Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: petri12 - 17.10.2016, 20:16:18
-
(https://s17.postimg.org/y3klx5de3/14628150_1310015782366701_1667214221_n.jpg) (https://postimg.org/image/y3klx5de3/)
joo tuommosta tossa ihmettelin mihin mahtaa mennä..ei nää oikeen kun menee imusarjan taakse. keulasta katsottuna vasemmalla tuo musta pieni letku ylävesiletkun alla, lähes poikki ja omia nakkejani en ainakaan tonne väliin saa :D imee ilmaa ainaki nii perkeleesti.. tämmöseen jos vaan pikanen vastaus kiitoksia!!! :D
-
Menee imuputkeen vähän ennen turboa. Tarkoitus on ahdoilla puhaltaa huohotusta puhtaaksi.
Ei ole välttämätön mutta vuotaessan kyllä sytyttää herkästi vikavalon ja koodi on yleensä "misfire" jossakin sylinterissä.
Kyllä sinne letkun saa ja sen voi vetää vaikka imusarjan etupuolelta uusiksi sinne huohotukseen.
Tulppaa se ainakin jos et jaksa letkua uusia.
-
okei kiitos joo tos toi on ruennut vähän pätkimään jossain kilon tietämillä tänään käytin leimalla ja ei vaikuttanut ainakaan päästöihin, pitää vetää sinne imuputkelle tuosta uus letku rupee tuon takia imusarjaa irti repimään :D kiitos.
ei kyllä sytytä mitään valoja mutta tuo roikkuu tossa tyylii yhellä jollain kuminpalalla, saa laitettua uuden letkun kyllä mut pointsi et mihi sen vedän :D
-
Jep, kunhan on uus letku tai tulpattu molemmista päistä ettei vedä mittaamatonta ilmaa ohi imm.
Kilon ahdot, lastu vai pelkkä bleedi? Jos viimeinen niin pätkimistä kyllä on luvassa.
Itsellä yksi samanmoinen laitos ja pukkaa 1-1.1 bar lastutettuna ruotsinpojan lastulla. Penkissä karvanverran paksulla koko alueen mutta toimii kuin venäläinen taskunauris, mätänee vasta kesällä.. :D
-
jonkun ohjelman sinne ostin täältä foorumilta aikanaan mut ei mitää hajua mikä se on.. 1.2 se alkujaan näyttikin nyt seilaa siinä 0.9 ja kilon välillä max.. no tuohan se vähän saattas sit selittääkkin kun on reikä imuputkessa .... :D pitääpäs vaihtaa siihen tänään uus letku ja kattoo mitä tapahtuu
-
no nyt o uudet letkut ja vehkeet en tiiä, välillä toimii mut alkaa se rötäys en tiiä käviskö neljällä hetken aikaa kovemmissa vedätyksistä mutta rupeaa kuitenkin sit vetämään loppupeleistä, tulpat jos vaihtais mitkäs tuonne olis hyvät tulpat? oli ainaki sen näköset ettei hetkeen oo koskettu.. innolla ootan ku pääsee avaamaan kerran katkes yks kanteen... :D
-
iridium tulpat on hyvät, voi sinne laittaa perus tulpatkin. ei niillä niin väliä loppujen lopuksi.
-
Jotkut vannoo alkuperäistulppien nimeen mutta omassa lastutetussa on toimineet todella hyvin Denson tulpat. Mallinimeä en muista mutta ne mitä kirja suosittelee tuohon T5.
Jotain tuollaisia Denso tarjoaa iridiumina
2.3 T-5 (20V) 166 B 5234 T (F) (Turbo) 09/´93-01/´97 IK22 5310 I10 0,8 IK22
-
(https://s12.postimg.org/42v8yoahl/14800774_1317394181628861_1466648177_n.jpg) (https://postimg.org/image/42v8yoahl/)
tommoset tyylikkäät bossin super+ sieltä löyty joku joskus vähän asennellu, nyt tuli ngk platinatulpat ja taas mennään 8)