujen vaihdon jälkeen.
Kaiketi tuo kuumakäynnistys sopituksen lisäys on syy siihen, että lämpimän koneen käynnistäessä pomppaa kierrokset pariksi sekunniksi n.2k rpm?
Osittain tuo on normaali ominaisuus mutta sopituskin vaikuttaa asiaan vähän.
Tuo tyhjäkäyntiviidakko (21 karttaa) on LH:n se osa jota en ole oppinut ymmärtämään täysin.
-
Suuret kiitokset vielä TVS:lle P>
Pääsee viimein tarvittaessa mopoautoista ohi.
Ja näin kantapään kautta oppineena en suosittele bulkkilastuja ::)
-
Suuret kiitokset vielä TVS:lle P>
Pääsee viimein tarvittaessa mopoautoista ohi.
Onneksi meitä säätäjiä on vähän pitkin pitäjiä, vaikkeivat he itsestään pidä meteliä.
Ja näin kantapään kautta oppineena en suosittele bulkkilastuja ::)
Varsinkaan "Custom"-lastuja settiin, joka ei ole vakio! :buck2:
Tästä olen lienen paasannut kotvasen tai tovin.... ::)
Nimittäin yksikään säätämistäni autoista ei ole ollut edellisen kaltainen, kun ylitetään +230hv raja vinokoneessa. Puhumattakaan siitä, kun ylitetään 012 IMMun puoliväli.
Tästä syystä väsäilen tuota LH rautamuutosta 519 (yms.) filmi-IMMuille, jotta siitä saadaan koko hyöty irti (laajempi mittausalue).
-
Terve! Apua kaivataan!
Minulla on volvossa tekniikkana 16t mitsu, 668 dekat, 012imm ja tietenkin tonin lastut. Yms pientä.
Ongelmana on että seos ei pysy kurissa täys kaasuvedossa vetää laajakaistalamdan mukaan seoksen 10.0arf eli aivan liian rikkaalle auto työntää mustaa ja bensa haisee ja veto on nykivää. Seokset mittaan plx laajakaista lamdalla. Autolla on myös ajettu ilman että lamdan piuhat ovat kiinni ja vaikutusta ei ole silloinkaan seokset ovat samaa luokkaa.
Olen vaihtanut seuraavia osia ja mitään tuloksia ei ole tullut: bensapaineensäädin, nakuanturin, lämpötila-anturin, puolan, tulpanjohdot, lamdan, ilmansuodattimen ja imm on todettu kaverin autossa täysin toimivaksi.
Bensanpaineet mitattu ja olivat ok!
Autossa ei myöskään ole ahtovuotoja eli ei pitäisi sekään olla ongelma
Olen myös kokeillut kaverin autosta sytkä/bensa boxia missä on samat lastut sisällä kun minulla ja ei ole tullut tulosta seokset niilläkin 10.0afr täyskaaduvedossa eli voisin olettaa että ei ole purkki/lastuvika?! Olen myös kokeillut omaa lastuani toisessa ecussa mutta sama homma edelleen eli paksulla pyörii…..
On myös tullut kokeiltua tässä välissä jo kaverin 016imm 3 tuumanrungossa ja lastua 016 ja dekoille, ja tuolla setillä auto toimi huomattavasti paremmin seokset pysy täyskaasu vedossa 12-13afr koko ajan ja auto alkoi muutenkin liikkumaan iloisemmin kun seos oli kohillaan ;D
Joten tuosta kokeilusta päätellen ei luulisi autossa olevan esim johtosarja vikaa??!! Olisi kuitenkin kiva saada auto toimimaan tuolla 012imm niinkun kuuluisikin!
Viimeisin kokeilu oli että kaverin autossa kokeiltiin minun 962 boxia ja lastua ja tuo mikun boxi ei toiminut kaverin autossa laikaan samaa teki kun minulla eli seokset 10.0afr eli tästä kokeiluista taas riistiriitaisesti voisi olettaa että vika olisi purkissa/lastussa.
Selvennykseksi vielä viimeiseiksi että olen kokeillut autossani kavereiden ecuja ja niiden lastuja koska kavereilla on samat lastut kun mulla ja tulosta ei tule tuohon minun auton kuntoon eli seokset edelleen paksulla….?! Voiko siis olla johtosarjavika tai lastu/boxi vika vai jotain mekaanista vikaa vielä…
Olisin kiitollinen jos joku vastaisi tähän ja jaksaisi lukea ehkä vähän epäselvän tekstini ja antaisi minulle vinkkiä mitä lähtee kokeilemaan seuraavaksi! Alkaa itsellä ideat olemaan vähissä….. :-\
Edit: eri sytkäboxia vielä kokeiltu ei vaikutusta.
-
Tuon testin perusteella vaihteisin vielä lastuja ristiin jonkun kanssa...
-
Eilen kokeilin viimeksi kaverin ecua 937 boxia ja sielläkin oli sama lastu sisäsässä mikä minultakin löytyy ja ei vaikutusta ollut :( voisiko vika olla sytkäboxissa/ lastussa? Kun ecuun en oikein enää jaksa uskoa ;D
-
Eli onko ongelmat vain sillä 012 immulla?
-
Juuri näin vika tulee 012 ja lastulla esiin, mutta imm pitäis olla ehjä koska toimi kaverin volvossa ihan täysiä! :-\
-
Sanoisin että lastussa vika. Onko se tilattu 012 immulle?
-
On tilattu, ja ei en usko lastuvikaan koska autoa on ajettu myös kavereiden boxeilla/ lastuilla ja kavereiden lastut ovat samoja kun itellä :-\
-
Seuraako vika nyt IMM, lastua vai boksia? Tuohan vastaa suoraan kysymykseen, missä vika on ???
-
Hei! Viimeisin kokeilu oli juuri äsken kaverin boxi/ hänen lastunsa mikä on tehty 012imm ja dekan 668 suuttimille ja kaverin 012imm mikä on ehjä ja vika ei poistunut vieläkään täys kaasu vedossa seokset 10.0afr välillä kävi 11afr eli aika paksulla mennään…. :-\
Itsellä ideat aivan loppu… vinkkejä otan vastaan ilomielin mitä lähteä kokeilemaan!!
-
Paljonko sulla ahtoja on? Nakutusrikastus saattaisi myös tehdä tuon.
-
1.5bar tällä hetkellä säädettävällö hukkaportinkellolla tosin tuolla autolla ei oo päästy kun 016imm siihen paineesee kun 012 alkaa nuo rikas ongelmat. Nakuanturin olen myös vaihtanut pariin kertaan. Ei vaikutusta ollut
-
Lisää vinkkejä ja ideoita otan ilomielin vastaan! :-\ Jos sais vaikka auton toimimaan oikein!
-
Itse kokeilisin laskea ahtoja reippaasti. Silloin voisi poissulkea nakutuksen.
-
Tuo voisi olla kokeilun arvoinen idea ;D onko sinulla vielä muita ideoita mitä kokeilla? Tai missä vika voisi olla?
-
No minun mielestä (vaikken mistään mitään tiedä) moottorissa tai antureissa ei ole vikaa. Lastujen ohjelmat ei vaan kohtaa sun kokoonpanoa ja ahtoja.
-
Tuokin on tietysti että tuollainen ”bulkki lastu” ei vaan toimi tuossa minun kokoonpanossa mutta aika vaikea toisaalta uskoa… tässä kyllässä on aika paljon volvoja ja eri tekniikoita ja kellään muulla ei ole ollut ongelmaa bulkki lastujen suhteen… jos auto ei ala toimimaan niin pitääköhän viedä auto sitten jollekkin lh kurulle säädettäväks vai mikä voisi olla ratkaisu :-\
Itse seuraavaksi ainakin kokeilen vielä lisämaadoitusta koriin jos tulisi vaikutusta…
-
Listaan tähän vielä selvennykseksi mitä kaikkea olen vaihtanut autoon ja kokeillut.
-virranjakajankansi/pyöritin
-tulpanjohdot
-nakutusantureita, lämpöanturin
- toiset 668 dekansuuttimet
- toinen ecu/ lastu
- 012imm
-bensapaineen säädin
-bensasuodatin
-toista sytkäboxia kokeiltu
vakiolastulla ja sitten bulkkilastulla
Siinä nyt ainakin listaa mitä äkkiseltään muistin :)
Lamdan ja puolan
-
Joku selkeä ero putkituksessa immun lähistöllä, tai sitten se tosiaan voi nakuttaa. Bulkkimallisilla lastuilla en olisi kovin yllättynyt, sen verran noita oon lukenu ja vielä ei oo tarttenu positiivisesti yllättyä ikinä ;D
-
Mitä tarkoitat putkituksella?, ja pystynkö nakutukselle enää mitään tekemään? Muutakun hommaamaan uudet lastut? Kun nakuanturin olen pariin kertaan vaihtanut samoin lämpöanturin.
-
Imuputkiston virtaus vaikuttaa IMM lukemiin ja näin ollen seoksiin. Eli jos 016 immulla on vakio imuputki ja suodatin ja 012 immulla joku viritelmä voi olla että 012 näyttää "vääriä" lukemia. Esim. vakio boksista lähtevä ja heti ennen imm laajeneva putki sai aikaan eri afr lukemia kuin vähän aikaisemmin laajeneva putki vaikka muu setuppi oli ihan sama.
Onhan nakuanturi kiristetty oikeaan momenttiin? Ja vetääkö paksulle jo pienemmillä ahdoilla?
-
Huomenia! Olen käyttänyt 016 ja 012 täysin samaa suodatinta ja imuputkea, itsellä on tehty ahtoputket uudestaan alumiini putkista niin samalla on tehty imuputki uusiksi ja sekin on alumiinia. Ja nakutus anturi on pariinkin kertaan pistetty momenttiin eli 20nw ;D
Ja paksulle menee jo pienimmillä ahdoilla..
Imuputkeen jopa lisäten olen myös kokeillut tehdä imuputken 3 tuuman putkesta jos sillä ois ollu vaikutusta afr arvoihin mutta ei ollut niin muutin takaisin sen 2.5 tuumaan 8)
-
Tänään tarkistettu vielä vauhtipyörän ajotus ja samalla
Moottorin ajotus kaikki olivat ok! Ja vauhtipyörän tyhjä kohta näkyi startin reijästä ulos kun kampiakselin hinnapyörä oli merkissään! Eli vika ei pitäisi olla ajoituksessa.
-
Ja ykk on tarkistettu tulpanreiästä ruuvari tms että on kans eikä siinä etummaisessa merkissä joka muovissa näkyy kaikkein helpoiten. Oikea nolla niissä muoveissa on siellä apulaiteremmien takana.
-
On tarkistettu ja kaikki oli kunnossa! Ajotukset eivät heitä
-
Pystytkö TVS ajamalla säätämään noita vehkeitä/ teetkö ajamalla lastuja ulkopuolisille? ;D Kun ei tunnu vikaa omasta löytyvän jos se on vaan uskottava että bulkkilastuissa on jokin vika eivätkä ne sovi omaan autoon….
-
Pystyn. Julkinen selvittely vaan auttaa setvimistä koska et varmasti ole ainoa, kenellä on viritetyissä seosongelmia, ja osa niistä on lastuissa, osa ns oikeissa ruiskun osissa, ja valitettavan iso osa myös asennuksissa. Mutta paa YV jos ajatus on lähteä tuota säätämään ihan ajamalla.
-
Iltoja! Tänään testattu vielä muuttaa immu tuohon painepuolelle ja eroa tuli sen verran että nyt täys kaasuvedossa vetää 10.7 ja ei töki niin paljon kuten ennen, mutta auto alkoi tekemään sitä että seokset välillä humppaa että normi ajossa 2500rmp pyörii ekana 14-15afr ja sitten yhtä äkkiä käyttää 18-19afr ja siitä suoraan 10afr. Mietin että voisiko vikaa vielä sittenkin olla bp säätimessä/ bensapumpuissa koska niitä ei ole kysyiseen vehkeeseen vaihdettu vai onko tämä ihan haku ammuntaa ;D olisiko tvs ideaa mitä osia vielä vaihtaa autoon? Ja mitä tarkoitat ruiskuosilla?
Ja osaatko tvs kertoa lh sielun elämää enemmän että minun omalla 962 boxilla auto pyörii huomattavasti rikkaammalla koko ajan, mutta sittenkun otan 984 kaverin boxin ja laitan siihen oman lastun niin seokset muuttuvat vähän paremmaksi samoin käynti? :-\ että onko noissa 9xx boxeissa paljonkin eroa sisäisesti? :o
Edit 2.5bar bensapaineen säädin vaihdettu ei ollut vaikutusta asiaan, mietin voisiko kaasuläpän asentotunnistin vaikuttaa mitenkään asiaan?
-
Iltoja! Tänään testattu vielä muuttaa immu tuohon painepuolelle ja eroa tuli sen verran että nyt täys kaasuvedossa vetää 10.7 ja ei töki niin paljon kuten ennen, mutta auto alkoi tekemään sitä että seokset välillä humppaa että normi ajossa 2500rmp pyörii ekana 14-15afr ja sitten yhtä äkkiä käyttää 18-19afr ja siitä suoraan 10afr. Mietin että voisiko vikaa vielä sittenkin olla bp säätimessä/ bensapumpuissa koska niitä ei ole kysyiseen vehkeeseen vaihdettu vai onko tämä ihan haku ammuntaa ;D olisiko tvs ideaa mitä osia vielä vaihtaa autoon? Ja mitä tarkoitat ruiskuosilla?
Ja osaatko tvs kertoa lh sielun elämää enemmän että minun omalla 962 boxilla auto pyörii huomattavasti rikkaammalla koko ajan, mutta sittenkun otan 984 kaverin boxin ja laitan siihen oman lastun niin seokset muuttuvat vähän paremmaksi samoin käynti? :-\ että onko noissa 9xx boxeissa paljonkin eroa sisäisesti? :o
Edit 2.5bar bensapaineen säädin vaihdettu ei ollut vaikutusta asiaan, mietin voisiko kaasuläpän asentotunnistin vaikuttaa mitenkään asiaan?
[/quote
selviskö vika?