Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: veitservasa17 - 12.10.2016, 20:28:19
-
minkäslainen kone tämä t4 nimenomaan tuo 1948 kuutioinen 200 heppainen kone on virittelyn pohjaksi. onko mitään heikkoa kohtaa ja kuinka tuo kampiakseli kestää tehon noston. mikä tuossa koneessa on imu sekä pakoventtiilien halkaisija. olen koettanut löytää tietoa netistä mutta mistään ei tunnu löytyvän. alumiinilohkoinen ilmeisesti on joten painava ei luulisi olevan. eikä näyttäisi aihiotkaan olevan kovin kalliita.kiitoksia vastauksista.
-
Rellun kone... laita 5 pyttynen mieluummin
-
Rellun kone... laita 5 pyttynen mieluummin
No nyt tuli asiantuntija lausunto, tuo T4 on samakone kuin T5 yksi pytty vain vähemmän. Ihan samoja Volvon omia moduli lohkoja... ja T4 on kyllä melko kestävä kone tuonne 500hv asti ja siitä eteen pitää vähän jo alkaa askarrella mutta on näistä otettu yli tuhat heppaa että ei mikään huono ole...
tosin suosittelen www.x40fin.com sivustoon tutustumaan jos tosissas aiot virittää siellä pojat on tehnyt noita oikeesti tehokkaita ja tuntee nää paremmin.
-
Kiertokanget vaihtamalla h-profiilisiin kestää mekaanisesti hyvin 400 hv.
Akseli kestää enemmän, mitä lohko.
-
joo no tuo 450 hp riittää kyllä hyvin nuo kiertokanget ja männät jokatapauksessa menee uusiksi, kunhan tu kampura vain kestää ajattelin että kun tuo on alumiini lohkoinen niin onko tuon lohkon kanssa ollut ongelmia,mutta jos noin huimia tehoja otetaan niin kaipa tuo lohko kasassa pysyy hieman pienemmillä tehoilla.
-
Vakiokampura se on noissa kovimmissakin tehoissa... ja oliko niin että paras viriaihio oli joku -99-00 motti jossa on vielä kovatnostajat... en tiiä mittään muistan vaan jotain lukeneeni isojen poikien jutuista.
-
joo no tuo 450 hp riittää kyllä hyvin nuo kiertokanget ja männät jokatapauksessa menee uusiksi, kunhan tu kampura vain kestää ajattelin että kun tuo on alumiini lohkoinen niin onko tuon lohkon kanssa ollut ongelmia,mutta jos noin huimia tehoja otetaan niin kaipa tuo lohko kasassa pysyy hieman pienemmillä tehoilla.
vakio imusarja riittää 600 heppaan asti ja kannentiiviste kuulemma menee vielä yli 700. Isoja lukemia tuosta saa otettua. Paras aihio on ph1,5 eli just -00 tietämiltä.
-
kovilla nostajilla olevaa kantta voidaan kierrättää pitemmälle (9300rpm). lohko kestää sen 700hp/700nm. vähän pitemmällekkin pääsee kun rajaa vääntöä alhaalta. onhan noista hydris kannellakin se 700hp otettu. bensapumppu taitaa riittää sinne vajaa 300 ja vakio ruutta vähän päälle, jos niitä en nyt ihan väärin muista.
-
ja "pikku kokeilut" tuo vielä oman hintansa siihen lisää. ;D
-
ja se ei oo harrastus eikä mikään mihin ei mee kaikki rahat ja vähän päällekkin. :D