Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: sanntero - 21.10.2016, 20:21:10

Otsikko: B230f turbotus ongelma
Kirjoitti: sanntero - 21.10.2016, 20:21:10
Morjens! Nyt kaivattaisi apuja sillä auton turbotus on lähes valmis. Eli autossa on rasittava ongelma. Kun autolla kiihdyttää ja vaihtaa vapaalle, moottori sammuu.
Seuraavat muutokset on tehty:
-Täyskaasun johto katkaistu
-Huohotus toteutettu kuten vakio turbomalleissa

Eli auto siis toimii muuten hyvin. Käynti on tasaista ja ahtaa tasaisesti.
Alkaa loppumaan usko pikkuhiljaa :'(
Otsikko: Vs: B230f turbotus ongelma
Kirjoitti: Kasidomi - 21.10.2016, 20:48:17
Aiheuttaisko MAF:n jälkeinen dumppi tällaista? Mikä setuppi on kyseessä?
Otsikko: Vs: B230f turbotus ongelma
Kirjoitti: sanntero - 21.10.2016, 20:50:11
Elikkäs perus b230f kiinan ahtimella, kiinteällä hukkaportilla, lh 2.4 tonin lastuilla, siemens dekat 468cc. Muuten aikalailla vakio
Otsikko: Vs: B230f turbotus ongelma
Kirjoitti: Kasidomi - 21.10.2016, 20:58:05
Ihan kiva setuppi. Mihin ilma menee kun suljet kaasuläpän ahtojen jälkeen? Kierrättääkö ahdin paineet takaisin systeemiin vai ammutaanko dumpilla ulos?
Otsikko: Vs: B230f turbotus ongelma
Kirjoitti: sanntero - 21.10.2016, 21:02:36
Ihan kiva setuppi. Mihin ilma menee kun suljet kaasuläpän ahtojen jälkeen? Kierrättääkö ahdin paineet takaisin systeemiin vai ammutaanko dumpilla ulos?
Ei löydy dumppia että kiertää takasin pyörimään putkistoo
Otsikko: Vs: B230f turbotus ongelma
Kirjoitti: pete881 - 21.10.2016, 21:24:25
Eli ei oo bypassia, eikä dumppia? Jos näin niin ei toimi.
Otsikko: Vs: B230f turbotus ongelma
Kirjoitti: razori - 21.10.2016, 21:26:43
Eli ei oo bypassia, eikä dumppia? Jos näin niin ei toimi.

Itse taas käsitin niin, että on pässi muttei dumppia. Ja herran päiväkirjaa kun käy vakoilemassa niin joissakin kuvissa taitaa vakio pässi esiintyä
Otsikko: Vs: B230f turbotus ongelma
Kirjoitti: jaippi - 21.10.2016, 21:27:18
Workaround:
Säädä kaasuläppä niin auki, että tyhjäkäynti pysyy juuri ja juuri sopivan pienenä kuumalla koneella.
Sitten joutessas hommaat sen bypassin.
Otsikko: Vs: B230f turbotus ongelma
Kirjoitti: Ari E - 21.10.2016, 21:42:41
Kaasuläpän anturikin kannattaa säätää naksahtamaan läpän sulkeutuessa