Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => Nelivetotekniikka => Aiheen aloitti: JuhaKHJ - 18.10.2016, 22:25:31
-
Millainen ääni tulee kakkoskoppaisesta V70:n nelikosta etupään vetareista jos niissä on oireilua?
Etupäästä kuuluu vasemmalta puolen jämerä rusahdus/naksahdus jarrutettaessa, kiihdytettäessä ja kääntyessä. Osia on vaihdeltuina koiranluut, puslat tukivarsiin sekä iskarin yläpään laakerit. En oikein enää keksi vaihtoehtoja kuin että onko vetarissa jotain väljyyttä?
-
Millainen ääni tulee kakkoskoppaisesta V70:n nelikosta etupään vetareista jos niissä on oireilua?
Etupäästä kuuluu vasemmalta puolen jämerä rusahdus/naksahdus jarrutettaessa, kiihdytettäessä ja kääntyessä. Osia on vaihdeltuina koiranluut, puslat tukivarsiin sekä iskarin yläpään laakerit. En oikein enää keksi vaihtoehtoja kuin että onko vetarissa jotain väljyyttä?
Naksahdus viittaisi löystyneeseen napapulttiin. ABS:n valo ei kuitenkaan syty?
-
Naksahdus viittaisi löystyneeseen napapulttiin. ABS:n valo ei kuitenkaan syty?
Ei ole syttynyt. Täytyypä ottaa auki melkein samantien ehtoolla ja tarkistaa ennen mettään menoa..
-
Kuskin puolen pultti oli kireällä mutta apukuskin puoleinen oli vähän löysässä. Mihin momenttiin ne mahtaa sopia kiristää? 8.8 oli pultin kovuus että ei vissiin kuitenkaa kovin normaalia tiukempaan kannata yrittää? Silti nyt aamulla tuntui että hieman lievempänä ääni jäi silti elämään.
-
Tänään taasen tuo ääni alkoi olemaan voimakkaampana. Sekä liikkeelle lähtiessä naksahtaa että jarruttamista aloittaessa.
En tiä täytyiskö viedä oikein jonnekin pukille tarkastettavaksi.
Entä voiko kulmavaihteelta tulla jotain oireilevia ääniä ennen kuin se irtisanoo työsopparin?
-
Kuskin puolen pultti oli kireällä mutta apukuskin puoleinen oli vähän löysässä. Mihin momenttiin ne mahtaa sopia kiristää? 8.8 oli pultin kovuus että ei vissiin kuitenkaa kovin normaalia tiukempaan kannata yrittää? Silti nyt aamulla tuntui että hieman lievempänä ääni jäi silti elämään.
Ne pultit on venymäpultteja ja tulis aina uusia kun avataan. Johonkin momenttiin ne ensin vedetään (en muista newtonmetrejä) ja sitten muistaakseni 90astetta. Pultteja vaikka motonetistä. Googleta vrcf napapultti ni löytyy tietoa
-
Itelläki vissii vetarit menossa.. Rutisee ja paukkuu. Aikalailla samoja oireita kuin sinulla. Vieläku oli kuivaa asfalttia niin jos tuli lujaa sekä käänsi esim parkkii niin alko kuuluu pauketta.