Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Pulkkinen - 18.10.2016, 02:39:43
-
Morjesta. Eli potilaana olisi 940 vm91 B230FB koneella. Ongelmana olis tyhjäkäynin seilaaminen+ runsas nykiminen ajaessa joka helpottuu +2500 kierroksen jälkeen. Bensan kulutus on myös päätä huimaava.
Vika koodeja ei anna Eli apu ja vinkit tulisi tarpeeseen!
Vaihdettua osaa:
-Molemmat polttoainepumput
-Virranjakajan kansi + pyöriä
-Tulpat+ johdot
-Ruiskun lämpötila anturi
- Lambda
- yleisrele apukuskin lokarista
-imusarjan tiiviste
- TK moottori putsattu
- Kaasuläppä putsattu + asentotunnistin säädetty
- kokeiltu toisella IMM
- Sytkäkivi
- Jakopää on kohdillaan
-
Pakopuolen vuoto ennen lambdaa voi aiheuttaa tuollaista. Eikä generoi vikakoodeja helposti.
-
Putkisto katottu läpi ei löytyny vuotoja :/ Tuli tossa sitten huomattua auton käynnissä ollessa että ei ole lambdan piuhat kiinni niin eikö tuon pitäisi sytyttää vikavalon mittaristoon ja antaa jokin vikakoodi ?
-
Imuvuodot.
Puristuspaineet/ohivuodot
Bensanpaine.
-
Putkisto katottu läpi ei löytyny vuotoja :/ Tuli tossa sitten huomattua auton käynnissä ollessa että ei ole lambdan piuhat kiinni niin eikö tuon pitäisi sytyttää vikavalon mittaristoon ja antaa jokin vikakoodi ?
Liekö siellä ees sitten vikavalon polttimoa paikoillaan ???
-
Putkisto katottu läpi ei löytyny vuotoja :/ Tuli tossa sitten huomattua auton käynnissä ollessa että ei ole lambdan piuhat kiinni niin eikö tuon pitäisi sytyttää vikavalon mittaristoon ja antaa jokin vikakoodi ?
Sytytysvirta päällä pitäisi vasemmassa reunassa palaa lambdavalo.
-
Virrat päällä vikavalo kyllä palaa ja käynnistettäessä sammuu. Imuvuodot on katottu starttisprayllä ei löytyny :/ Bensanpaineet mitattu oli se 3bar.
-
Laita lambdan johdot kiinni, ei se siellä huvikseen ole.
-
Laita lambdan johdot kiinni, ei se siellä huvikseen ole.
Juu piuhat laitettiin heti kiinni kun huomasin :D Tuo vaan ihmetyttää kun ei mitään vikakoodia tuosta antanut ? Lambdan piuhat kumminkin mitattu jännite vaelsi siinä 0.3-0.9 V välissä.
-
tere.
Olenpa törmännyt tapaukseen jossa tuo kyseinen valo oli kytketty rinnan latausvalon kanssa.
Katsuria kait huijattu
-
Juu piuhat laitettiin heti kiinni kun huomasin :D Tuo vaan ihmetyttää kun ei mitään vikakoodia tuosta antanut ? Lambdan piuhat kumminkin mitattu jännite vaelsi siinä 0.3-0.9 V välissä.
FB:n purkista en osaa sanoa mitään varmaa mutta FT:lläkin kestää lambdan vikakoodin tekeminen kotvasen (useita minuutteja). Olen onnistunut ajamaan lambdan piuha irti kymmenisen kilometriä ja käyttämään koneen kuumaksi paikallaan ja sitten sain vasta vikakoodin/valon.
Purkeista pitäisi saada ulos vähintään 1-1-1 koodi, mikä kertoo kaiken olevan ok.
Jos tuota 1-1-1 et saa ulos, teet tarkastuksen väärin tai jotain muuta on vialla.
Kts. vikakoodien tarkastamienen takapotkujen FAQ:sta.
-
FB:n purkista en osaa sanoa mitään varmaa mutta FT:lläkin kestää lambdan vikakoodin tekeminen kotvasen (useita minuutteja). Olen onnistunut ajamaan lambdan piuha irti kymmenisen kilometriä ja käyttämään koneen kuumaksi paikallaan ja sitten sain vasta vikakoodin/valon.
Purkeista pitäisi saada ulos vähintään 1-1-1 koodi, mikä kertoo kaiken olevan ok.
Jos tuota 1-1-1 et saa ulos, teet tarkastuksen väärin tai jotain muuta on vialla.
Kts. vikakoodien tarkastamienen takapotkujen FAQ:sta.
Molemmista purkeista tulee koodi 1-1-1 :/ Voisikohan sitten olla joku piuha poikki mikä aiheuttaa vaivan ?
-
Koska ole ajellut lambdan piuha irti, niin sen jälkeen nollaa purkki irroittamalla sulake 1 puoleksi tunniksi.
-
Koska ole ajellut lambdan piuha irti, niin sen jälkeen nollaa purkki irroittamalla sulake 1 puoleksi tunniksi.
Juu purkki aina nollattu jokaisen osan vaihdon jälkeen.