Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: sanntero - 21.10.2016, 20:21:10
-
Morjens! Nyt kaivattaisi apuja sillä auton turbotus on lähes valmis. Eli autossa on rasittava ongelma. Kun autolla kiihdyttää ja vaihtaa vapaalle, moottori sammuu.
Seuraavat muutokset on tehty:
-Täyskaasun johto katkaistu
-Huohotus toteutettu kuten vakio turbomalleissa
Eli auto siis toimii muuten hyvin. Käynti on tasaista ja ahtaa tasaisesti.
Alkaa loppumaan usko pikkuhiljaa :'(
-
Aiheuttaisko MAF:n jälkeinen dumppi tällaista? Mikä setuppi on kyseessä?
-
Elikkäs perus b230f kiinan ahtimella, kiinteällä hukkaportilla, lh 2.4 tonin lastuilla, siemens dekat 468cc. Muuten aikalailla vakio
-
Ihan kiva setuppi. Mihin ilma menee kun suljet kaasuläpän ahtojen jälkeen? Kierrättääkö ahdin paineet takaisin systeemiin vai ammutaanko dumpilla ulos?
-
Ihan kiva setuppi. Mihin ilma menee kun suljet kaasuläpän ahtojen jälkeen? Kierrättääkö ahdin paineet takaisin systeemiin vai ammutaanko dumpilla ulos?
Ei löydy dumppia että kiertää takasin pyörimään putkistoo
-
Eli ei oo bypassia, eikä dumppia? Jos näin niin ei toimi.
-
Eli ei oo bypassia, eikä dumppia? Jos näin niin ei toimi.
Itse taas käsitin niin, että on pässi muttei dumppia. Ja herran päiväkirjaa kun käy vakoilemassa niin joissakin kuvissa taitaa vakio pässi esiintyä
-
Workaround:
Säädä kaasuläppä niin auki, että tyhjäkäynti pysyy juuri ja juuri sopivan pienenä kuumalla koneella.
Sitten joutessas hommaat sen bypassin.
-
Kaasuläpän anturikin kannattaa säätää naksahtamaan läpän sulkeutuessa